Η έναρξη για ακόμη ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι έγινε παραδοσιακά με το Ράλι Μόντε Κάρλο, έναν από τους εμβληματικούς αγώνες του θεσμού. Οι προηγούμενες χρονιές, αλλά και οι εντατικές δοκιμές εξέλιξης όλων των ομάδων, μας προϊδέασαν για ύπαρξη έντονου συναγωνισμού. Μετά το τέλος του αγώνα, οι υποψίες έγιναν βεβαιότητα και είμαστε έτοιμοι, για ακόμη μια εντυπωσιακή χρονιά, με μεγάλες μάχες και θεαματικά περάσματα.
Στην πρώτη τους εμφάνιση μετά την επιστροφή στην ομάδα της Citroen, οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) έκαναν αυτό που ξέρουν καλύτερα, δηλαδή βρέθηκαν στην πρωτοπορία κατά τη διάρκεια της Παρασκευής και διατηρήθηκαν εκεί μέχρι τον τερματισμό. Η έντονη μάχη με τους Βέλγους Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) κρίθηκε μόλις στο τελευταίο Stop, με τους Γάλλους να επικρατούν για 2,2 δευτερόλεπτα. Με αυτό τον τρόπο, οι Γάλλοι έφτασαν στην 7η νίκη τους στο Μόντε, χαρίζοντας ταυτόχρονα την 100ή νίκη της Citroen στο WRC, στην επέτειο 100 ετών ιστορίας της γαλλικής φίρμας. Από τη μεριά τους, οι Βέλγοι της Hyundai έδειξαν για ακόμη μια φορά ανταγωνιστικοί και η συνέχεια αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.
Στο βάθρο ανέβηκαν επίσης οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) που έχασαν χρόνο την Παρασκευή από κλατάρισμα, όμως επανέκαμψαν με σειρά ταχύτερων χρόνων για να τερματίσουν στην 3η θέση. Οι Sebastien Loeb-Daniel Elena (Hyundai i20 WRC) ολοκλήρωσαν στην 4η θέση, στην πρώτη τους εμφάνιση με τη νέα τους ομάδα, κρατώντας μόλις 1,7 δευτερόλεπτα πίσω τους Jari Matti Latvala-Miika Anttila (Toyota Yaris WRC). Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι Kris Meeke-Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) που κατέκτησαν τους 5 βαθμούς που προσφέρει ο ταχύτερος χρόνος στην τελευταία, Power Stage.
Στο νεοσύστατο WRC 2 Pro, νικητές αναδείχθηκαν οι Gus Greensmith-Elliott Edmondson (Ford Fiesta R5) εκπροσωπώντας την M-Sport Ford WRT, εμπρός από τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5) της Skoda Motorsport. Όσον αφορά στη γενική του WRC 2, επικράτησαν οι τοπικοί Yoann Bonato-Benjamin Boulloud (Citroen C3 R5).
Το Ράλι Μόντε Κάρλο είχε και ελληνικό ενδιαφέρον, αφού στον αγώνα έλαβε μέρος για 3η συνεχόμενη χρονιά ο Νικόλας Παυλίδης, ο οποίος μοιράστηκε ένα Peugeot 208 R2 με τον Allan Harryman. Η προσπάθεια του πληρώματος στέφθηκε με επιτυχία, καθώς οι Παυλίδης-Harryman έφτασαν στον τερματισμό ενός από τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, ολοκληρώνοντας στην
Το σκηνικό του WRC γίνεται ακόμη πιο χειμωνιάτικο στη συνέχεια, καθώς επόμενος αγώνας της σεζόν θα είναι το χιονισμένο Ράλι Σουηδίας, στις 14-17 Φεβρουαρίου.
Η ταυτότητα του αγώνα
WRC, 1ος γύρος, Ράλι Μόντε Κάρλο
24-27 Ιανουαρίου 2019
Ημέρες: 4
Ειδικές Διαδρομές: 16
Νικητές Ε.Δ.: Tanak 7, Neuville 3, Loeb 2, Ogier-Latvala-Meeke 1 (ακυρώθηκε μία ειδική διαδρομή λόγω μεγάλης προσέλευσης θεατών)
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1-3 Tanak, 4-6 Neuville, 7-16 Ogier
Βαθμολογία Οδηγών: 1. Ogier 29, 2. Neuville 21, 3. Tanak 17, 4. Meeke 13, 5. Loeb 12, 6. Latvala 10
Βαθμολογία Κατασκευαστών: 1. Hyundai 30, 2. Citroen-Toyota 25, 4. M-Sport Ford 13
Αποτελέσματα | |||
---|---|---|---|
Θέση | Πλήρωμα | Αυτοκίνητο | Χρόνος |
1 | S. Ogier-J. Ingrassia | Citroen C3 WRC | 3:21:15.9 |
2 | T. Neuville-N. Gilsoul | Hyundai i20 WRC | 3:21:18.1 |
3 | O. Tanak-M. Jarveoja | Toyota Yaris WRC | 3:23:31.1 |
4 | S. Loeb-D. Elena | Hyundai i20 WRC | 3:23:44.1 |
5 | J. Latvala-M. Anttila | Toyota Yaris WRC | 3:23:45.8 |
6 | K. Meeke – S. Marshall | Toyota Yaris WRC | 3:26:52.1 |
7 | G. Greensmith – E. Edmondson | Ford Fiesta R5 | 3:34:20.5 |
8 | Y. Bonato – B. Boulloud | Citroen C3 R5 | 3:35:12.4 |
9 | S. Sarrazin – J. Renucci | Hyundai i20 R5 | 3:35:22.7 |
10 | A. Fourmaux – R. Jamoul | Ford Fiesta R5 | 3:37:19.3 |
Κυριότερες εγκαταλείψεις | |||
A. Mikkelsen – A. Jaeger | Hyundai i20 WRC | Μετά την Ε.Δ.9 (τροχός) | |
E. Evans – S. Martin | Ford Fiesta RS WRC | Ε.Δ. 10 (έξοδος) | |
E. Lappi – J. Ferm | Citroen C3 WRC | Ε.Δ. 9 (κινητήρας) |