Το πρώτο ηλεκτρικό παραγωγής της Suzuki είναι το e Vitara, που παρουσιάστηκε επίσημα επί ελληνικού εδάφους και ενσωματώνει τη σχεδιαστική γλώσσα “High-Tech & Adventure” που το κάνει να ξεχωρίζει στην κατηγορία των Β-SUVs.
Διαβάστε επίσης: Οι Ιάπωνες επέλεξαν το δικό τους “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”
Το e Vitara έχει μήκος που φτάνει τα 4.275 χλστ. με το πλάτος και το ύψος του να βρίσκονται στα 1.800 και 1.635 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.700 χλστ. Η ανάρτηση μπροστά αποτελείται από γόνατα McPherson, ενώ πίσω βλέπουμε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που υπόσχεται δυναμική συμπεριφορά.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία.
Διαβάστε επίσης: Τρία B-SUV με εγγύηση από 10 χρόνια και πάνω – Ποιο ξεκινά από τα 20.580 ευρώ
Στο e Vitara είναι διαθέσιμο και το ηλεκτρικό σύστημα 4κίνησης ALLGRIP-e με δύο ανεξάρτητα eAxles εμπρός και πίσω με τους Ιάπωνες να κάνουν λόγο για ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (σπινάρουν) και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, όπως κάνει ένα συμβατικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Το e Vitara βασίζεται στην πλατφόρμα “HEARTECT-e” ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά μοντέλα με ελαφριά δομή, προστασία για την μπαταρία υψηλής τάσης και ευρύχωρο εσωτερικό, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους. Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη να προεξέχουν κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Το νέο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας θα είναι διαθέσιμο με τρεις τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι: 344 χλμ. για την δικίνητη έκδοση με την μπαταρία των 49kWh, 426 χλμ. για την δικίνητη έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία των 61kWh και 395 χλμ. για την 4κίνητη έκδοση που είναι διαθέσιμη μόνο με την μεγάλη μπαταρία 61kWh 4WD.
Στην πρώτη έκδοση ο ένας ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 144 ίππους και 193 Nm ροπής και επιταχύνει το e Vitara από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική φτάνει τα 149 χλμ./ώρα. Με την μεγαλύτερη μπαταρία η ισχύς ανεβαίνει στους 174 ίππους και η ροπή παραμένει στο ίδιο επίπεδο με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 8,7 δευτερόλεπτα και την τελική να ανεβαίνει στα 151 χλμ./ώρα. Στην 4κίνητη έκδοση των 184 ίππων με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, η ροπή φτάνει τα 307 Nm και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική είναι 166 χλμ./ώρα.
Το νέο e VITARA θα διατίθεται σε εκδόσεις GL και GLX, με την έκδοση GL να έχει καλό επίπεδο εξοπλισμό όπως High Beam Assist, κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργία one-pedal drive, σύστημα πλοήγησης, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης έκτακτης πέδησης, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και θύρες USB εμπρός/πίσω.
Η έκδοση GLX προσθέτει προηγμένες λειτουργίες όπως Adaptive High Beam Assist, κάμερα 360°, γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, επαγωγική φόρτιση και κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση 10 κατευθύνσεων.
Το Suzuki e Vitara θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην ελληνική αγορά από την ερχόμενη Άνοιξη του 2026.


















