Ο οργανισμός ΣΕΑΑ δημοσίευσε τα στοιχεία σχετικά με τις ταξινομήσεις και εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι τα υβριδικά μοντέλα έχουν αυξήσει πολύ το μερίδιό τους στην αγορά. Μέσα στο 9μηνο του 2025, κατέχουν το 49,8% της αγοράς, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 8,5 μονάδες συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα δύο νέα μοντέλα που εισάγονται στη χώρα μας είναι υβριδικά.
Δείτε επίσης: Πιο προσιτό από ποτέ το SUV της Alfa Romeo – Όφελος έως και 4.500 ευρώ
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα με μερίδιο αγοράς 31,2% και ακολουθούν τα Plug-In υβριδικά με 7,1%. Η τριάδα ολοκληρώνεται με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που έφτασαν στα 5,5% καταγράφοντας οριακή αύξηση κατά μόλις 0,3 μονάδες. Ακολουθούν τα πετρελαιοκίνητα με μερίδιο 3,4% και μείωση κατά 4,5 μονάδες. Κάτι τέτοιο είναι απόλυτα φυσιολογικό, δεδομένου ότι οι επιλογές συνεχώς μειώνονται. Από τα υβριδικά μοντέλα που αποτελούν την πιο δημοφιλή κατηγορία βάσει του αμαξώματος, ενδιαφέρον έχει να δούμε αυτά με την χαμηλότερη κατανάλωση.

Στα 3,8-4,3 λτ./100 χλμ. η καλύτερη κατανάλωση!
Όπως βλέπετε στον σχετικό πίνακα που ακολουθεί, το υβριδικό Toyota Yaris στην έκδοση με κινητήρα 1.5 5D HDF (e-CVT) είναι το πιο μοντέλο με την χαμηλότερη κατανάλωση. Η πρωτιά ήρθε με συνδυαστική κατανάλωση 3,8 – 4,3 λτ./100 χλμ. Εννοείται ότι ακριβώς η ίδια επίδοση ισχύει και στην περίπτωση του MAZDA 2 Hybrid, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά “αδερφάκι” του.

Η τριάδα ολοκληρώνεται με την πλήρως υβριδική έκδοση του Renault Clio. Ο λόγος για την έκδοση full hybrid E-Tech 145, με μέση κατανάλωση 4,1-4,9 λτ./100 χλμ. Λίγο πιο πίσω ακολουθεί το Mitsubishi Colt, το οποίο αποτελεί “αδερφάκι” του Renault Clio και η πεντάδα ολοκληρώνεται με το Suzuki Swift. Το τελευταίο είναι το μοναδικό ήπια υβριδικό μοντέλο της πεντάδας… και ασφαλώς το φθηνότερο! Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά.