Με την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού, τα συνολικά χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 49 χλμ. Πάμε να δούμε τα έργα που πρόκειται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2030, ώστε να επιτευχθεί στην χώρα μας ο στόχος των 3.000 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων.
Δείτε επίσης: H Στερεά Ελλάδα αλλάζει – Ξεκίνησε το μεγάλο έργο που ενώνει το Αιγαίο με το Ιόνιο
Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι σήμερα η χώρα διαθέτει περίπου 2.350 χιλιόμετρα κλειστών αυτοκινητόδρομων, εκ των οποίων τα περίπου 2.160 χιλιόμετρα με διόδια. Ο αριθμός που αναφέραμε προκύπτει από τον συνυπολογισμό χιλιομέτρων όπως για παράδειγμα τα 670 χλμ. της Εγνατίας Οδού, την Ολυμπία Οδό στο υπό λειτουργία τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα μήκους 203 χιλιομέτρων, την Ιόνια Οδό στο τμήμα Αντίρριο-Ιωάννινα μήκους 196 χιλιομέτρων, την Νέα Οδό στο τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια μήκους 172,5 χιλιομέτρων, τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στο τμήμα Κόρινθος-Καλαμάτα, Μεγαλόπολη-Σπάρτη και την Περιφερειακή Καλαμάτας μήκους 205 χιλιομέτρων και άλλων αυτοκινητοδρόμων.
Στόχος οι αυτοκινητόδρομοι να ξεπεράσουν τα 3.000 χλμ. μέχρι το 2030
Μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι θα προστεθούν σταδιακά παραπάνω από 410 χιλιόμετρα νέων αυτοκινητοδρόμων σε διάφορες περιοχές της χώρας. Μέχρι το καλοκαίρι, προγραμματίζεται στην Κεντρική Οδό θα τεθούν σε λειτουργία τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα 32,5 χιλιομέτρων και Τρίκαλα-Καλαμπάκα, ενώ το 2025 θα δοθεί στην κυκλοφορία και το τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία συνολικά με 64,5 χιλιόμετρα. Με αυτές ολοκληρώνεται ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, ή γνωστότερος ως Ε65.
Το 2025 αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία επίσης το νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος μήκους 75 χιλιομέτρων, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τον συνολικό μήκος των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων. Με την επέκταση αυτή η Ολυμπία Οδός θα δικαιολογήσει και το όνομα της καθώς θα “αγγίξει” την περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας.
Το 2026 εκτιμάται πως θα δοθούν στην κυκλοφορία τα τμήματα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος με μήκος περίπου 27 χιλιομέτρων. Ακόμα 157 χιλιόμετρα θα δοθούν στην κυκλοφορία σταδιακά μέχρι το 2030 για το βασικό τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος (περίπου τα 30 από αυτά είναι ήδη με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου). Στόχος θα είναι βέβαια να έχει υπογραφεί το 2025 το μεγάλο αυτό έργο του υπουργείου ΥΠΟΜΕ. Περίπου το 2027 αναμένεται να προστεθεί και το νέο τμήμα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης για το flyover και το Ιωάννινα-Κακαβιά.