Τεχνολογία διπλού μοτέρ από τη Nissan

Η Nissan παρουσίασε μία νέα τεχνολογία, την οποία ονομάζει e-4ORCE, διπλού μοτέρ με σύστημα ελέγχου όλων των τροχών. Ας δούμε τι σημαίνουν όλα αυτά...

Βρείτε μας στο

Η Nissan αποκάλυψε τη νέα τεχνολογία e-4ORCE η οποία παρέχει στιγμιαία ροπή στρέψης και στους τέσσερις τροχούς, προσφέροντας ισορροπημένη, προβλέψιμη ισχύ και “ζυγισμένο” χειρισμό, αντίστοιχο με πολλά σπορ πολυτελή αυτοκίνητα, σύμφωνα με την ίδια τη μάρκα.

Το “e” αντιπροσωπεύει τις τεχνολογίες της Nissan που ενεργοποιούνται από ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύστημα. Η ονομασία “4ORCE”, συμβολίζει τη φυσική δύναμη και ενέργεια (από την λέξη FORCE) με το “4” να συμβολίζει την κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Η τεχνολογία διπλού μοτέρ με το σύστημα ελέγχου όλων των τροχών e-4ORCE, προσφέρει ακριβή χειρισμό και σταθερότητα, γεγονός που δίνει στους οδηγούς μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και περισσότερο ενθουσιασμό από ποτέ”, δήλωσε ο Takao Asami, ανώτερος αντιπρόεδρος της Nissan για την έρευνα και την προηγμένη τεχνολογία. “Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει εξαιρετικές επιδόσεις σε οδήγηση με στροφές, αντίστοιχη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες και άνετη κύλιση για όλους τους επιβάτες.”

Η τεχνολογία γεννήθηκε από τα διδάγματα που αντλήθηκαν από την ανάπτυξη του συστήματος κατανομής της ροπής ATTESA E-TS του Nissan GT-R και του ευφυούς συστήματος 4×4 του Nissan Patrol. Οι μηχανικοί ανέπτυξαν την τεχνολογία e-4ORCE, ειδικά για τη διαχείριση της απόδοσης ισχύος και πέδησης των ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να είναι ομαλή και σταθερή.

Το “βήμα” και η “βύθιση” του οχήματος, που φέρει την τεχνολογία e-4ORCE ελαχιστοποιούνται με την προσθήκη ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και από τον πίσω κινητήρα, εκτός του συνηθισμένου αντίστοιχου τρόπου με τον εμπρόσθιο κινητήρα.

Για παράδειγμα, κατά την επιβράδυνση στους δρόμους της πόλης αυτό βοηθά τους επιβάτες να μην αναταράσσονται. Έτσι μειώνονται οι πιθανότητες για ναυτία και σχετική δυσφορία. Ομοίως, σε δύσβατους, ανώμαλους δρόμους και όταν το όχημα επιταχύνει, ο έλεγχος του κινητήρα βελτιστοποιείται για να διατηρεί την μέγιστη δυνατή άνεση στην κύλιση, ελαχιστοποιώντας την ακανόνιστη κίνηση.

Το e-4ORCE, σύμφωνα πάντοτε με την ίδια τη Nissan, αυξάνει την εμπιστοσύνη του οδηγού με την πιστή ανίχνευση της επιθυμητής πορείας του, χάρη στον εξαιρετικά υψηλής ακρίβειας έλεγχο του κινητήρα και των φρένων.

Η Nissan παρουσίασε στο περίπτερό της στην CES 2020 το μηδενικών εκπομπών πρωτότυπο Ariya, το οποίο διαθέτει e-4ORCE, αλλά και ένα αυτοκίνητο για δοκιμή με την τεχνολογία διπλού μοτέρ με το σύστημα ελέγχου όλων των τροχών, κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr