Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το 9μηνο του 2021 παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το… πολύπαθο λόγω πανδημίας 2020 κατά 6,6%, ενώ την ίδια στιγμή ο Σεπτέμβριος ήταν πεσμένος κατά 23,1%. Συγκεκριμένα, το 9μηνο του 2020 είχαν ταξινομηθεί 7.057.927 νέα μοντέλα, ενώ το φετινό 9μηνο έχουν ταξινομηθεί 7.526.613.
Όσον αφορά τον Σεπτέμβριο, πέρυσι είχαμε 934.039 νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων, την στιγμή που ο φετινός Σεπτέμβριος έκλεισε με 718.598 ταξινομήσεις. Μάλιστα, αυτός είναι και ο μήνας με τη μεγαλύτερη πτώση από την αρχή του έτους μέχρι και σήμερα, ενώ είναι και ο χειρότερος Σεπτέμβρης της δεκαετίας για την ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς και αναλυτές αυτής, η μεγάλη πτώση οφείλεται στην μειωμένη δυνατότητα παράδοσης νέων αυτοκινήτων εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κάτι που έχει πάει πίσω την παραγωγή σε πολλές περιπτώσεις. Μάλιστα έχει επιφέρει μεγάλη μείωση σε σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου, όπως αυτές της Ιταλίας (-32,7%), της Γερμανίας (-25,7%) και της Γαλλίας (-20,5%).
Σε αυτό το σημείο όμως να πω και δυο λόγια για την απόδοση των ομίλων. Εδώ λοιπόν έχουμε σε επίπεδο 9μήνου ο μεγαλύτερος κερδισμένος ήταν το Hyundai Group (Hyundai – Kia), που παρουσίασε αύξηση 22,6% (622.989 ταξινομήσεις φέτος έναντι 508.306 πέρυσι) και ακολούθησε η Toyota (Toyota – Lexus) με αύξηση 19,8% (481.043 ταξινομήσεις φέτος, έναντι 401.632 πέρυσι).
Στον αντίποδα τη μεγαλύτερη πτώση παρουσίασε ο όμιλος Renault, με 6,5%, καθώς πέρυσι ταξινόμησε στην Ευρώπη 812.570 νέα αυτοκίνητα και φέτος 759.714.