Ένα από τα βασικά επιχειρήματα όσων αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την ηλεκτροκίνηση, είναι η -μη- δυνατότητα για μεγάλα ταξίδια, καθώς η μπαταρία του αυτοκινήτου θα χρειάζεται φόρτιση. Αυτό επιχείρησε να αντικρούσει η Audi, θέτοντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της όχημα, e-tron, σε μια δοκιμασία. Σε αυτό το πλαίσιο, το Audi e-tron κλήθηκε να πραγματοποιήσει εντός μίας ημέρας, όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα γινόταν.
Στο “πείραμα” έλαβαν μέρος και 9 δημοσιογράφοι του διεθνούς ειδικού Τύπου, οι οποίοι έλαβαν μια διαφορετική δοκιμή. Το εγχείρημα ξεκίνησε από τη λίμνη Bled της Σλοβενίας και ολοκληρώθηκε, στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Στο μεταξύ, τα τρία Audi e-tron 55 quattro πέρασαν από 10 ευρωπαϊκές χώρες, έχοντας διανύσει περισσότερα από 1600 χιλιόμετρα, σε ένα 24ωρο.
Πέραν της Σλοβενίας και της Ολλανδίας, τα Audi e-tron διέσχισαν Αυστρία, Ιταλία, Λιχτενστάιν, Ελβετία, Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο και Βέλγιο. Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα ευρείας παραγωγής της Audi δε χρειάστηκε πλήρη φόρτιση, καθώς ήταν αρκετές 7 ταχυφορτίσεις. Υπενθυμίζεται, πως για την ταχυφόρτιση του 80% της μπαταρίας στα 150 kW, απαιτούνται λιγότερα από 30 λεπτά, δηλαδή περίπου όσο ένα διάλειμμα για καφέ και ξεκούραση.
Η ποικιλότητα της διαδρομής, βοήθησε το Audi e-tron 55 quattro να ξεδιπλώσει όλα του τα χαρακτηριστικά. Κατά τις ανηφορικές διαδρομές στις Άλπεις, το ηλεκτρικό SUV κινήθηκε χρησιμοποιώντας τη μέγιστη ισχύ 300 kW (περίπου 408 ίπποι) των δύο ηλεκτροκινητήρων, που αποδίδουν ροπή 664 Nm. Όταν η κλίση ήταν κατηφορική, το Audi e-tron πραγματοποιούσε ανάκτηση ενέργειας ισχύος έως 300 ίππων και ροπή 300 Nm, μετατρέποντας έτσι την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική που προσφέρει οπισθέλκουσα 0,27, συνέβαλαν στη βέλτιστη δυνατή κατανάλωση, που έφερε και το αποτέλεσμα που προαναφέραμε.
Όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη με Audi e-tron, θα μπορούν να φορτίσουν τη μπαταρία σε περίπου 100.000 σημεία, που έχουν δημιουργηθεί σε 19 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.