Μπορεί τα σημερινά ισχυρά hatchback να “φλερτάρουν” με τους 300 ίππους, αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 2000 τα πράγματα ήταν αρκετά διαφορετικά. Λίγα αυτοκίνητα ανήκαν στο club των 200+ ίππων και ένα εξ’ αυτών ήταν το Seat Leon Cupra R.
Seat Leon: Η εξέλιξη του «λέοντα» σε 60 δευτερόλεπτα (+video)
Η πρώτη γενιά του Seat Leon παρουσιάστηκε το 1999 και ήταν ένα αυτοκίνητο που βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο “ενδοοικογενειακό” Volkswagen Golf. Η πρώτη έκδοση που απευθυνόταν στο κοινό που αναζητά την υψηλή ιπποδύναμη ήταν το Leon Cupra των 180 ίππων.
Μόλις τρία χρόνια αργότερα εμφανίστηκε μία ισχυρότερη έκδοση με το όνομα Seat Leon Cupra R. Κάτω από το καπό του βρέθηκε η μέχρι τότε ισχυρότερη έκδοση του δημοφιλούς 20VT, αυτή των 210 ίππων. Οι πιο “παλιοί” θα θυμούνται ότι λίγο αργότερα η ισχύς αυξήθηκε στους 225 ίππους και η ροπή στα 280 Nm, αγγίζοντας τις τιμές του τετρακίνητου Audi S3 πρώτης γενιάς.
Αυτή η μικρή αύξηση της ισχύος στη “light” ανανέωση του μοντέλου ήταν αρκετή για να ρίξει τα 0-100 χλμ./ώρα κάτω από τα 7 δευτερόλεπτα (6,9″ για την ακρίβεια). Όσο για την τελική ταχύτητα, αυτή αυξήθηκε από τα 237 στα 242 χλμ./ώρα.
Στην περίπτωση του Cupra R, βέβαια, η κίνηση περνούσε στον εμπρός άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Σημαντικό στοιχείο που διαφοροποίησε το Seat Leon Cupra R από τις προηγούμενες εκδόσεις ήταν οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. “Φιλοξενούσαν” ισχυρότερα φρένα και κόκκινες δαγκάνες της Brembo που δεν περνούσαν απαρατήρητες.
Εξωτερικά τοποθετήθηκαν νέοι προφυλακτήρες και τα λογότυπα “R”, ενώ στο εσωτερικό εντυπωσίαζαν τα καθίσματα της Recaro με την έντονη πλευρική στήριξη, τα αλουμινένια πεντάλ και η “αγωνιστική” λωρίδα στη στεφάνη του τιμονιού.