Ήταν το 1975 όταν η SEAT εξέλιξε από λευκό χαρτί το πρώτο μοντέλο της στο δικό της Τεχνικό Κέντρο το 1200 Sport, γνωστό ως ‘Bocanegra’, που έμεινε στην ιστορία χάρη στον μοναδικό μαύρο προφυλακτήρα από αφρό πολυουρεθάνης, ο οποίος του χάρισε και το διάσημο ψευδώνυμό του.
Διαβάστε επίσης: To best seller της SEAT στην Ευρώπη – Δεν είναι SUV και ξεκινά από τα 16.190 ευρώ
Φέτος, που η ισπανική εταιρεία γιορτάζει την 75η επέτειό της, το Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης γιορτάζει επίσης τη δίκη του 50η επέτειο, ενώ παράλληλα είναι πλήρως αφοσιωμένο στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού αστικού αυτοκινήτου.
Στις πρώτες μέρες του Τεχνικού Κέντρου, οι 211 υπάλληλοί του άπλωναν μεγάλα ρολά χαρτιού σε ένα τραπέζι και σχεδίαζαν με το χέρι τα πρώτα σκίτσα ενός μοντέλου. Οι αναπαραγωγές σε πλήρη κλίμακα, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του σκελετού ενός πρωτότυπου, γίνονταν με γύψο ενώ τα ακουστικά τεστ πραγματοποιούνταν σε ένα δωμάτιο με τοίχους, που ήταν καλυμμένοι με αφρό.
Διαβάστε επίσης – SEAT: Με νέο ρεκόρ στα οικονομικά της – Πού σημείωσε πρόοδο
Σήμερα, η ομάδα 1,000 ανθρώπων, ανάμεσά τους μηχανικοί, σχεδιαστές, ειδικοί στην αεροδυναμική και ακουστική…εργάζονται με 3D σχέδια, με σετ κεφαλής εικονικής πραγματικότητας και με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
O γύψος έδωσε τη θέση του στον πηλό και τα ακουστικά τεστ διεξάγονται σε έναν θάλαμο με τεχνολογία ‘box in box’. Ένα εσωτερικό δωμάτιο κατασκευασμένο μέσα σε ένα μεγαλύτερο εξωτερικό δωμάτιο, όπου στρώματα χάλυβα και σκυροδέματος, απομονώνουν περισσότερο από το 95% των εξωτερικών ήχων και δονήσεων. Στο εσωτερικό, τα παλιά μικρόφωνα έχουν δώσει τη θέση τους σε ψεύτικες κεφαλές που προσομοιώνουν την ανθρώπινη αντίληψη, αποτυπώνοντας κάθε ακουστική απόχρωση.
Η ανάπτυξη του ‘Bocanegra’ ακολουθήθηκε από θρυλικά μοντέλα όπως τα Ibiza, Toledo και Leon. Η ενσωμάτωση στον Όμιλο Volkswagen το 1986, και αργότερα στον όμιλο Audi-Lamborghini το 2002, έδωσε στο Τεχνικό Κέντρο την απαραίτητη δύναμη που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επέκτασή του. Το άνοιγμα του Κέντρου Σχεδιασμού και του Κέντρου Ανάπτυξης Πρωτοτύπων το 2007, κατέστησε δυνατή τη συγκέντρωση όλων των σταδίων της δημιουργικής και τεχνικής διαδικασίας στο Martorell: από την πρώτη κιόλας γραμμή -που σχεδιάζει ένας σχεδιαστής- έως την τελική επικύρωση πριν την παραγωγή.
Το 2020 έδειξε την άφιξη ενός άλλου εμβληματικού μοντέλου, του CUPRA Formentor. To πρώτο μοντέλο -και best selling αυτοκίνητο- που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη μάρκα. Το 2021, το CUPRA Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της CUPRA, ήταν η αιχμή του δόρατος της ηλεκτροκίνησης. Την ίδια χρονιά, το Τεχνικό Κέντρο επεκτάθηκε με το Test Center Energy, ένα μοναδικό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης μπαταριών στη νότια Ευρώπη. Η εταιρεία συνεχίζει να σημειώνει πρόοδο με το εργοστάσιο συναρμολόγησης συστημάτων μπαταριών με επένδυση 300 εκατ. ευρώ.
Αυτή τη στιγμή, το Κέντρο της SEAT επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του αστικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Από τις 310.000 προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2024 για την επικύρωση πτυχών όπως αεροδυναμική, ασφάλεια, ακουστική κ.λπ., οι 220.000 αντιστοιχούσαν στην γκάμα των ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων της ισπανικής εταιρείας.



