Το παγκόσμιο ντεμπούτο της πρώτης BMW Σειρά 5 με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έρχεται ολοένα και πιο κοντά όπως αποκαλύπτουν και οι επίσημες φωτογραφίες και ανακοινώσεις των Βαυαρών για την εξέλιξη του νέου μεσαίου και αμιγώς ηλεκτρικού σεντάν τους.
Διαβάστε επίσης: Σπάνια BMW M4 ακόμη πιο “πολεμική” με τη βοήθεια της Manhart
Σύμφωνα με την BMW η νέα i5 έχει αποδείξει μέχρι σήμερα τόσο τη σταθερότητα του ηλεκτρικού της συστήματος κίνησης, όσο και τις δυναμικές επιδόσεις της κατά τη διάρκεια επίπονων test drives σε χειμερινές συνθήκες.
Το πρόγραμμα δοκιμών στον πάγο και το χιόνι διήρκεσε συνολικά περίπου ένα χρόνο, από τις αρχικές δοκιμές μέχρι τα τελικά στάδια βελτιστοποίησης και τελικών ρυθμίσεων.
Διαβάστε επίσης – BMW 503: Από… ιστορική αποτυχία, αντικείμενο πόθου! (+video)
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών σε επαρχιακούς δρόμους, αυτοκινητόδρομους και ειδικά προετοιμασμένες πίστες δοκιμών, οι μηχανικοί εξέλιξης εστίασαν την προσοχή τους κυρίως στην ικανότητα του αυτοκινήτου να κινείται σε ψυχρές θερμοκρασίες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.
Τα καινοτόμα συστήματα ελέγχου του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του πλαισίου της νέας BMW i5 συμβάλλουν σημαντικά στη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης, του δυναμισμού και της οδηγικής ευστάθειας, και αυτό επιβεβαιώνεται με τον καλύτερο τρόπο πάνω σε ένα συμπαγές στρώμα χιονιού, σε παγωμένους ορεινούς δρόμους και παγωμένες λίμνες.
Οι δυναμικές χειμερινές δοκιμές του αμιγώς ηλεκτροκίνητου sedan ολοκληρώθηκαν πρόσφατα ακριβώς εκεί όπου ξεκίνησαν: στο κέντρο χειμερινών δοκιμών του BMW Group στο Arjeplog της βόρειας Σουηδίας.
Στους 12 μήνες που κράτησαν έγιναν επίσης περισσότερες δοκιμές και σε άλλες εγκαταστάσεις δοκιμών του ομίλου της BMW, όσο και σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης εντός και πέριξ του Μονάχου, καθώς και στην περιοχή του εργοστασίου στο Dingolfing.
Το ζητούμενο ήταν να συνεχιστεί η βελτίωση της τεχνολογίας του πλαισίου και των ακουστικών ιδιοτήτων του αυτοκινήτου σε μεγάλο εύρος συνθηκών, όπως και η τελειοποίηση του τρόπου με τον οποίο αποδίδεται η ισχύς της μονάδας κίνησης, προκειμένου να επιτυγχάνεται συνεχώς μια απροβλημάτιστη εμπειρία οδήγησης.
Μέρος των εργασιών εξέλιξης πραγματοποιήθηκε σκόπιμα κατά τη διάρκεια των ψυχρότερων μηνών σε παγωμένους και χιονισμένους δρόμους στους πρόποδες των Άλπεων.
Τον περασμένο χειμώνα, οι πρωτότυπες i5 στέλνονταν τακτικά για δοκιμές, προκειμένου να επαληθευτεί η λειτουργικότητα και η αξιοπιστία των συστημάτων ελέγχου μετάδοσης κίνησης και πλαισίου, σε εξαιρετικά απαιτητικές οδικές και καιρικές συνθήκες.
Οι μηχανικοί της BMW που συμμετείχαν στο project εξέλιξης του οχήματος είχαν τη δυνατότητα να επιθεωρήσουν άμεσα την τρέχουσα κατάσταση ανάπτυξης μέσω δοκιμών στη γενέτειρα της μάρκας BMW, την Βαυαρία, πριν επιστρέψουν σε δοκιμές αντοχής κοντά στον Αρκτικό Κύκλο τον Φεβρουάριο του 2023.
Σκοπός του δεύτερου γύρου δοκιμών στη Σουηδία ήταν η βελτιστοποίηση όλων των συστημάτων ελέγχου μετάδοσης κίνησης και πλαισίου. Οι επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης ήταν κατάλληλες για την ακριβή ρύθμιση του συστήματος ελέγχου ροπής κίνησης της i5, με τους Βαυαρούς να κάνουν λόγο για επίτευξη εντυπωσιακής ακρίβειας στη λειτουργία των συστημάτων ελέγχου της πρώτης ηλεκτρικής 5άρας στην ιστορία.