Renault 5 Turbo 3E: Όλες οι λεπτομέρειες για το “supercar τσέπης” των 540 ίππων

Όπως αναμενόταν η Renault προχώρησε στην ανακοίνωση όλων των λεπτομερειών του 5 Turbo 3E παραγωγής που θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό.

Βρείτε μας στο
Renault 5 Turbo 3E 2025

Το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 Turbo 3E είναι σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία το πιο ισχυρό και πιο προηγμένο αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα, ενώ φτιάχτηκε για να κερδίζει σε αγώνες ράλι, drift αλλά και αγώνες σε πίστα!

Διαβάστε επίσης – Renault: Δωρεάν για όλους η καινοτομία που σώζει ζωές

Το 5 Turbo 3E επαναφέρει στο προσκήνιο την εμβληματική κληρονομιά των 5 Turbo και Turbo 2 του 1980, δύο “πυραύλων τσέπης”, που άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στην εποχή τους, μέσα από τον πληθωρικό χαρακτήρα, την πρωτοποριακή τους προσέγγιση, και τις εντυπωσιακές τους επιδόσεις στα ράλι. Ήταν τα πρώτα γαλλικά μοντέλα που διέθεταν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, μια τεχνολογία που η Renault είχε παρουσιάσει τότε με επιτυχία στη Formula 1, και τώρα είναι ιδιαίτερα περιζήτητα ως συλλεκτικά αυτοκίνητα.

Το Renault 5 Turbo 3E πάει ένα βήμα παραπέρα και εγκαινιάζει μια καινούργια κατηγορία αυτή των “mini-supercars” χάρη στους 540 ίππους του και τα 0-100 χλμ./ώρα που μπορούν να ολοκληρωθούν σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα.


Διαβάστε επίσης: Το μοναδικό νέο μοντέλο με εκδόσεις diesel αλλά και υγραερίου – Από 19.900 ευρώ

Το Renault 5 Turbo 3E είναι ένα mini-supercar που στέκεται δίπλα στο Renault 5 E-Tech electric (το αυτοκίνητο πόλης) και το Alpine A290 (το σπορ αυτοκίνητο πόλης) του Group Renault, ακολουθώντας με αυτό τον τρόπο τη διάρθρωση της γκάμας που υπήρχε και τη δεκαετία του 1980, με τα Renault 5, Renault 5 Alpine και Renault 5 Turbo: η εντυπωσιακή εμφάνιση και τα έντονα χαρακτηριστικά της Renault, σε συνδυασμό με το αγωνιστικό πνεύμα και την τεχνογνωσία της Alpine.

Ταυτόχρονα, την εικόνα συμπληρώνουν η Ampere για το λογισμικό και την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, αλλά και η Mobilize για την αμφίδρομη φόρτιση (V2L και V2G), μαζί με μια σειρά από υπηρεσίες που διευκολύνουν την ηλεκτροκίνηση: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass και Plug & Charge.

Εξωτερικά, το Renault 5 Turbo 3E είναι σχεδιασμένο με γνώμονα την εικόνα ενός supercar: πληθωρικό – όπως δηλώνει και ο ‘φουσκωμένος’ εμπρός προφυλακτήρας και οι προεκτάσεις των πίσω φτερών – ενώ ποτέ δεν απεμπολεί εμφανισιακά στοιχεία που τονίζουν το αγωνιστικό DNA, την ευελιξία και τη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική του. Σε ένα ηλεκτρικό όχημα, η αεροδυναμική σε συνδυασμό με τον έλεγχο του βάρους, παίζουν καθοριστικό στην επίτευξη της οικονομίας και της αποδοτικότητας του αυτοκινήτου.

Ο σχεδιασμός του 5 Turbo 3E αποτελεί φυσική συνέχεια των αρχικών Renault 5 Turbo και Turbo 2. Μερικά χαρακτηριστικά του, όπως τα πίσω φώτα και οι πλευρικοί καθρέφτες, είναι αναγνωρίσιμα καθώς προέρχονται από το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech, αλλά η κύρια ιδέα πίσω από το project ήταν να αναβιώσει την κληρονομιά αυτών των δύο εμβληματικών μοντέλων της δεκαετίας του 1980, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής.

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι “χτισμένο” σε μια νέα πλατφόρμα με ειδικά εξελιγμένη αρχιτεκτονική μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς. Σε σύγκριση με το ηλεκτρικό R5 E-Tech (μήκος 3,92 και μεταξόνιο 2,54 μέτρα), το παρμπρίζ έχει μετακινηθεί προς τα πίσω και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί (2,57 μέτρα), με αποτέλεσμα την επίτευξη εντυπωσιακών αναλογιών στις διαστάσεις (μήκος 4,08 μ., πλάτος 2,03 μ., ύψος 1,38 μ.), που αναδεικνύουν την εκλεπτυσμένη του εμφάνιση. Η κολόνα του παρμπρίζ, για παράδειγμα, φαίνεται να προεκτείνεται προς τους μπροστινούς τροχούς. Με αυτές τις διαστάσεις, το Renault 5 Turbo 3E έχει το μήκος ενός αυτοκινήτου πόλης και το πλάτος ενός supercar.

Στο μπροστινό μέρος, το μοντέλο διατηρεί την ίδια διάταξη με τους προκατόχους του: οι τετράγωνοι προβολείς – τώρα με τεχνολογία LED – ενσωματώνονται στα άκρα του καπό, μια λεπτή λωρίδα με τρία κεντρικά τμήματα και δύο επιπλέον τετράγωνα φώτα ημέρας LED, εκεί που τα original μοντέλα είχαν τοποθετημένους τους προβολείς μεγάλης εμβέλειας (γνωστούς και ως «καρφιά»). Η αεροδυναμική πτέρυγα που καλύπτει όλο το πλάτος του μπροστινού προφυλακτήρα και η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο καπό, συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής πίεσης (“downforce”), για τέλεια ισορροπία μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους.

Για μεγιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης, οι αεραγωγοί στα πλάγια του προφυλακτήρα διοχετεύουν τον αέρα μπροστά από τους τροχούς, ενώ οι πλευρικές εισαγωγές στα πίσω φτερά, διοχετεύουν τη ροή κάτω από τα φώτα, πίσω από το όχημα. Αξίζει εδώ να αναφερθεί και η τοποθέτηση των δύο πλευρικών πτερυγίων σε κάθε πλευρά, με το κάτω να είναι επιφορτισμένο με την ψύξη των φρένων. Κάτω από το πτερύγιο της αριστερής πλευράς, βρίσκεται και το πορτάκι σύνδεσης με την πηγή φόρτισης.

Στο πλάι, το ειδικό βάψιμο γύρω από τις κολόνες του παρμπρίζ, συνδέει αισθητικά τη γραμμή της οροφής με την πίσω αεροτομή, θυμίζοντας εμφανισιακά τα αυθεντικά Renault 5 Turbo και Turbo 2. Ανάμεσα στα πίσω φωτιστικά σώματα ξεχωρίζει το αεροδυναμικό βοήθημα που διατρέχει όλο το πλάτος του αμαξώματος. Κάτω από τον προφυλακτήρα υπάρχει ένας διαχύτης του οποίου η απόδοση μεγιστοποιείται από τη σχεδίαση του προφυλακτήρα, που προεκτείνεται προς τα έξω και στις δύο πλευρές.

Με 2 πόρτες το αυστηρά 2θέσιο Renault 5 Turbo 3E έχει τροχούς 20 ιντσών, με ενσωματωμένο έναν ηλεκτροκινητήρα στον κάθε πίσω τροχό, κάτω από τους μεγάλους θόλους των φτερών του. Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της ροής ενέργειας, βρίσκονται στο μέσον, ενώ η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πάτωμα. Αυτή η αρχιτεκτονική ελευθερώνει άφθονο χώρο αποσκευών – κάτι μοναδικό μέχρι σήμερα για ένα τόσο σπορ όχημα – ενώ χαμηλώνει το κέντρο βάρους.

Όπως το Renault 5 E-Tech electric, έτσι και το 5 Turbo 3E εξελίχθηκε γύρω από μια πλατφόρμα και βασίστηκε σε μία αρχιτεκτονική που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο να γίνει το όχημα όσο το δυνατόν και πιο ελαφρύ, για να εξασφαλιστεί η απαράμιλλη ευελιξία και η ταχύτητα, σύμφωνα με τα πρότυπα ενός supercar.

Αυτό το καθήκον ανατέθηκε στην Alpine, που ανέπτυξε ειδική τεχνογνωσία στα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα με τα A110 E-ternity, A290 και A390. Οι μηχανικοί εξέλιξαν μια ειδική πλατφόρμα αλουμινίου ικανή να φιλοξενήσει οποιαδήποτε αρχιτεκτονική. Για το κινητήριο σύνολο, επέλεξαν έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο σε κάθε πίσω τροχό (μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς), λύση που προσφέρει ροπή που φτάνει τα 4.800 Nm, ακαριαία παροχή ισχύος, σημαντική εξοικονόμηση βάρους και χώρου στον πίσω άξονα, όπως και
ευελιξία που ενισχύεται από τον ξεχωριστό έλεγχο των δύο κινητήρων.

Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους, ενώ το αμάξωμα είναι από ανθρακονήματα και έτσι το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά συνολικά, συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας των 70 kWh. Με 2 ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 540 ίππων, διαθέτει εξαιρετική αναλογία κιλών/ίππο (2,7 κιλά/ίππο), παρόμοια με αυτή των supercars.

το μοντέλο εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 400km (μικτές συνθήκες κίνησης, με την τιμή αυτονομίας βάσει WLTP να βρίσκεται σε φάση έγκρισης). Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας με τον ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, από πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), διαρκεί περίπου οκτώ ώρες.

Για οδήγηση στην πίστα, το Renault 5 Turbo 3E θα μπορεί να ολοκληρώσει αρκετούς «καυτούς» γύρους με τελική ταχύτητα έως και 270 χλμ./ώρα, πριν ξεκινήσει τη διαδικασία ταχείας φόρτισης από πηγή συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος έως και 350 kW, χάρη στην αρχιτεκτονική 800volt που διαθέτει. Η φόρτιση της μπαταρίας από 15 – 80% θα διαρκέσει μόλις 15 λεπτά.

Και για τα προσπεράσματα, υπάρχει πλήκτρο στο τιμόνι που παρέχει στιγμιαίο boost. Ένα άλλο κουμπί δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης των 4 επιπέδων ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα. Τέλος, μέσω του συστήματος Multi-Sense, το αυτοκίνητο θα διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Snow, Regular, Sport και Race, που περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία drift-assist.

Οι αγωνιστικές καταβολές και οι σπορ λεπτομέρειες, κάνουν έντονη την παρουσία τους και στο εσωτερικό: bucket καθίσματα και ζώνες έξι σημείων, ανθρακονήματα σε αρκετά σημεία για τη μείωση του βάρους, και premium υλικά όπως Alcantara για τα καθίσματα και το ταμπλό. Το κάθετο χειρόφρενο σε στυλ αγωνιστικού αυτοκινήτου ράλι, είναι η τελευταία πινελιά σε αυτό το «υπερτροφοδοτούμενο» περιβάλλον.

Μπροστά στον οδηγό, ξεχωρίζουν οι οθόνες του συστήματος OpenR των 10,1 και 10,25 ιντσών όπου εμφανίζονται οι πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης και πολυμέσων, μέσω ενός interface εμπνευσμένου από το ταμπλό των αυθεντικών Renault 5 Turbo και Turbo 2, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται η σύγχρονη οδηγική εμπειρία δικτύωσης που περιμένει κανείς από ένα όχημα για το δρόμο, ακόμη και με αγωνιστικά χαρακτηριστικά.

Από αυτή την άποψη, το σύστημα OpenR Link με το ενσωματωμένο Google, που διατίθεται ήδη στα Renault 5 και Renault 4 E-Tech electric, θα προσφέρει πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών της Google, οι οποίες ενημερώνονται συνεχώς. Μεταξύ αυτών το Google Maps, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προγραμματίσει το ταξίδι του, αλλά και τη φόρτιση μέχρι τον προορισμό του.

Το Renault 5 Turbo 3E θα είναι διαθέσιμο σε διάφορα χρώματα, για το αμάξωμα και τις εσωτερικές επενδύσεις, με ορισμένα να παραπέμπουν στο ιστορικό χρώμα των Renault 5 Turbo και Turbo 2, όπως το Rouge Grenade, που εμφανίζεται σε μοντέλα παραγωγής, ή το κίτρινο, το λευκό και το μαύρο, όπως το χρώμα του αγωνιστικού που έλαβε μέρος στον αγώνα του Γύρου της Κορσικής το 1982. Θα είναι, επίσης, διαθέσιμες νέες επιλογές “gentleman driver” ή μοντέρνα χρώματα.

Ταυτόχρονα, οι πελάτες θα έχουν στη διάθεσή τους μία ευρεία γκάμα επιλογών εξατομίκευσης, που θα περιλαμβάνουν από το χρώμα του αμαξώματος, έως τις εσωτερικές επενδύσεις (καθίσματα, ταμπλό, πάνελ θυρών, κεντρική κονσόλα κ.λπ.). Μαζί με τους σχεδιαστές της Renault, θα μπορούν να συνδυάσουν τις επιλογές ώστε να δημιουργήσουν το δικό τους πραγματικά μοναδικό όχημα.

Το “supercar τσέπης” της Renault θα είναι διαθέσιμο και στην Ευρώπη, ενώ η παραγωγή του θα περιοριστεί στις 1.980 αριθμημένες μονάδες – φόρος τιμής στη χρονιά που κυκλοφόρησε το αρχικό Renault 5 Turbo. Οι πελάτες θα μπορούν, κατά την παραγγελία τους, να επιλέξουν τον αριθμό τους. Οι κρατήσεις θα ανοίξουν τις επόμενες εβδομάδες, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν εντός του 2027.