Η Jaguar E-Type είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στον κόσμο, κατασκευασμένη από τα υλικά των ονείρων και αν υπήρχαν καλλιστεία αυτοκινήτων θα ήταν πιθανότατα η εστεμμένη Μις Κόσμος. Σίγουρα αποτελεί το πολυτιμότερο δώρο του σχεδιαστή Malcolm Sayer, αλλά και της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, προς την αυτοκίνηση. Δεν είναι τυχαίο πως ο Enzo Ferrari δήλωσε πως πρόκειται για το πιο όμορφο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ!
Η Βρετανίδα καλλονή εδώ και μισό αιώνα έχει κλέψει τις καρδιές εκατομμυρίων θαυμαστών ανά τον κόσμο, λίγοι και εκλεκτοί ήταν όμως οι εραστές της, μεταξύ των οποίων ο κορυφαίος ποδοσφαιριστής George Best, ο πολυαγαπημένος τραγουδιστής Frank Sinatra, o George Harris εις εκ των θρυλικών σκαθαριών που όμως επέλεξε την E-Type αντί για το Beetle, αλλά και θρύλοι της μεγάλης οθόνης, όπως ο Tony Kurtis που επέλεξε να την οδηγεί μιας που ήταν ένας από εκείνους “που το προτιμούν καυτό”, η εκθαμβωτική Brigitte Bardot που επιλέγοντας την E-Type ταυτοχρόνως την προκάλεσε σε μία αδιάκοπη μάχη γοητείας και ομορφιάς, αλλά και ο ανεπανάληπτος ”king of cool”, ο Steve McQueen, ο οποίος απλά και μόνο επιλέγοντας το συγκεκριμένο αυτοκίνητο επιβεβαιώνει την απαράμιλλη καλαισθησία του.
Τα λόγια δεν αρκούν για να περιγράψουν την οπτική απόλαυση που βιώνουν τα μάτια, καθώς το βλέμμα ακολουθεί τις έντονες καμπύλες της ξεκινώντας από το πίσω μέρος με τους θόλους των τροχών και φτάνοντας μέχρι μπροστά στο επιβλητικό καπό με το αεροδυναμικό ύψωμα στο κέντρο του να εκτείνεται κατά μήκος και εκατέρωθεν αυτού οι δύο γρίλιες εισαγωγής αέρα. Οι μπροστινοί θόλοι φιλοξενούν τα έντονα στρογγυλά φωτιστικά σώματα και οι γραμμές τους σβήνουν αρμονικά στη χαρακτηριστική οβάλ σχάρα του ψυγείου, προστατευμένη πίσω από τον μινιμαλιστικό μεταλλικό προφυλακτήρα. Σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου οι πλεκτές ακτινωτές ζάντες με το στρογγυλό μπουλόνι και τα πτερύγια, αλλά και η διπλή απόληξη της αμιγώς χαλύβδινης εξάτμισης, από τα χταπόδια μέχρι τα τελικά.
Κάτω από το θηριώδες καπό, στην E-Type της πρώτης γενιάς του 1961 συναντούμε έναν εξακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 3.800 κ.εκ., ο οποίος συνοδευόταν από τριπλό καρμπυρατέρ της βρετανικής SU και σε συνεργασία με το τετρατάχυτο κιβώτιο χάριζαν στο αυτοκίνητο υψηλές επιδόσεις οι οποίες σε αριθμούς ήταν ισχύς 265 ίππων, τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα και 325 Nm ροπής. Αξίζει να σημειωθεί πως το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με δισκόφρενα τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς, αλλά και με ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω.
Από τη μέρα που έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Γενεύης, το Μάρτη του 1961, αφήνει στο πέρασμά της ορθάνοιχτα μάτια και στόματα. Ακολούθησαν άλλες δύο γενιές E-Type με μικρές διαφοροποιήσεις στον κινητήρα και μικρές επεμβάσεις στο σχεδιασμό. Επιπλέον διατίθεντο δύο επιπλέον εκδόσεις, η soft-top convertible για καλοκαιρινές περιηγήσεις, αλλά και η τετραθέσια 2+2 που συνοδευόταν προαιρετικά από αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων.
Έχουν παραχθεί συνολικά 72.515 μονάδες, από όλες τις γενιές και τις εκδόσεις. Σήμερα όλες τους είναι συλλεκτικές και ανταλλάσσονται έναντι τουλάχιστον εξαψήφιων ποσών, ενώ σε κάθε τους πέρασμα γυρίζουν κεφάλια και αστράφτουν τα φλας των φωτογραφικών μηχανών.