Το 1959, παρουσιάστηκε διεθνώς ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα του 20ού αιώνα. Ο λόγος για το Mark I Mini, που αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο Mini που παρήγαγε η British Motor Corporation (BMC). Σχεδιασμένο από τον γεννημένο στη Σμύρνη Αλέξανδρο Ισιγώνη, το Mini υπήρξε επαναστατικό μοντέλο, για πολλούς λόγους. Καταρχάς, ήταν η εξωτερική εμφάνιση και το μικρό μέγεθος που τραβούσαν τη προσοχή, ενώ η χρηστικότητά του ήταν τέτοια που το έκανε ανάρπαστο. Βέβαια, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε έτσι με συγκεκριμένο σκοπό, καθώς οι Βρετανοί ήθελαν να παρουσιάσουν ένα μικρό και προσιτό οικονομικά όχημα, λόγω της πετρελαϊκής κρίσης, ώστε να είναι ανταγωνιστικοί απέναντι στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το Mini, που πωλήθηκε τόσο ως Austin όσο και ως Morris, ξεπέρασε τα όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς έγινε σύμβολο της βρετανικής κουλτούρας και αναδείχθηκε “Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 20ού αιώνα”. Ο πολύπλευρος χαρακτήρας του, καθώς ήταν μεν φτηνό με πρακτικές λύσεις παραγωγής αλλά συμμετείχε με επιτυχία και σε αγώνες αυτοκινήτου, κατέστησε το Mini σε ένα από τα αυτοκίνητα που σημάδεψαν την αυτοκίνηση. Η παραγωγή του Mini σταμάτησε το 2000, μετά από παραγωγή 5.387.862 οχημάτων.