Το εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr προετοιμάζεται για τη μαζική παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου. Η τρίτη γενιά του συστήματος κίνησης υδρογόνου του BMW Group θα κατασκευάζεται εκεί από το 2028, ενώ τα κέντρα αριστείας της εταιρείας στο Μόναχο και στο Steyr έχουν ήδη ξεκινήσει την κατασκευή των πρώτων πρωτοτύπων. Τα υπόλοιπα εξαρτήματα του συστήματος κίνησης θα προέρχονται από το τεχνολογικό κέντρο του Landshut.
Δείτε επίσης: Η πετρελαιοκίνητη BMW με τη χαμηλότερη κατανάλωση – “Καίει” 4,2 λτ./100 χλμ.
Η πρώτη γενιά του συστήματος κίνησης με κυψέλες καυσίμου προερχόταν εξ ολοκλήρου από την Toyota Motor Corporation (Toyota) και είχε τοποθετηθεί στην BMW 535iA το 2014. Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε στον τρέχοντα πιλοτικό στόλο με την BMW iX5 Hydrogen. Αυτή τη φορά, η BMW δημιούργησε η ίδια το συνολικό σύστημα κυψελών καυσίμου, ενώ μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου προήλθαν από την Toyota.
Στη νέα γενιά, το BMW Group και η Toyota Motor Corporation συνεργάζονται για την κοινή εξέλιξη του συστήματος κίνησης σε επιβατικά μοντέλα, με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου στο επίκεντρο του project να δημιουργεί συνέργειες τόσο για επιβατικά όσο και για επαγγελματικά οχήματα. Μέσα από αυτή τη στρατηγική συνεργασία, οι δύο εταιρείες αξιοποιούν κοινές δυνατότητες στην ανάπτυξη και τις αγορές, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζουν μοντέλα με ξεκάθαρη ταυτότητα για κάθε μάρκα.

Η τρίτη γενιά της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου φέρνει ορισμένες σημαντικές βελτιώσεις:
Συμπαγής σχεδιασμός: Ο χώρος που καταλαμβάνει το σύστημα κυψελών καυσίμου έχει μειωθεί κατά περίπου 25%, ενώ η σημαντική αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας επιτρέπει ένα πολύ πιο συμπαγές σύστημα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.
Υψηλός βαθμός ενσωμάτωσης: Η τρίτη γενιά μπορεί να ενσωματωθεί απρόσκοπτα στις μελλοντικές αρχιτεκτονικές οχημάτων, ανοίγοντας τον δρόμο για μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση που θα υποστηρίζει ποικίλα συστήματα κίνησης στο μέλλον.
Βελτιστοποιημένα εξαρτήματα και αυξημένη απόδοση: Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πολύ πιο αποδοτικό από τον προκάτοχό του. Αυτό επιτυγχάνεται με την αναβάθμιση μεμονωμένων εξαρτημάτων που βασίζονται στην τεχνολογία κίνησης η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Toyota, καθώς και με βελτιωμένες στρατηγικές λειτουργίας. Οι εν λόγω εξελίξεις οδηγούν σε αυξημένη αυτονομία και ισχύ, σε συνδυασμό με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, με εμφανή βελτίωση σε σχέση με τη δεύτερη γενιά.
Τεχνολογική αριστεία του BMW Group στο Μόναχο
Το BMW Group κατασκευάζει πρωτότυπα των ιδιαίτερα αποδοτικών συστημάτων κυψελών καυσίμου στο Κέντρο Αριστείας για το Υδρογόνο στο Μόναχο. Στην κυψέλη καυσίμου πραγματοποιείται μια ηλεκτροχημική αντίδραση, κατά την οποία το υδρογόνο από τις δεξαμενές αντιδρά με το οξυγόνο του αέρα. Η αντίδραση αυτή παράγει ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και παρέχει ενέργεια στο όχημα.
Μαζική παραγωγή στο εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr
Η παραγωγή των συστημάτων κυψελών καυσίμου αναμένεται να ξεκινήσει το 2028 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr, αξιοποιώντας δεκαετίες εμπειρίας στην ανάπτυξη και παραγωγή όλων των τύπων συστημάτων κίνησης σε όλη τη γκάμα μοντέλων του. Νέες εγκαταστάσεις δοκιμών και παραγωγής κατασκευάζονται ήδη, ενώ τα κτίρια προσαρμόζονται ώστε να ενσωματώσουν τη νέα τεχνολογία κίνησης και να την βελτιώνουν συνεχώς.