To 1o Lexus “γεννήθηκε” πριν από τη Lexus!

Με το project "F1" και τη Lexus η Toyota μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των πολυτελών μοντέλων με το 1ο μοντέλο της Lexus να... προηγείται της ίδιας της εταιρίας.
Lexus LS 400 εταιρία γέννηση

Η δεκαετία του 1980 ήταν η εποχή που τα ιαπωνικά εργοστάσια έβλεπαν ότι μπορούσαν και ήθελαν να πάρουν το δικό τους αγοραστικό μερίδιο στην κατηγορία των πολυτελών και hi-end μοντέλων που πωλούνταν στις Η.Π.Α με βλέψεις φυσικά και για την Ευρώπη. Ήταν η εποχή που είδαμε τις Honda και Nissan να παρουσιάζουν στο κοινό νέες εταιρίες και συγκεκριμένα της Acura και Infiniti, με την Toyota να έχει επίσης τα δικά της πλάνα, τη εποχή που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έπαιζαν σε αυτές τις κατηγορίες ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο. Πρώτη ήταν η Honda και αυτή τελικά που έδωσε την έμπνευση στη Toyota να δημιουργήσει μια ξεχωριστή εταιρία αποκλειστικά για πολυτελή μοντέλα.

Η αρχή για την Toyota έγινε το 1983 όταν ο τότε πρόεδρος της εταιρίας Eiji Toyoda, συγγενής του Akio, σημερινού προέδρου του ιαπωνικού κολοσσού, έδωσε την “διαταγή-πρόκληση” στους μηχανικούς του να κατασκευάσει η εταιρία του το “καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου”. Το project ονομάστηκε F1, όχι από το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας των τεσσάρων τροχών αλλά από το “Flagship One” (Ναυαρχίδα Ένα).

Αυτό το μοντέλο που κόστισε για την εξέλιξη του στην Toyota εκείνη την εποχή το εντυπωσιακό ακόμη και σήμερα ποσό του ενός δισ. δολαρίων έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο κοινό ως LS 400 το 1989 και σήμανε ουσιαστικά τη γέννηση της Lexus. Οι Ιάπωνες είχαν αρχίσει να παρουσιάζουν τη νέα μάρκα τους στο αμερικάνικο κοινό με διαφημιστικά σποτ περίπου ένα χρόνο νωρίτερα στις μεγάλες αμερικάνικες εκθέσεις αυτοκινήτου των Η.Π.Α.

Το ενδιαφέρον στοιχείo που συνδέει όλα τα παραπάνω είναι το γεγονός ότι οι Ιάπωνες κατέληξαν για το όνομα της νέας μάρκας τους το 1986 τρία χρόνια μετά την αρχή για το project F1 και σε συνεργασία με διαφημιστική εταιρία “Saatchi & Saatchi” με την οποία έχουν μακροχρόνια συνεργασία. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που έδειχνε την επιμονή των Ιαπώνων στις λεπτομέρειες είναι ότι το όνομα της νέας εταιρίας επικράτησε τελικά ως το καλύτερο ανάμεσα σε 219 διαφορετικές προτάσεις που προήλθαν από την συμβουλευτική εταιρία Lippincott & Margulies η οποία συνεργαζόταν με την Saatchi & Saatchi.

Να σημειωθεί οτι η Lexus δεν υφίστατο σαν όνομα για την ιαπωνική αγορά από από την επίσημη ίδρυση της το 1989 έως και το 2005 (!). Τα μοντέλα της εταιρίας πωλούνταν έως τότε στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου με το σήμα της Toyota με την ιαπωνική εταιρία να έχει “χτίσει” τη δική της εγχώρια πολυτελή εικόνα με μοντέλα όπως τις λιμουζίνες Centure και President. Τότε ήταν και η περίοδος που μετά από την εταιρική αναδιάρθρωση του ομίλου της Toyota, η Lexus απέκτησε τα δικά της κέντρα σχεδιασμού, εξέλιξης και παραγωγής, ανεξάρτητα από εκείνα της Toyota.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δείτε το επίσημο trailer του 2ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 30 Νοεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Δείτε τα τρία B-SUV που ξεχωρίζουν για την μεγάλη εγγύηση, αλλά και πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα! Τα δύο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή......
Το Toyota Yaris Cross είναι το best seller της Ελλάδας! Δείτε το video με τις δοκιμές πρόσκρουσης, αλλά και την βαθμολογία του EuroNCAP......
Δείτε το επίσημο trailer του 1ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 23 Νοεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Το πιο προσιτό υβριδικό της Toyota έρχεται με 11ετή εγγύηση στην Ελλάδα! Δείτε σε ποια χώρα κατασκευάζεται......
Το μοναδικό μοντέλο στην Ελλάδα που πέρασε τις 6.000 ταξινομήσεις! Δείτε τα δέκα δημοφιλέστερα SUV της χώρας μας στο 10μηνο του 2025......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα

Mercedes CLA τιμές στην Ελλάδα 2025

Νέα Mercedes CLA: Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα (+τιμές)

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν