The Lord and the Ring

Στο Ράλι Ουαλίας ο «Mr Hollywood», κατά κόσμον Petter Solberg, έδωσε το «δαχτυλίδι» του παγκόσμιου πρωταθλητή στον γιο του Oliver!

Βρείτε μας στο

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερο αποχαιρετιστήριο πάρτι για τον Petter Solberg, μια και «κρέμασε» τα γάντια του στο WRC. Να συμμετάσχει στον τελευταίο αγώνα της μακράς και γεμάτης ένταση και συγκινήσεις καριέρας του στο WRC και ταυτόχρονα στον ίδιο αγώνα να κάνει ντεμπούτο ο γιος του Oliver, ο οποίος, αν κρίνουμε από τη μέχρι τώρα παρουσία του, είναι «καλό χέρι» και βαδίζει τέλεια στα χνάρια του πατέρα του αλλά και του θείου του Henning, που κι αυτός συμμετείχε σε αυτή την ιδιότυπη γιορτή που διαδραματίστηκε στην Ουαλία.

Και λέμε γιορτή, όχι μόνο για τον ενθουσιασμό με τον οποίο υποδέχονταν δεκάδες χιλιάδες κόσμου τον Petter σε κάθε δημόσια εμφάνισή του, αλλά και λόγω των τιμητικών εκδηλώσεων από άλλες ομάδες, ακόμα και από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του WRC!

Φυσικά, το γεγονός ότι ο μικρός εγκατέλειψε νωρίς δεν επηρέασε στο ελάχιστο τη γιορτή. Απεναντίας, δεν ήταν λίγοι εκείνοι – ανάμεσά τους κι εμείς – που είδαν αυτή την εγκατάλειψη του Oliver (αμφότεροι συμμετείχαν με VW Polo R5) σαν μία ευκαιρία, μία τελευταία ευκαιρία να πέσουν όλα τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στον πατέρα Petter, που μαζί με την επίσης αγωνιζόμενη σύζυγό του και χρόνια συνοδοιπόρο του Pernilla (Walfridson) μεγάλωσαν τον γιο τους σε εκατοντάδες Service Parks και αμέτρητες πτήσεις ανά την υφήλιο…

Και μπράβο τους, γιατί ο Oliver είναι ένα εντυπωσιακά εξωστρεφές παιδί – όπως άλλωστε και ο πατέρας του –, έχει χιούμορ, σεβασμό και τεράστιο επικοινωνιακό χάρισμα.

Like father…
Ποιος είναι όμως κατά βάθος ο Petter Solberg, ο άνθρωπος που μπήκε στις καρδιές όλων μας με την παροιμιώδη εξωστρέφειά του, το επικοινωνιακό του ταλέντο, την αμεσότητά του και την υπερβολική του συμπεριφορά, στοιχεία που του προσέδωσαν το παρατσούκλι «Mr Hollywood»; Είναι αυτά που προαναφέραμε. Και άλλα πολλά. Όσοι είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί του κατά τη διάρκεια της πλούσιας καριέρας του, ανακάλυψαν έναν γνήσιο εραστή του αγωνίζεσθαι, έναν άνθρωπο γεννημένο για να αγωνίζεται και έναν μαχητή που δεν το βάζει κάτω.

«Δυστύχησε» να πέσει επάνω στο «φαινόμενο Loeb», κάτι που του στέρησε νίκες και διακρίσεις και προφανώς και τίτλους. Αλλά, ύστερα από χρόνια, πόσοι αλήθεια θα θυμούνται τον Solberg και πόσοι τον Loeb;

Ενδεικτικό του πάθους του, όταν η Subaru αποχώρησε από τους αγώνες και έμεινε χωρίς μπάκετ στη Ford, αυτός επένδυσε όλα τα χρήματα που είχε μαζέψει για να δημιουργήσει τη δική του αγωνιστική ομάδα. Αρνούμενος να τα παρατήσει, σε μια άνιση διαδικασία απέναντι στον Loeb με καλύτερο DS3 WRC από το δικό του, μαχόταν για να κερδίζει.

Όσοι είχαν την ευκαιρία να τον δουν σε ένα «παραλήρημα ταχύτητας» στην Ειδική Διαδρομή Γυμνό 2 του Ακρόπολις του ’11, σήμερα καταλαβαίνουν γιατί έλειψε και θα λείψει από το WRC. Και να ήταν η μόνη επίδοση που θυμόμαστε…

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Ράλι 2003 Petter Solberg αποχωρεί λοιπόν από την επαγγελματική του σταδιοδρομία στην ηλικία των 44 ετών. Συμμετείχε σε 190 αγώνες του WRC, τρίτος στη λίστα όλων των εποχών, από τους οποίους κέρδισε 13.

Ο Petter, ο οποίος σημείωσε την πρώτη του νίκη στο WRC στη Μεγάλη Βρετανία το 2002 και σφράγισε εκεί τον παγκόσμιο τίτλο του 2003 με μια δεύτερη νίκη, δήλωσε: «Ήταν ένα αρκετά συναισθηματικό γεγονός. Υπάρχει πολλή ιστορία για αυτή την οικογένεια σε αυτό το ράλι. Είναι το τέλειο μέρος για να κάνουμε αυτή την κίνηση, να δώσω τη σκυτάλη στον Oliver».

like son!
Στο άλλο άκρο της κλίμακας της γενιάς των Solberg, ο 18χρονος γιος του Oliver έκανε το ντεμπούτο του στο WRC.

Ο Oliver αξίζει να σημειώσουμε ότι συμμετείχε στο ουαλικό ράλι μόλις έξι ημέρες μετά τις εξετάσεις οδήγησης στον τόπο διαμονής του, στη Σουηδία. Εξετάσεις στις οποίες δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα ο νεαρότερος νικητής ενός ευρωπαϊκού γύρου πρωταθλήματος ράλι (Λιθουανία) στο οδηγικό σκέλος, αλλά απέτυχε στη θεωρητική εξέταση την πρώτη φορά.

Επανέλαβε τη γραπτή δοκιμασία μία ημέρα αργότερα και πέρασε. Ο Solberg Jr παραδέχτηκε ότι ήταν μια ανησυχητική διαδικασία.

«Απάντησα λάθος σε ένα ερώτημα. Ειλικρινά, καταστράφηκα. Όλος ο κόσμος μου έσπασε. Μέσα σε 24 ώρες βρέθηκα από το να είμαι απολύτως στο πάτωμα, πιστεύοντας ότι το όνειρό μου τελείωσε, στην κορυφή του κόσμου ξεκινώντας τις δοκιμές στην Ουαλία. Έκανα πολλή οδήγηση φέτος σε Ευρώπη και Αμερική και κέρδισα αγώνες, αλλά η πίεση αυτή ήταν τεράστια. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά».

Το ερώτημα βέβαια είναι αν μπορεί ο Oliver να φτάσει στα ίδια επίπεδα με τον διάσημο πατέρα του.

Παρά τις προφανείς πιέσεις που δέχεται με το να είναι ο γιος ενός παγκόσμιου πρωταθλητή, οι ειδήμονες πιστεύουν ότι ο πιτσιρικάς είναι ένα αρκετά μεγάλο ταλέντο για να σφυρηλατήσει το δικό του μονοπάτι για την κορυφή. Είναι δε προφανές ότι ο μεγάλος Petter τον συμβουλεύει διαρκώς, αλλά στο τέλος της ημέρας του παρέχει την ελευθερία να αποφασίσει μόνος του το πώς θα αντιμετωπίσει έναν αγώνα.

Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε…

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr