Το 1914, παρουσιάστηκε το Dodge Model 30/35 touring car, από τους ιδρυτές της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας, Horace και John Dodge. Το πρώτο μοντέλο της νεότευκτης φίρμας, που είχε ιδρυθεί έναν χρόνο νωρίτερα, ήρθε ως απάντηση στο Ford Model T, η παραγωγή του οποίου είχε ήδη ξεκινήσει. Όντας πιο προηγμένο τεχνολογικά και ποιοτικά, αλλά και πιο ακριβό οικονομικά, το Dodge Model 30/35 ήταν μια καινοτόμα κατασκευή. Συγκεκριμένα, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με πλαίσιο που αποτελούνταν πλήρως από χάλυβα, καθώς μέχρι τότε τα αυτοκίνητα διέθεταν ένα συνδυασμό από ξύλινα και χαλύβδινα αμαξώματα. Επιπλέον, είχε πιο εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων και ισχύ 35 ίππων, δηλαδή μεγαλύτερη κατά 15 ίππους από το Ford Model T. Σύντομα, το Model 30/35 έγινε δημοφιλές χάρη στη δύναμη και την αξιοπιστία του, με αποτέλεσμα κατά τη διετία 1914-1915 να πουληθούν πάνω από 45.000 αντίτυπα, καθιστώντας σύντομα την Dodge, δεύτερη δύναμη στην αμερικανική αγορά. Σε ένα ενδιαφέρον παραλειπόμενο από τα γραπτά της εποχής, αμέσως μετά την παραγωγή του αυτοκινήτου, ο John Dodge φέρεται να δήλωσε ότι “κάποια μέρα, όσοι έχουν αγοράσει Ford θα θελήσουν ένα πραγματικό αυτοκίνητο”, φέρνοντας έτσι τέλος στη συνεργασία και τις καλές σχέσεις που είχε ως τότε με τον Henry Ford.
Το 2010, ο Sebastian Vettel (Σεμπάστιαν Φέτελ) έγινε ο νεότερος οδηγός που στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1, σε ηλικία 23 ετών και 134 ημερών. Μάλιστα, αυτό επιτεύχθηκε σε δραματικό τρόπο, στο πιο απρόβλεπτο φινάλε της σύγχρονης F1, στο GP Abu Dhabi. Σε μια χρονιά όπου πρωτοπόροι της βαθμολογίας βρέθηκαν πέραν του Vettel, ο ομόσταβλός του Mark Webber, οι δύο πιλότοι της McLaren, Lewis Hamilton και Jenson Button, καθώς και ο Fernando Alonso με Ferrari, η μάχη του τίτλου έφτασε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Στην κορυφή βρισκόταν ο Alonso (246 βαθμοί) ακολουθούμενος από τους Webber (238), Vettel (231) και Hamilton (222), ο οποίος διατηρούσε μόνο μαθηματικές ελπίδες.
Λανθασμένα όπως αποδείχθηκε, οι περισσότεροι θεώρησαν πως η υπόθεση-τίτλος θα κριθεί μεταξύ των Alonso και Webber, οπότε η ομάδα της Ferrari προσπάθησε να ακολουθήσει τη στρατηγική των ανθρώπων της Red Bull, εστιάζοντας όμως στον Αυστραλό. Μια γρήγορη αλλαγή ελαστικών του Webber ώθησε τους Ιταλούς να καλέσουν νωρίς στα pits τον Alonso, ο οποίος μετά από αυτό, κόλλησε πίσω από τη Renault του Vitaly Petrov, χωρίς να μπορεί να προσπεράσει. Ο Webber βρισκόταν πίσω του, ωστόσο ο Vettel πήρε το προβάδισμα και τελικά τη νίκη, εμπρός από τους Hamilton και Button. Ακολούθησαν οι δύο Renault των Kubica και Petrov, με τους Alonso και Webber να τερματίζουν στην 6η και 7η θέση, χάνοντας τον τίτλο από το Γερμανό. Ταυτόχρονα, η Red Bull Racing κατέκτησε το παρθενικό της Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Photos: Red Bull Content Pool
Δείτε το video από τον εκπληκτικό αγώνα (πατήστε “Παρακολούθηση στο Youtube”)