7 Απριλίου

    Βρείτε μας στο

    Λεπτομέρειες Event

    Αυτό το συμβάν εκτελείται από 7 Απρίλιος 2019 μέχρι 7 Απρίλιος 2099. Είναι επόμενο για την εμφάνιση 07/04/2022

    • Ετικέτες: , , , , ,
    • Προσεχείς Ημερομηνίες:

    Το 1947, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών μια από τις μορφές που άλλαξαν για πάντα τον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης, ο Henry Ford (Χένρι Φορντ). Από νεαρή ηλικία είχε εξοικείωση με την τεχνολογία και τις επισκευές, αφού σύμφωνα με τις αφηγήσεις ήταν ο επίσημος “επισκευαστής” της γειτονιάς του, στο Michigan. Το 1879 μετακινήθηκε στο Detroit ώστε να εργαστεί σαν μηχανουργός, ενώ το 1891 έπιασε δουλειά στην εταιρεία ηλεκτρισμού του Thomas Edison. Δύο χρόνια αργότερα προάχθηκε σε αρχιμηχανικό και, έχοντας αυξήσει το εισόδημά του, ξεκίνησε τα δικά του πειράματα με κινητήρες βενζίνης. Αποτέλεσμα αυτών ήταν το πρώτο αυτοκίνητο, που ονομάστηκε Ford Quadricycle και ήταν έτοιμο το 1896, χρονιά που γνώρισε προσωπικά τον Edison. Το νερό είχε πλέον μπει στο αυλάκι και ο Ford δημιούργησε το 1903, σε συνεργασία με τον Alexander Malcomson, την Ford Motor Company. To 1908, ο Henry Ford μπήκε οριστικά στα βιβλία της ιστορίας, παρουσιάζοντας το Ford Model T, ένα εύκολο στη χρήση και προσιτό οικονομικά όχημα, που έγινε σύντομα πολύ δημοφιλές ανάμεσα στους Αμερικανούς πολίτες. Η παραγωγή του αυτοκινήτου διήρκεσε έως το 1927 και όταν ολοκληρώθηκε, το Ford Model T είχε κατασκευαστεί σε 15.007.034 αντίτυπα, ρεκόρ που ξεπεράστηκε πολύ αργότερα, από το VW Beetle. Εκτός από ένα νέο τεχνολογικό επίτευγμα όπως το αυτοκίνητο, η προσφορά του Ford υπήρξε καταλυτική όσον αφορά και στην οργάνωση της εργασίας, καθώς θεωρείται ο πατέρας της μαζικής παραγωγής και της έννοιας της “γραμμής παραγωγής”. Επιπλέον, οργάνωσε την εργασία στο εργοστάσιο με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας των εργαζομένων, αλλά και τη δημιουργία βάρδιας ώστε το εργοστάσιο να μη σταματά τη λειτουργία του. Επίσης, ο Henri Ford ήταν ο πρώτος που όρισε την πενθήμερη εργασία διάρκειας 8 ωρών, το 1926. Από εκεί και έπειτα, η Ford Motor Company μεγάλωνε διαρκώς, φτάνοντας στο σήμερα ως μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου.

    Το 1968, σκοτώθηκε σε ηλικία 32 ετών, στην πίστα του Hockenheim στη Γερμανία, ο Jim Clark, οδηγός που κατέκτησε 2 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (1963, 1965) στην F1. Μέχρι το θάνατό του, σε 8 χρόνια επαγγελματικής καριέρας, είχε κατακτήσει 25 νίκες και 33 pole positions, περισσότερες από κάθε άλλον οδηγό σε αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Θεωρείται ως ένας από τους θρύλους της F1 και βέβαια, ως ένας από τους κορυφαίους Βρετανούς οδηγούς όλων εποχών. Σύμφωνα με τον Jackie Stewart (Τζάκι Στιούαρτ), ο Clark ήταν ο πραγματικά ξεχωριστός πιλότος εκείνης της -σπουδαίας- γενιάς, στην οποία εντάσσεται εκτός από τους προαναφερθέντες και ο Graham Hill (Γκράχαμ Χιλ).

    mm
    Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

    E-mail: ndouzinas@traction.gr