Quadrifoglio Verde: Το λογότυπο που όρισε την τύχη της Alfa Romeo…

Το πράσινο τετράφυλλο τριφύλλι, έχει συνδεθεί εδώ και πολλές δεκαετίες με τις ισχυρές εκδόσεις και τα αγωνιστικά αυτοκίνητο της Alfa Romeo. Διαβάστε τη μοναδική ιστορία που το έκανε θρύλο!

Βρείτε μας στο


Η Alfa Romeo είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία με μεγάλη ιστορία, σημαντικό κομμάτι της οποίας αφορά στους αγώνες αυτοκινήτου. Η πορεία της ιταλικής μάρκας στο χρόνο, είναι συνυφασμένη με το τετράφυλλο τριφύλλι, το πασίγνωστο δηλαδή λογότυπο Quadrifoglio Verde.

Το Quadrifoglio Verde αποτελεί το ξεχωριστό λογότυπο, που φέρουν οι κορυφαίες εκδόσεις επιβατικών, καθώς και τα αγωνιστικά μοντέλα της Alfa Romeo. Οι μεγάλες αγωνιστικές επιτυχίες -άλλωστε με μονοθέσιο της Alfa Romeo αναδείχθηκε ο πρώτος πρωταθλητής της F1 το 1950, Nino Farina– της μάρκας, δημιούργησαν μια πολύ σημαντική παράδοση, που φτάνει ως τις ημέρες μας. Ποια είναι όμως η ιστορία πίσω από το θρύλο του λογοτύπου και κατ’ επέκταση, της Alfa Romeo;

Η ιστορία του Quadrifoglio Verde
Το συγκεκριμένο λογότυπο εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μονοθέσιο της Alfa Romeo, κατά το μακρινό 1923. Η ιταλική ομάδα συμμετείχε στο θρυλικό Targa Florio στη Σικελία, με οδηγούς στις 4 Alfa Romeo RL τους Giulio Masetti, Antonio Ascari, Ugo Sivocci και τον Enzo Ferrari. Ο Ugo Sivocci, ο οποίος είχε προτείνει τον Enzo για οδηγό της Alfa Romeo, ήταν καλός οδηγός, όμως είχε αποκτήσει τη φήμη του “αιώνιου δεύτερου”. Θέλοντας να σπάσει την κακή του τύχη, ζωγράφισε στη γρίλια του μονοθεσίου του ένα λευκό τετράγωνο, μέσα στο οποίο υπήρχε ένα τετράφυλλο τριφύλλι.

Καθώς ο αγώνας πλησίαζε στο τέλος του, το “φυλαχτό” του Sivocci δεν έδειχνε να λειτουργεί, αφού βρισκόταν ξανά στη δεύτερη θέση. Στην κορυφή βρισκόταν ο Antonio Ascari, πατέρας του μετέπειτα μοναδικού Ιταλού πρωταθλητή F1 με Ferrari, Alberto, και όλα έδειχναν πως θα κερδίσει. Μόλις 200 μέτρα πριν τον τερματισμό, το μονοθέσιο του Ascari αντιμετώπισε πρόβλημα. Οι μηχανικοί της ομάδας έτρεξαν και το έβαλαν εμπρός, ωστόσο πανηγύρισαν σκαρφαλωμένοι στο μονοθέσιο.

Αυτή η κίνηση ήταν αρκετή για να αποκλειστεί ο Ascari, ο οποίος έπρεπε να επιστρέψει στο σημείο που είχε βγει το αυτοκίνητο και να τερματίσει και πάλι, αυτή τη φορά μόνος. Κατόπιν τούτου, νικητής αναδείχθηκε ο Sivocci, που απέδωσε την καλή του τύχη στο Quadrifoglio Verde και κάπως έτσι, ένας θρύλος είχε γεννηθεί. Το θέμα απέκτησε μεταφυσικές διαστάσεις λίγους μήνες αργότερα. Στις 8 Σεπτεμβρίου 1923, ο Sivocci έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια του δεύτερου αγώνα στη Monza, οδηγώντας μια Alfa Romeo P1. Όπως διαπιστώθηκε, λόγω προβλημάτων οι μηχανικοί δεν είχαν προλάβει να βάψουν το τυχερό του τετράφυλλο τριφύλλι στο μονοθέσιο…

Από το 1924 μέχρι και σήμερα, κάθε αγωνιστική Alfa Romeo έχει στο αμάξωμά τους ως φυλαχτό, το Quadrifoglio Verde. Μάλιστα, για να τιμηθεί η μνήμη του Sivocci, το τριφύλλι τοποθετήθηκε πάνω σε λευκό τρίγωνο και όχι στο τετράγωνο που είχε αρχικά το λογότυπο. Ακόμη, το Quadrifoglio Verde έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση του σε αυτοκίνητο παραγωγής, μέσω της Giulia Ti Super, το 1963.

Σήμερα, το λογότυπο “φορούν” οι Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio και Stelvio Quadrifoglio, που αποτελούν τις ισχυρότερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της μάρκας, χάρη στον V6 βενζινοκινητήρα 2,9 λίτρων με δύο turbo και ισχύ 510 ίππων. Μαζί με το μονοθέσιο της Alfa Romeo Racing, την C38, αποτελούν τους άξιους συνεχιστές μιας παράδοσης που έχει ξεπεράσει τα 95 χρόνια ζωής…

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr