Seat Leon FR 2.0 TDI: Εξημερωμένο!

Μπορεί το πνεύμα της αυτοκίνησης να συνεχίσει να ζει στη σημερινή, ηλεκτρονική εποχή των αυτοκινήτων; Η απάντηση είναι δύσκολη, αλλά καταφατική...

Βρείτε μας στο

Σε μια εποχή που την πρωτοκαθεδρία της αυτοκίνησης έχουν αναλάβει καθ’ όλα χρήσιμες έννοιες όπως “κατανάλωση”, “έξυπνα συστήματα ασφαλείας”, “ηλεκτρονικά” κλπ., οι θιασώτες της αυθεντικής αυτοκίνησης, όπως τη γνώρισαν κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, ίσως αναρωτιούνται τι έχει μείνει ως κληρονομιά από εκείνη την περίοδο…

Αυτοκίνητα όπως το Seat Leon με το διακριτικό στο μάτι, αλλά διόλου διακριτικό σε επιδόσεις, FR, έρχονται να θυμίσουν πως ακόμη και στην εποχή που η ανάκτηση ενέργειας είναι σημαντικότερη από την παραγωγή της, η οδήγηση μπορεί να αποτελέσει και απόλαυση, εκτός από απλή μεταφορά. Εφοδιασμένο με 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 184 ίππους, το Leon 3ης γενιάς έρχεται να συνδυάσει επιδόσεις, με τεχνολογία αιχμής και φυσικά, χαμηλή κατανάλωση. Οι εποχές που τα GTi είχαν κατανάλωση που ξεπερνούσε τα 10 λίτρα/100 χλμ. έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και του λόγου το αληθές αποδεικνύεται από τις επιδόσεις του Leon σε αυτό τον τομέα, αφού ο Ισπανός Λέων χρειάζεται κατά μέσο όρο 4,2 λίτρα πετρελαίου, για να καλύψει απόσταση 100 χιλιομέτρων. Εξωτερικά, η πρώτη συνάντηση είναι αρκετή ώστε να γίνει αντιληπτό πως δεν πρόκειται για ένα απλό… Leon. Η εξάτμιση με τις δυο απολήξεις καθώς και οι φαρδιές ζάντες των 18 ιντσών, προδιαθέτουν για μια πιο… αγωνιστική βόλτα από τις συνηθισμένες, παρά το γεγονός ότι σχεδιαστικά το Leon FR παραμένει, όπως συνηθίζουν άλλωστε στη Seat, διακριτικό.

Όπως κάθε πετρελαιοκινητήρας, έτσι και αυτός του Leon είναι ιδιαίτερα ζωντανός από τις χαμηλές στροφές, χάρη στην εκ φύσεως υψηλή ροπή, ιδιαίτερα στην έκδοση με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τύπου DSG, που προσφέρει στον οδηγό άμεση απόκριση και σβελτάδα. Πώς στρίβει όμως το Leon FR; Το στήσιμο του ισπανικού αυτοκινήτου είναι ισορροπημένο, αφού η δύναμη του κινητήρα περνάει ομαλά στο δρόμο, χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες. Σε συνθήκες οδηγικής απόλαυσης όπως οι δρόμοι με στροφές, ιδιαίτερα βοηθητική είναι η λειτουργία του XDS+, το οποίο σε συνεργασία με το ESP δίνει την αίσθηση της ύπαρξης μπλοκέ διαφορικού στο Leon. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, πέραν της αναμενόμενης ποιότητας, ξεχωρίζουν οι ενδείξεις του Mode οδήγησης, που χωρίζονται σε Normal, Eco, Sport ή Individual, ανάλογα με τη διάθεση ή τις ανάγκες του οδηγού ανά πάσα στιγμή.

Οι χώροι του αυτοκινήτου είναι επαρκείς, αφού αυτό χωράει άνετα 4 επιβάτες με τις αποσκευές του, ενώ η ομαλή οδική συμπεριφορά βοηθάει ώστε η δύναμη και ο σπορτίφ χαρακτήρας του αυτοκινήτου να εμφανίζεται μόνο όποτε ο οδηγός το επιθυμεί. Η τιμή του, ξεκινά από 23.400 ευρώ με όφελος απόσυρσης!

 

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr