Σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών (European Automobile Manufacturers’ Association -ACEA), τα full οχήματα ξεπέρασαν για πρώτη φορά στην ιστορία τα diesel στις ταξινομήσεις του τρίτου τριμήνου του 2021, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς.
Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Αυτή είναι η πιο αχρείαστη τεχνολογία στα νέα μοντέλα
Τα diesel, η άλλοτε δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ε.Ε., συνέχισαν να δέχονται πιέσεις, όπως και τα μοντέλα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και είδαν τα μερίδια τους να μικραίνουν σημαντικά έναντι των υβριδικών, των plug-in υβριδικών αλλά και των ηλεκτρικών μοντέλων. Ειδικότερα, η κατηγορία των αυτοκινήτων με μοτέρ βενζίνης έχασε 35,1% σε ταξινομήσεις έναντι του τρίτου τριμήνου του 2020 και κατέγραψε 855.476 μονάδες με το μερίδιο της σε αυτό το διάστημα να συρρικνώνεται από το 47,6% στο 39,5% επί του συνόλου.
Η πτώση μεριδίου για τα diesel μοντέλα εξελίσσεται με ακόμη πιο γοργό ρυθμό με το συνολικό του μερίδιο να πέφτει από το 27,8% στο 17,6% στη σύγκριση μεταξύ των δύο τριμήνων με τις ταξινομήσεις να φτάνουν στις 381.473 έναντι 769.922 πέρσι.
Από την άλλη, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είδαν μία ακόμη εκρηκτική αύξηση στις ταξινομήσεις τους με το ποσοστό να ανέρχεται στο 56,7% για 212.582 συνολικά μονάδες για το τρίτο τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με τον ACEA και οι τέσσερεις σημαντικότερες αγορές κατέγραψαν εντυπωσιακό διψήφιο ποσοστό αύξησης με την Ιταλία στο +122%, τη Γερμανία στο +62,7%, τη Γαλλία στο +34,6% και την Ισπανία στο +21,8%.
Οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων κινήθηκαν σε ανάλογα επίπεδα αναφορικά με την αύξηση τους που κατέγραψε άνοδο 42,6% στις 197.300 μονάδες και επίσης διψήφια ποσοστά αύξησης στις σημαντικότερες αγορές της Ε.Ε. -130,6%, 87,5%, 49,5% και 37,5%, για Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία αντίστοιχα.
Στις συνολικές ταξινομήσεις, η δεύτερη πλέον δύναμη στις αγορές της Ε.Ε. είναι τα υβριδικά με νέα μεγάλη αύξηση για το τρίτο τρίμηνο του 2021, στο 31,5% και σχεδόν μισό εκατομμύριο μονάδες. Πλέον τα υβριδικά αυτοκίνητα υπολείπονται των diesel λιγότερο από μια ποσοστιαία μονάδα στο συνολικό μερίδιο για το εννεάμηνο του 2021 με 19,4% για τα πρώτα και 20,5% για τα δεύτερα. Τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης εξακολουθούν να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος με 41,3%, όταν το 2020, για το ίδιο διάστημα κατείχαν το 50,3% επί του συνόλου (δείτε τον παραπάνω διαδραστικό χάρτη για περισσότερες λεπτομέρειες).
Διαβάστε επίσης – Volkswagen Group: Επενδύει στην εξέλιξη των δικών του μπαταριών
Στις άλλες δύο κατηγορίες εναλλακτικού καυσίμου, οι πωλήσεις των μοντέλων που κινούν με φυσικό αέριο (CNG) κατέγραψαν σημαντική μείωση το τρίμηνο που μας πέρασε της τάξης του -48,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Η μεγάλη αυτή πτώση στις ταξινομήσεις τους οφείλεται κυρίως στη συρρίκνωση των ταξινομήσεων των CNG μοντέλων στην αγορά της Ιταλίας (-39%) που αποτελεί παραδοσιακά την μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά γι’ αυτά. Αντίθετα, τα μοντέλα που κινούνται με υγραέριο (LPG) παρουσίασαν σημαντική αύξηση στην Ε.Ε. που έφτασε στο 28,1% με τις ταξινομήσεις τους να σταματούν στις 62.574 μονάδες.
Δείτε τις διακυμάνσεις στις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών, υβριδικών, plug-in υβριδικών μοντέλων, αλλά και εκείνων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα στον διαδρασικό πίνακα που ακολουθεί, όπου μπορείτε να επιλέξετε και κάθε χώρα της Ε.Ε. ξεχωριστά.
Πηγή: ACEA