Σαν Σήμερα | 24 Ιανουαρίου

    Βρείτε μας στο

    Λεπτομέρειες Event

    Αυτό το συμβάν εκτελείται από 24 Ιανουάριος 2020 μέχρι 24 Ιανουάριος 2099. Είναι επόμενο για την εμφάνιση 24/01/2022

    • Ετικέτες: , , , , , ,
    • Προσεχείς Ημερομηνίες:

    Το 2003, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 ετών ο Gianni Agnelli (Τζιάνι Ανιέλι). Εγγονός του ιδρυτή της Fiat, Giovanni Agnelli, έγινε ένας άνθρωπος-σύμβολο για τη νεότερη Ιταλία. Συνδυάζοντας επιτυχία, φήμη και πλούτο, ο Ιταλός βιομήχανος είχε σχεδόν όλα όσα ονειρεύεται ένας “κοινός θνητός” να αποκτήσει. Βασικός μέτοχος της Fiat, υπολογίζεται ότι είχε υπό τον έλεγχό του το 4,4% του Α.Ε.Π. της Ιταλίας, ενώ ήταν και ο ισόβιος πρόεδρος της κορυφαίας ιταλικής ποδοσφαιρικής ομάδας Juventus, της οποίας η οικογένεια Agnelli παραμένει μεγαλομέτοχος. Έζησε τη ζωή του στο 100%, καθώς πέραν της επαγγελματικής επιτυχίας, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους Playboys των δεκαετιών 1950 και 1960, ορίζοντας σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο ντυσίματος και την ανδρική μόδα της εποχής. Χαρακτηριστικά, το περιοδικό Esquire τον ανέδειξε ανάμεσα στους 5 πιο καλοντυμένους άντρες στην ιστορία. Τιμήθηκε με το Τάγμα της Αξίας της Ιταλικής Δημοκρατίας και αποτελεί αναμφίβολα μια από τις ηγετικές μορφές της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας, αλλά και του Ευρωπαϊκού jet set του 20ού αιώνα, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο και στην πολιτική σκηνή της Ιταλίας. Είχε το προσωνύμιο L’Avvocato (δικηγόρος) καθώς είχε ολοκληρώσει σπουδές Νομικής, αν και δεν εξάσκησε ποτέ το επάγγελμα καθώς από νεαρή ηλικία ενεπλάκη με τη διοίκηση της Fiat.

    Το 1884, δημιουργήθηκε η Piaggio, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της Ιταλίας, που σήμερα είναι γνωστή κυρίως για την παραγωγή μοτοσικλετών. Ιδρυτής ήταν ο 20χρονος Rinaldo Piaggio, ο οποίος αρχικά προσανατολίστηκε στην κατασκευή ατμομηχανών και σιδηροδρομικών βαγονιών, ενώ το 1917 στράφηκε στον στρατιωτικό τομέα. Στη συνέχεια κατασκεύασε αεροπλάνα και υδροπλάνα, προτού ασχοληθεί και με την κατασκευή οχημάτων, τα οποία μάλιστα σχεδίαζε ο ίδιος. Το 1938 ο Piaggio πέθανε και την εταιρεία ανέλαβαν οι γιοι του, Enrico και Armando. Μέχρι το 1940, η Piaggio κατασκεύαζε σχεδόν οτιδήποτε κινείται, από αεροπλάνα και φορτηγά μέχρι τραμ και λεωφορεία. Μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Enrico Piaggio θέλησε να δημιουργήσει ένα φθηνό όχημα που να είναι προσιτό σε πολύ κόσμο. Κάπως έτσι, προέκυψε το 1946 η Vespa, ένα Scooter που δημιούργησε μια ολόκληρη κουλτούρα γύρω από την μηχανοκίνηση, έχοντας πουλήσει πολλά εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και διαμορφώνοντας μια κατηγορία μοτοσικλετών. Σήμερα, η Piaggio & C. SpA είναι μια δυνατή εταιρεία που παράγει μοτοσικλέτες και επαγγελματικά οχήματα μειωμένου όγκου, μέσω μια ομπρέλας βιομηχανιών όπως οι Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi, Derbi και Scarabeo.

    Το 1974, γεννήθηκε στη Nemours (Νεμούρ) της Γαλλίας ο Cyril Despres (Σιρίλ Ντεσπρέ). Πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους αθλητές αγώνων rally raid, που έχει ήδη διακριθεί στις μοτοσικλέτες και πλέον, αγωνίζεται στην κατηγορία των αυτοκινήτων. O Despres έχει κατακτήσει 21 φορές αγώνες αντοχής, ενώ στην καριέρα του ξεχωρίζουν οι 5 νίκες (2005, 2007, 2010, 2012, 2013) στο Dakar, με KTM. Επιπλέον, ο Γάλλος έχει αναδειχθεί 2 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Cross Country (2002 και 2003), πιστοποιώντας έτσι την μεγάλη του κλάση ως αναβάτης. Έχοντας φτάσει στην κορυφή των 2 τροχών, ο Despres μεταπήδησε από το 2015 στα αυτοκίνητα, ακολουθώντας αντίστοιχη πορεία με τον συμπατριώτη του, θρύλο του Dakar, Stephane Peterhansel. Καλύτερη επίδοσή του μέχρι στιγμής, είναι η 3η θέση το 2017, με Peugeot 3008 DKR.

    mm
    Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

    E-mail: ndouzinas@traction.gr