Renault Clio: Η γαλλική Μούσα έπιασε τα τριάντα! (+videos)

Η Μούσα της γαλλικής εταιρίας, το Renault Clio, συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά και η Γάλλοι το γιορτάζουν.

Βρείτε μας στο
Renault Clio 30 χρόνια 2020

Με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει το ορόσημο των 15 εκατ. μονάδων το Renault Clio είναι το μοντέλο που κυριαρχεί στον εμπορικό στιβο στην κατηγορία των μικρών. Το γαλλικό best seller κλείνει φέτος 30 χρόνια παρουσίας και η τελευταία μέχρι στιγμής 5η γενιά του συνεχίζει στην επιτυχημένη πορεία που χάραξαν οι προηγούμενες. Γι αυτά τα γενέθλια του Clio οι Γάλλοι το γιορτάζουν με την δημιουργία του hashtag #CLIOGENERATION. Μέσω των κοινωνικών τους δικτύων καλούν τους φίλους του Clio να μοιραστούν μαζί τους καθημερινές ιστορίες με το αγαπημένο τους μικρό αυτοκίνητο, κάτι σαν τη διαφήμιση που δημιούργησαν, την οποία μπορείτε να βρείτε στο τέλος. Πριν από αυτό ας θυμηθούμε όμως λίγο πώς έφτασε το Clio στη σημερινή 5η γενιά του.

Το Clio παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 1990 με τη Renault να το ενσωματώνει στη γκάμα της ως τον άξιο αντικαταστάτη του “5”. Πέρα από τη φρεσκάδα και τις νέες λύσεις που το ξεχώριζαν έναντι του προκάτοχου μοντέλου το νέο μικρό της γαλλικής εταιρίας έφερε μαζί και μια ριζική αλλαγή στην ονομασία των μοντέλων της Renault: από εκεί και στο εξής θα χρησιμοποιούσαν ουσιαστικά για τα αυτοκίνητα τους και όχι αριθμούς όπως είχε επικρατήσει μέχρι τότε.

Renault Clio 30 χρόνια 2020

Το Clio απέδειξε την αξία του από την πρώτη κιόλας γενιά που ανέβηκε στην κορυφή των πωλήσεων στη γαλλική αγορά κατακτώντας παράλληλα και τον τίτλο του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς” στην Ευρώπη. Ανάμεσα στα στοιχεία του εξοπλισμού του που ξεχώριζαν ήταν το ABS, o αντικλεπτικός συναγερμός, το υδραυλικό τιμόνι αλλά και οι θερμαινόμενοι καθρέπτες. Στοιχεία που απαντούσε κανείς συχνότερα σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας εκείνη την εποχή. Highlight της πρώτης γενιάς, η έκδοση Williams (φωτογραφία) που σήμερα θεωρείται cult από τους φίλους των τεσσάρων τροχών.

Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε 8 ολόκληρα χρόνια μετά το 1998. Το νέο Clio ήταν μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το πρώτο (70 χλστ. μακρύτερο) και όλα τα μοντέλα είχαν ABS αλλά και αερόσακους στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Σε αυτή τη γενιά παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά και οι εκδόσεις R.S. (Renault Sport), ενώ παρουσιάστηκε και το εντυπωσιακό για την εποχή V6 R.S. που είχε εξελιχθεί από την Tom Walkinshaw Racing (TWR) και έφερε τον τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα της Laguna τοποθετημένο στο κέντρο και βελτιωμένο στους 230 ίππους αλλά και κίνηση στον πίσω άξονα.

Η τρίτη γενιά της Μούσας της Renault παρουσιάστηκε το 2005 και είχε ακόμη μεγαλύτερο μήκος προς όφελος της ευρυχωρίας φτάνοντας οριακά κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3.990 χλστ). Η νέα γενιά ανέβασε ακόμη περισσότερο το CLio στα μάτια του κοινού ως προς την απτή ποιότητα κατασκευής αλλά και τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Σε αυτό το σημείο ξεχώριζε για το hands free σύστημα εκκίνησης, το cruise control αλλά και το σύστημα πλοήγησης που μπορούσε να ενσωματώσει στον εξοπλισμό του. Παράλληλα ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που κατάφερε να αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP ανεβάζοντας έτσι την εικόνα της Renault ως κατασκευαστή ασφαλών αυτοκινήτων. Τέλος, η τρίτη γενιά του Clio, η οποία κέρδισε εκ νέου τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς”, παρήχθη για πρώτη φορά στην ιστορία του και σε station wagon έκδοση.

Το 2012 είδαμε τη Renault να παρουσιάζει την 4η γενιά του Clio, που είχε ήδη καθιερωθεί ως ένα από τα ευρωπαϊκά best sellers ανεξαρτήτως κατηγορίας κυριαρχώντας παράλληλα στις πωλήσεις των μικρών στη Γηραιά Ήπειρο. Με εκείνο το νέο τότε Clio η Renault μας παρουσίασε παράλληλα τη νέα σχεδιαστική της φιλοσοφία, φροντίζοντας παράλληλα να “ενισχύσει” το μικρό της με ακόμη πιο πλούσια επίπεδα εξοπλισμού που έκαναν έτσι την καθημερινή κίνηση ακόμη πιο εύκολη και άνετη. Την εμφάνιση τους έκαναν το σύστημα πολυμέσων R-Link με τη μεγάλη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών, ενώ αργότερα στην εμπορική του πορεία είδαμε και το αυτοματοποιημένο σύστημα παρκαρίσματος Easy Park Assist.

Η τελευταία μέχρι στιγμής γενιά του Renault Clio έκανε την εμφάνιση της το 2019. Με αυτό το μοντέλο οι Γάλλοι προσπάθησαν να συγκεντρώσουν σε ένα “πακέτο” τα δυνατά στοιχεία καθεμιάς από τις προηγούμενες γενιές του. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά και οι ίδιοι από το Clio 1 πήραν την αίσθηση τεχνολογικού υπόβαθρου που βρίσκει κανείς σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Από το 2ο Clio την αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης. Από την τρίτη γενιά του γαλλικού μοντέλου τα αυξημένα επίπεδα ποιότητας αλλά και την έξυπνη διάταξη του ταμπλό και της καμπίνας και από την 4η τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που επηρέασε τελικά όλη τη γκάμα των Γάλλων.

Τριάντα χρόνια λοιπόν Renault Clio με το γαλλικό μικρό να κυριαρχεί στην κατηγορία του στις πωλήσεις και την προτίμηση του κοινού και να παίζει κάθε χρονιά δυνατά και για τον τίτλο του απόλυτου best seller επί ευρωπαϊκού εδάφους. Bon Anniversaire ma petite muse!

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr