Ειδικότερα στo πρώτο 6μηνο του 2025 τέσσερις ήταν οι βασικοί παράγοντες που επηρέασαν την απόδοσή της SEAT στον εμπορικό στίβο: οι αλλαγές στο μείγμα των πωλήσεων, οι δασμοί της ΕΕ στο CUPRA Tavascan, που κατασκευάζεται στην Κίνα, το αυξανόμενο κόστος υλικών και ο έντονος ανταγωνισμός σε βασικές αγορές.
Διαβάστε επίσης: Το best seller της SEAT στην Ευρώπη – Δεν είναι SUV και ξεκινά από τα 16.190 ευρώ
Άλλος ένας παράγοντας που επηρέασε τα οικονομικά αποτελέσματα ήταν η προγραμματισμένη, προσωρινή μείωση στην παραγωγή του εργοστασίου στο Martorell, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του εργοστασίου ενόψει της παραγωγής Ηλεκτρικών Αστικών Αυτοκινήτων το 2026 του Volkswagen Group.

“Αυτές οι προκλήσεις αντικατοπτρίζουν ευρύτερα προβλήματα σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία. Παρόλο που επηρέασαν τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου είμαστε επικεντρωμένοι στη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας, που είναι βασισμένη στην ηλεκτροκίνηση, στον μετασχηματισμό και στην ανάπτυξη της CUPRA.”, δήλωσε σχετικά ο Patrik Andreas Mayer, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Χρηματοοικονομικών και IT της ισπανικής εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το υβριδικό SUV των 272 ίππων – “Κάψαμε” 10 ευρώ ανά 100 χλμ.
Στις προκλήσεις η SEAT “απάντησε” με βελτίωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων στο δεύτερο μισό του πρώτου εξαμήνου του 2025. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από 5 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο σε 38 εκατ. το δεύτερο σηματοδοτώντας θετική δυναμική και πιο ελπιδοφόρες προοπτικές για το υπόλοιπο μισό της χρονιάς.
Η SEAT επέδειξε ανθεκτικότητα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, αυξάνοντας τις συνολικές παραδόσεις κατά 1,7% στις 302.600 μονάδες (1ο εξάμηνο 2024: 297.400), παρά την προγραμματισμένη προσωρινή μείωση της παραγωγής των μοντέλων SEAT και CUPRA στο εργοστάσιό της στο Martorell (244.700 μονάδες έναντι 291.600 στο πρώτο εξάμηνο του 2024) στο πλαίσιο των προετοιμασιών για την οικογένεια ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων του VW Group. Τα επίπεδα παραγωγής αναμένεται να ανακάμψουν το δεύτερο εξάμηνο, φέρνοντας τη συνολική ετήσια παραγωγή κοντά στα επίπεδα του 2024.
Το CUPRA Formentor παρέμεινε το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της εταιρείας, κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2025, με παραδόσεις 54.700 μονάδων. Οι παραδόσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων (PHEV και BEV) αυξήθηκαν κατά 76,1%, με τα BEV να υπερδιπλασιάζονται (+105,3%), λόγω της ισχυρής ζήτησης για τα CUPRA Born και Tavascan.
Παράλληλα, η CUPRA πέτυχε το καλύτερο πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της και μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2025 παρέδωσε 167.600 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 33,4%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Από την κυκλοφορία της το 2018, η CUPRA έχει παραδώσει πάνω από 900,000 οχήματα παγκοσμίως και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει τις ένα εκατ. συνολικές πωλήσεις τους επόμενους μήνες.
Ωστόσο, δεδομένων των συνεχιζόμενων προκλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία και υπό το πρίσμα της εξελισσόμενης δυναμικής της αγοράς, η CUPRA αποφάσισε στρατηγικά να αναβάλει την προγραμματισμένη είσοδό της στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2030.