Ράλι Καταλονίας: Πρώτο για Ott Tanak και πρωτάθλημα η Toyota μετά από 25 χρόνια!

Είναι ο άνθρωπος της χρονιάς. Αυτός που με το Toyota Yaris WRC, ήταν το φαβορί σε κάθε αγώνα, αυτός που άξιζε με το παραπάνω το πρωτάθλημα. Και το πήρε!

Βρείτε μας στο


Χρειαζόταν κάποιους μόνο βαθμούς για να εξασφαλίσει το πρωτάθλημα. Οδήγησε με τακτική, όταν χρειάστηκε πάτησε γκάζι, εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα του Ogier και πανηγύρισε τον πρώτο του τίτλο, που τον καθιστά και τον πρώτο Εσθονό που χρίζεται πρωταθλητής!

Και είναι η πρώτη φορά επίσης που μετά από 15 χρόνια, σπάει η «Γαλλική αυτοκρατορία των Seb»…

Και είναι επίσης η πρώτη φορά μετά από το 1994 που οδηγός της Toyota κερδίζει πρωτάθλημα! Τότε ήταν ο Didier Auriol!

Στην Καταλονία όμως, τον μοναδικό μικτό αγώνα του WRC, είχαμε ακόμα μία απονομή τίτλου. Αυτή του πρωταθλήματος κατασκευαστών της κατηγορίας WRC 2 Pro. Όπου η Skoda, εξασφάλισε το στέμμα,

Και σε συνδυασμό με τον τίτλο των οδηγών που κατέκτησε ο Kalle Rovanpera στην Ουαλία, σημείωσε το δεύτερο νταμπλ στον θεσμό, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά!

Το TRACTION ήταν εκεί και έζησε την εξέλιξη του αγώνα που μοίρασε τίτλους!

Πριν τον αγώνα

Ο αναβρασμός που επικρατεί στην Καταλονία μετά τις ποινές φυλάκισης ομάδας αυτονομιστών ηγετών, είχε δημιουργήσει βαριά σκιά σε όλη την επικράτεια της Καταλανικής περιφέρειας. Πριν τον αγώνα υπήρχαν φόβοι ότι οι αιματηρές ταραχές στην Βαρκελώνη, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις και κωμοπόλεις της Καταλονίας, πιθανόν να επηρέαζαν, αλλά και να έβαζαν σε κίνδυνο ακόμα και την διεξαγωγή του αγώνα…

Αλλά, τα ράλι, σαν ένα πολυεθνικό διαφυλετικό και πολυπολιτισμικό σπορ, φίλτραρε οποιαδήποτε ανησυχία. Ο αγώνας έγινε κανονικά και αν δεν είχες ανοίξει τηλεόραση τις προηγούμενες ημέρες, δεν θα είχες καμία ιδέα για το τι συνέβαινε.

Όλα κύλησαν ομαλά, κανένα επεισόδιο δεν έγινε πουθενά και η εξέλιξη αλλά και ο ρυθμός του αγώνα, βρήκε στις Ειδικές Διαδρομές αυτονομιστές και μη, να πανηγυρίζουν μαζί στα περάσματα των αγωνιστικών.

Στις δραστηριότητες των ομάδων, να πούμε ότι την παράσταση έκλεψε η παρουσίαση της Toyota Gazoo Racing για την συμμετοχή της στο Dakar 2020, στην οποία τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν –αναμενόμενο- στον Fernando Alonso!

1η ημέρα

Το πρώτο σκέλος περιελάμβανε έξι Ειδικές Διαδρομές (τρεις επαναλαμβανόμενες), όλες σε χώμα. Ο Ogier πήρε κεφάλι με το καλημέρα, αλλά μόλις στην δεύτερη Ειδική διαδρομή, η τροφοδοσία του υδραυλικού τιμονιού παρέδωσε το πνεύμα και ο υποψήφιος παγκόσμιος πρωταθλητής βρέθηκε στην 28η θέση της γενικής και ουσιαστικά έχασε κάθε ελπίδα για διάκριση. Τα Hyundai i20 Coupe WRC ήταν οι πρωταγωνιστές του πρώτου σκέλους, αφού στο τέλος του, και πριν τα πληρώματα επιστρέψουν στο Salou για service και αλλαγή αναρτήσεων ενόψει των ασφάλτινων σκελών που ακολουθούσαν, τα τρία πληρώματά της κατέλαβαν όλο το βάθρο! Ο γερόλυκος Loeb ήταν πρώτος και ακολουθούσαν οι Νeuville και Sordo. Την τριάδα της Hyundai, ακολουθούσε η αντίστοιχη των Toyota Yaris WRC, με τους Meeke, Tanak και Latvala, ενώ την οκτάδα συμπλήρωναν τα δύο Ford Fiesta WRC των Evans και Suninen.

2η ημέρα

Σε ασφάλτινες επιφάνειες πλέον, μετά τις 7 Ειδικές Διαδρομές, τα μάτια όλων ήταν στραμμένα στο τι θα κάνουν οι TanakJarveoja με το Toyota Yaris WRC, προκειμένου να ανέβουν θέσεις και να καθαρίσουν την μάχη του τίτλου, αφού μία θέση τερματισμού πίσω από τους NeuvilleGilsoul, θα ήταν αρκετή να εξασφαλίσουν τον τίτλο. Το βελγικό πλήρωμα της Hyundai κέρδισε δύο Ειδικές και με συνδυασμό αποτελεσμάτων ανέβηκε στην πρώτη θέση. Ο Loeb υποχώρησε, ο Sordo πέρασε στην δεύτερη θέση και μόλις στην τελευταία υπερειδική στην παραλία του Salou, ο Tanak πέρασε τον Loeb και ανέβηκε στην τρίτη θέση.

Στις απώλειες της ημέρας, ο Meeke που ενώ μπήκε κάποια στιγμή στην τριάδα, μία έξοδος τον έστειλε θεατή…

3η ημέρα

Στο τελευταίο σκέλος, έγιναν όλα! Ο Ott Tänak τα έδωσε όλα και τερμάτισε δεύτερος μόλις 0,4’’ εμπρός από τον τοπικό Sordo. Ο Εσθονός χρίστηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής και ο εκνευρισμός έμεινε ζωντανός στο στρατόπεδο της Hyundai που ήθελε το 1-2 στον τερματισμό. Ο Neuville κέρδισε άνετα, ο Tanak ήταν δεύτερος, και ο Sordo στην τρίτη θέση, με τον Loeb στην τέταρτη.

Σίγουρα δεν ήταν το αποτέλεσμα που ήθελε η κορεατική ομάδα, μια και υπό συνθήκες είχε όλα τα εφόδια για το 1-2-3.

Στους αγώνες όμως δεν τρέχουν οι επιθυμίες, ούτε οι προσδοκίες… Τρέχουν άνθρωποι και αυτό το καθιστά υπέροχη διαδικασία. Το 0,4 του δευτερολέπτου είναι μία αναπνοή παραπάνω, μία ανεπαίσθητη κίνηση του χεριού, ένα φρενάρισμα παραπάνω…

Ο Εσθονός –πλέον- πρωταθλητής με την 6η νίκη του φέτος, έδειξε ότι δεν είχε αντίπαλο, αποτελώντας ένα τέλειο δίδυμο με τον συνοδηγό του martin jarveoja και το Toyota Yaris WRC. Προφανώς είχε άγχος, προφανώς είναι σκληρό καρύδι, αλλά στην Power Stage τα έπαιξε όλα για όλα. Η επίκληση της μητέρας του στον τερματισμό, η οποία του είπε ότι: «όταν θέλεις κάτι πολύ, έχεις τον τρόπο να το πετυχαίνεις», ήταν μάλλον προϊόν επαναφοράς στην κανονικότητα της ηρεμίας, παρά στην μεταφυσική της διάσταση.

Ένα σχόλιο

Έβλεπα τους πανηγυρισμούς του Tanak, και είδα και την σύσσωμη παράταξη της MSport Ford στο Service Park για να συγχαρούν τον νέο πρωταθλητή. Είδα τον Malcolm Wilson συγκινημένο να τον αγκαλιάζει. «Δικό του παιδί» είναι άλλωστε. Στην Μ-Sport γαλουχήθηκε… Και αναλογίστηκα, πόσες ευκαιρίες έχει χάσει η Ford μέσα από τα χέρια της για να γίνει για χρόνια κάτοχος τίτλων… Από τον Loeb που δεν πήρε το 2005, μέχρι τον Ogier που έχασε πέρυσι, μέχρι και τον Tanak που έχασε πρόπερσι…

Ξέρετε, συχνά, η ιστορία έχει την δική της λογική. Μόνο που πρέπει να γνωρίζουμε ότι όταν επαναλαμβάνεται, εξηγεί πολλά πράγματα…

Θα μου πείτε –και με το δίκιο σας- ότι τα ίδια γινόταν δεκαετίες, τώρα θα αλλάξουν;

Έτσι όμως είναι δύσκολο να καταπιείς το γεγονός ότι σερβίρεις τίτλους στους ανταγωνιστές σου, επειδή στην άλλη όχθη του Ατλαντικού δεν πιστεύεις στον θεσμό αυτόν, διαχρονικά, με εξαίρεση κάποια διαλλείματα…

Το κρίμα είναι ότι, σύμφωνα με έμπειρο αγωνιζόμενο στην κορυφαία κατηγορία των επαγγελματιών του WRC, το Ford Fiesta WRC, είναι το μόνο αυτοκίνητο που μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και το Yaris

Ποιος να τα ακούσει όμως αυτά…

Όσο δεν πέφτουν οι υπογραφές…

Κατά την διάρκεια της παραμονής μας στην Ισπανία, γίναμε κι εμείς μέρος της κουβέντας για το που πρόκειται να πάει ο Tanak το 2020. Και χωρίς να γίνουμε σοφότεροι, αναπαραγάγουμε τις υποθέσεις που κυκλοφορούν μέχρι σήμερα τουλάχιστον…

Θα μείνει στην Toyota μετά από προτροπή του προέδρου Akio Toyoda που απαίτησε να παραμεριστούν διάφορα θεσμικά προβλήματα του Εσθονού με το εσωτερικό της ομάδας του συγκεντρωτικού Tommi. Θα πάει στην Hyundai –φήμη που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες- και θα κάνει super team με Neuville. Ότι και να γίνει, μία σειρά από εξελίξεις περιμένουν στην ουρά. Παίζει να πάει στην θέση του στην Toyota ο Ogier; Και οι latvala, Meeke, Mikkelsen, Ostberg, Breen, Lappi; Κανένας δεν τους θέλει; Τους θέλει, αλλά όχι ως πρώτα ονόματα…

Λίγη υπομονή και θα μάθουμε…

Επόμενος αγώνας το Ράλι Αυστραλίας στις 14-17 Νοεμβρίου.

Η ταυτότητα του Ράλι Καταλονίας/ Ισπανίας

WRC, 13ος γύρος, 24-27 Οκτωβρίου

Ημέρες : 3

Ειδικές Διαδρομές: 17

Συνολικό μήκος: 325,56 αγωνιστικά χιλιόμετρα

Τελικά αποτελέσματα

1 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3h07m39.6s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +17.2s
3 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +17.6s
4 Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +53.9s
5 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1m00.2s
6 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1m14.2s
7 Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m47.6s
8 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +4m20.5s
9 Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +8m24.6s
10 Eric Camilli/Benjamin Veillas (Citroën C3 R5) +8m47.2s

Νικητές Ειδικών Διαδρομών: Tanak 5, Neuville 5, Sordo 3, Loeb 3, Ogier 1

Βαθμολογία (μετά από 13 αγώνες)

Οδηγοί: 1. Tanak 263, 2. Neuville 227, 3. Ogier 217, 4. Mikkelsen 102, 5. Evans 102, 6. Meeke 98

Κατασκευαστές:

1. Hyundai 380, 2. Toyota 362, 3. Citroen 284, 4. M-Sport Ford 218

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr