Suzuki Katana 2019

Μετρημένες στα δάχτυλα είναι οι μοτοσυκλέτες που μόνο με το άκουσμα του ονόματος ξυπνούν όλες τις αισθήσεις. Η Suzuki Katana είναι μία από αυτές




Απλά, Katana και τα έχεις καταλάβει όλα. Ούτε κυβισμός χρειάζεται, ούτε σημασία έχει, ούτε αρκτικόλεξα, ούτε συνθηματικά. Το μήνυμα είναι σαφές. Μία από τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες, όχι μόνο της δεκαετίας του ’80 αλλά και της ιστορίας της μοτοσυκλέτας, επιστρέφει το 2019!

Εμφανίστηκε πρώτη φορά το 1981 και άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στο στερέωμα των μοτοσυκλετών. Με το ρύγχος της Katana να προεξέχει, η Suzuki τότε κατέθετε μια σχεδιαστική άποψη που σήμερα έχει περάσει ως στοιχείο δυναμισμού σε πλείστα μοντέλα όλων των εταιρειών.

Τότε, το «σπαθί των Σαμουράι» κοσμούσε οπτικά και ακουστικά μια μοτοσυκλέτα αιχμής που έμελλε να γίνει σύμβολο. Έδωσε διάρκεια στον χρόνο, ενέπνεε σεβασμό και δήλωνε τις προθέσεις της.

Ωστόσο η Katana δεν είχε την ανάλογη εμπορική επιτυχία και η παραγωγή με αυτό το όνομα και σχήμα σταμάτησε για να πορευτεί μέχρι το 2006 με αρκετές αλλαγές, άλλη όψη, περισσότερη κάλυψη από τα φέρινγκ και πλέον το όνομα GSXF. Η Katana όμως δεν ξεχάστηκε, ποτέ δεν έγινε «παλιό», δεν γνώρισε τη φθορά. Ο χρόνος σαν να σεβάστηκε το όνομα κι έτσι το άκουσμα Katana σήμερα, 15 χρόνια αργότερα, τη φέρνει στο προσκήνιο αμέσως τραβώντας το ενδιαφέρον.

Ένα στοιχείο ήταν απόλυτα κρίσιμο για την επαναφορά μιας εμβληματικής μοτοσυκλέτας: ο σχεδιασμός. Πώς θα γίνει η σύνδεση με το παρελθόν και ταυτόχρονα να δείχνει σύγχρονη. Πόσο μπορεί κάτι καινούργιο να θυμίζει κάτι τόσο παλιό χωρίς να χάνει την ουσία: να είναι μια μοτοσυκλέτα του σήμερα. Όταν τα πάντα έχουν αλλάξει και ο πήχης έχει ανέβει σε δυσθεώρητα ύψη σε σχέση με «τότε».

Το γρίφο έλυσαν ιταλικά χέρια, καθώς η Suzuki σοφά ανέθεσε τη δύσκολη αυτή άσκηση στον Engines Engineering και τον σχεδιαστή Rodolfo Frascoli. Ομολογουμένως η δουλειά του είναι εξαιρετική. Το τεράστιο λογότυπο στο ρεζερβουάρ έρχεται από το παρελθόν, οι αιχμές και οι βαθιές γραμμές επίσης. Η δίχρωμη σέλα (μαύρο – γκρι) θυμίζει την παλιά, αλλά είναι σύγχρονη, άνετη και φιλόξενη για οδηγό και συνεπιβάτη, ενώ στο όριο ακροβατεί ο τετράγωνος προβολέας με τα διπλά πάνω – κάτω φωτιστικά σώματα.

Τα υπόλοιπα ήταν σχετικά εύκολα. Η Suzuki Katana του 1981 δήλωνε ότι ήταν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής. Δεν έχει σημασία αν ήταν, πάντως το εξέπεμπε. Σήμερα δεν υπάρχει ανάλογη δήλωση, ωστόσο λίγα χέρια θα μπορέσουν να φέρουν στο όριο τον περίφημο κινητήρα του GSXR 1000 K5 με τους 150 ίππους που χρησιμοποιεί. Η δύναμη δεν λείπει, ούτε η ροπή, κι αυτό είναι αρκετό.

Το πλαίσιο και η βάση όπου χτίστηκε το νέο Katana προέρχονται από το σύγχρονο GSXS 1000, γεγονός που διασφαλίζει τη λειτουργικότητα και τις οδηγικές δυνατότητες. Μια γυμνή μοτοσυκλέτα για όλες τις χρήσεις, δυναμική, καθημερινή, με στιλ και άνεση, σπορ χαρακτήρα, αποτελεσματική απόδοση.

Τα περιφερειακά είναι φυσικά σύγχρονα, με πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις από την KYB, ενώ τα θηριώδη φρένα με τις ακτινικές δαγκάνες είναι δανεικά από την superbike της Suzuki, την GSXR 1000. Πέρα από το ABS, κατά την προσφιλή πρακτική της Suzuki για λιτές ηλεκτρονικές παρεμβάσεις, δεν υπάρχουν προγράμματα απόδοσης, παρά μόνο traction control που ρυθμίζεται σε τρία στάδια και απενεργοποιείται κατ’ επιλογή του οδηγού. Ο μονόδρομος συμπλέκτης συμπληρώνει την εικόνα μιας μοτοσυκλέτας που δεν σκοπεύει να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε να είναι φορτωμένη ηλεκτρονικά. Την ενδιαφέρει μόνο να υποστηρίζει κάθε επιθυμία του οδηγού της για απόλαυση και σπορ οδήγηση.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μία ανάλογα λιτή όσο και κομψή οθόνη ελέγχου LCD, όπου φιλοξενείται και το λογότυπο με τα δύο σπαθιά όμοιο με το ιδεόγραμμα που αντιστοιχεί σε αυτά. Τα φώτα είναι τεχνολογίας led, ενώ ξεχωρίζει στο πίσω μέρος το φτερό με τα φλας που εδράζονται ως μη αναρτώμενα στο ψαλίδι. Όπως ορίζει και η τελευταία λέξη της μόδας στις sport μοτοσυκλέτες, μαζί με την κοντή ουρά – όπως στο ΜotoGP.

Με το τιμόνι σε σχετικά ψηλή θέση, ο οδηγός κάθεται σε σχετικά όρθια στάση, ελέγχοντας το περιβάλλον, απολαμβάνοντας την οδήγηση και τη θέα. Η ασημένια και κομψή, όπως τότε, λιγότερο φουτουριστική αναλογικά, αλλά ώριμη πλέον, νέα Katana πέτυχε τον στόχο της.

Η αναβίωση ενός μύθου εμπεριέχει πολλά ρίσκα, όμως η νέα Katana ή Katana 3, τα έχει όλα υπό έλεγχο. Αντικειμενικά είναι πολύ καλύτερη από την τότε «ταχύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου» και γεφυρώνει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη σύγχρονη μοτοσυκλέτα το παρόν με το παρελθόν. Την ιστορία δύο γενεών με απόσταση 40 ετών και 40 ίππων. Τη γενιά που ονειρευόταν τις μοτοσυκλέτες, με τη γενιά που απολαμβάνει ονειρεμένες μοτοσυκλέτες…

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr