Το 1982, έφυγε από τη ζωή πλήρης έργων και ημερών, σε ηλικία 95 ετών, ο Michio Suzuki (Μιτσίο Σουζούκι). Ιάπωνας επιχειρηματίας και εφευρέτης, ο οποίος ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία, με σκοπό την κατασκευή υφαντικών μηχανών. Φύσει ανήσυχος και καινοτόμος, ο Suzuki εφηύρε έναν αργαλειό πιο εξελιγμένο από κάθε αντίστοιχο. Σύντομα επεκτάθηκε προχωρώντας στην ανάπτυξη κινητήρων για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Το 1952, αμέσως μετά τον πόλεμο όταν και προέκυψε ανάγκη για φθηνά μεταφορικά μέσα, ο Suzuki παρουσίασε φθηνό μηχανοκίνητο ποδήλατο με δίχρονο κινητήρα 36 κ.εκ., το οποίο ονομάστηκε Power Free.
Εντυπωσιασμένη από την εφεύρεση, η Κρατική Υπηρεσία Ευρεσιτεχνίας της Ιαπωνίας του έδωσε στη Suzuki μια επιδότηση ώστε να συνεχίσει την έρευνά της και το αποτέλεσμα, ήταν η δημιουργία της Suzuki Motor Corporation. To 1956, αφού η εταιρεία είχε παρουσιάσει με επιτυχία μοτοσικλέτες, ήρθε η στιγμή για το πρώτο αυτοκίνητο. Το Suzuki Suzulight ήταν γεγονός και εφοδιάζονταν με δίχρονο κινητήρα 360 κ. εκ., κίνηση εμπρός, ανεξάρτητη ανάρτηση για κάθε τροχό και ενιαίο σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα, χαρακτηριστικά ιδιαίτερα εξελιγμένα για την εποχή. O Michio Suzuki, που θεωρείται από τους μεγαλύτερους εφευρέτες της Ιαπωνίας.
Το 1963 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το GP Μεξικού, στην Πόλη του Μεξικού, έχοντας ως τελικό νικητή τον Άγγλο Jim Clark (Τζιμ Κλαρκ) με Lotus-Climax.
Την τριάδα του βάθρου διαμόρφωσαν o Αυστραλός Jack Brabham (Τζακ Μπράμπαμ) με Brabham-Climax και ο Αμερικανός Richie Ginther με BRM.