Ρύποι ελαστικών: Νέα εφεύρεση τους παγιδεύει εν τη γενέσει τους

Βρείτε μας στο
Ελαστικά εφεύρεση περιβάλλον ρύποι ελαστικών

Οι ρύποι από τα ελαστικά θα μας απασχολήσουν πολύ στο μέλλον, εκτός και αν δούμε περισσότερες εφευρέσεις σαν αυτή στην παραγωγή.

Τα νέα μυαλά φέρνουν και νέες ιδέες πάνω σε προβλήματα που απασχολούν την αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και χρόνια. Αυτό συμβαίνει και με τους ρύπους που παράγουν τα ελαστικά των οχημάτων μας, τα μικροσωματίδια (μικροπλαστικά) που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κάθε φορά που φρενάρουμε, επιταχύνουμε ή στρίβουμε. Αυτά τα σωματίδια, που μόνο στην Ευρώπη υπολογίζονται σε μισό εκατομμύριο τόνους ετησίως, καταλήγουν στο αέρα, στο νερό αλλά και στο έδαφος και κατά συνέπεια και στην τροφή που τρώμε, άρα και μέσα μας.

Το φαινόμενο αναμένεται να διογκωθεί τα επόμενα χρόνια αφού τα βαρύτερα λόγω μπαταριών ηλεκτρικά, θα μειώσουν τα καυσαέρια αλλά θα αυξήσουν τη φθορά των ελαστικών τους. Για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τους ρύπους των ελαστικών θα πρέπει να κάνουμε κάτι. Κάτι σα την εφεύρεση της start up εταιρίας The Tire Collective.

Η εφεύρεση της The Tire Collective είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας καθώς κατάφερε να κερδίσει μεταξύ άλλων το φετινό βραβείο James Dyson, του ομώνυμου βρετανικού ιδρύματος που ανήκει στον πλουσιότερο άνθρωπο του Ηνωμένου Βασιλείου, τον, μεταξύ άλλων, εφευρέτη, σχεδιαστή και βιομήχανο Sir James Dyson. Λογικά στη χώρα μας ο Dyson είναι γνωστός χάρη στις hi-tech ομώνυμες σκούπες του αλλά και στην προσπάθεια που κατέβαλλε πριν από μερικά χρόνια για να κατασκευάσει το δικό του ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μια προσπάθεια έληξε άδοξα καθώς κρίθηκε μη βιώσιμη.

Τι κάνει λοιπόν η εφεύρεση της The Tire Collective που την κάνει τόσο σημαντική για ένα πιο καθαρό περιβάλλον στο μέλλον. Πολύ απλά η συσκευή τοποθετείται στο πίσω μέρος του θόλου και καθώς ο τροχός γυρνά και το ελαστικό απελευθερώνει μικροσωματίδια αυτό τα συλλέγει αξιοποιώντας και τη διαφορά που υπάρχει στα ηλεκτρικά φορτία: η συσκευή φέρει ηλεκτροστατικές πλάκες, ενώ τα σωματίδια που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα από το ελαστικό είναι θετικά φορτισμένα λόγω της τριβής.

Διαβάστε επίσης – Ελαστικά: Δεν απειλούν υγεία και περιβάλλον λένε οι κατασκευαστές

Τα σωματίδια συλλέγονται σε φυσίγγιο και έπειτα μπορούν όχι μόνο να απορριφθούν με ασφάλεια αλλά να γίνει και διαχωρισμός τους με ένα μεγάλο μέρος τους να αξιοποιείται στην εκ νέου κατασκευή ελαστικών, σε τρισδιάστατες εκτυπώσεις, σε βαφές κ.α. Έτσι η συσκευή δεν βοηθά μόνο στη συλλογή των σωματιδίων που απελευθερώνουν τα ελαστικά αλλά και στην ανακύκλωση τους.

Προς το παρόν ο συλλέκτης ρύπων της The Tire Collective μπορεί και συγκεντρώνει το 60% όλων των σωματιδίων και σύμφωνα με την ομάδα που το σχεδίασε οι απαιτήσεις σε ρεύμα υπερκαλύπτονται από το δυναμό το αυτοκινήτου. Μια “απλή” λύση που μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες αλλαγές. Προς το καλύτερο.

Δείτε στα ακόλουθα videos περισσότερα για την εφεύρεση της The Tire Collective

Πηγή: The Tire Collective

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr