Έχοντας μείνει χωρίς μπάκετ μετά την απόφαση της Citroen να συμμετάσχει με 2 C3 WRC στο θεσμό το 2019 και οδηγούς τους Sebastien Ogier και Esapekka Lappi, ο Mads Ostberg αναζήτησε άλλες λύσεις για την αγωνιστική του καριέρα.
Από τη στιγμή που οι σχέσεις παραμένουν καλές με τη γαλλική ομάδα, όπου αντικατέστησε το 2018 τον Kris Meeke στα μισά της σεζόν, αποφάσισε να διατηρήσει τους δεσμούς μέσω της συμμετοχής στο νεοσύστατο WRC 2 Pro, οδηγώντας ένα Citroen C3 R5. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι λίγες ημέρες πριν το Ράλι Μόντε Κάρλο, ο Ostberg έλαβε μέρος σε δοκιμές εξέλιξης του Citroen C3 WRC, γεγονός που αφήνει ένα παράθυρο συμμετοχής του σε μεμονωμένους αγώνες στην κορυφαία κατηγορία.
“Ομολογώ ότι απογοητεύτηκα όταν έγινε σαφές πως δε θα έχω ως επιλογή το WRC στο υψηλότερο επίπεδο για το 2019. Όμως, τα ράλι είναι περισσότερο από μία δουλειά, είναι πάθος, είναι στο αίμα μου,” δήλωσε ο Ostberg. “Να εγκαταλείψω τα όνειρά μου δεν υπήρξε ποτέ ως επιλογή. Στα 3 χρόνια που έχω περάσει ως εργοστασιακός οδηγός της Citroen Racing, έχουμε μοιραστεί πολλές καλές εμπειρίες και αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που πήρα αυτή την απόφαση.”
Πρώτος αγώνας για τους Ostberg-Eriksen στο νέο θεσμό, θα είναι το χιονισμένο Ράλι Σουηδίας στις 14-17 Φεβρουαρίου, ενώ την ευθύνη υποστήριξης του αυτοκινήτου θα έχει η βελγική DG Sport. Το WRC 2 Pro, είναι το πρωτάθλημα που προκηρύχθηκε για πρώτη φορά από τη FIA και στο οποίο θα συμμετέχουν ομάδες με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 και επαγγελματίες οδηγούς. Αυτό έγινε ουσιαστικά, ώστε να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή και ιδιωτών στο θεσμό, οι οποίοι πλέον έχουν τη δική τους κατάταξη σε επίπεδο WRC 2, ενώ μέχρι είχαν να αντιμετωπίσουν και οδηγούς εργοστασιακών ομάδων όπως η Skoda Motorsport, η Citroen Total, η M-Sport Ford και η Hyundai Motorsport.
Αν και θεωρείται ως υποστηρικτική κατηγορία του WRC, εντούτοις ο ανταγωνισμός στο WRC 2 Pro είναι πολύ μεγάλος, χάρη κυρίως στις εργοστασιακές συμμετοχές της Skoda Motorsport με τους Jan Kopecky, Kalle Rovanpera και της M-Sport Ford με τους Gus Greensmith, Lukasz Pieniazek.
“Έχουμε μπροστά μας μια μεγάλη πρόκληση και σίγουρα έχουμε πολλή δουλειά. Κύριος στόχος στην αρχή είναι να εξελίξουμε το αυτοκίνητο και ευελπιστώ, να πετύχουμε την πρώτη νίκη του Citroen C3 R5 στο WRC 2. Ο συνδυασμός της τεχνογνωσία της Citroen και της δικής μου εμπειρίας, θεωρώ ότι το κάνει πιθανό,” ήταν οι δηλώσεις του Mads Ostberg.
Από τη μεριά μας, προσθέτουμε πως όντως ο συναγωνισμός στο WRC 2 και το WRC 2 Pro είναι πολύ μεγάλος, ενώ στη Σουηδία ο έμπειρος Ostberg θα έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά ταχύτατων Σκανδιναβών οδηγών, προεξάρχοντος φυσικά του wonderkid του WRC, Kalle Rovanpera, με Skoda Fabia R5.