Το καλοκαίρι του 2024, η βαυαρική εταιρεία παρουσίασε τη νέα γενιά του παγκόσμιου best seller της. Πρόκειται για την BMW X3, ένα μοντέλο που διαγράφει εξαιρετική πορεία και στην εγχώρια αγορά. Η πρώτη μου, οπτική γνωριμία μαζί της είχε γίνει στην έκθεση αυτοκινήτου. Τώρα, όμως, έφτασε η ώρα για μερικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της. Μάλιστα, η έκδοση της δοκιμής ήταν η πιο ισχυρή της γκάμας του μοντέλου στην ελληνική αγορά. Και το όνομα αυτής… BMW X3 M50!
Δείτε επίσης: Το best seller της Toyota ανανεώθηκε – Οι τιμές του στην Ελλάδα
Ξεκινώ από την εξωτερική της εμφάνιση, με τις αναφορές για αρχή να αφορούν τη νέα BMW X3 συνολικά… και στη συνέχεια θα πάμε στην κορυφαία M50. το βαυαρικό SUV ενσωματώνει τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Βλέπουμε στο εμπρός τμήμα τις μεγάλες γρίλιες, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και νέα LED φωτιστικά σώματα. Στο πίσω μέρος είναι ορατές οι μεγάλες “καθαρές” επιφάνειες και η διακριτική αεροτομή που είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα. Όλες οι εκδόσεις, εκτός από την BMW X3 M50 xDrive, διαθέτουν ενσωματωμένες απολήξεις εξάτμισης που δεν είναι ορατές στον πίσω προφυλακτήρα.
Εννοείται ότι δεν απουσιάζουν και τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι ράγες στην οροφή. Η παλέτα εξωτερικών χρωμάτων της νέας BMW X3 περιέχει μία απλή και οκτώ μεταλλικές αποχρώσεις, συμπεριλαμβανομένου του νέου εξωτερικού φινιρίσματος Dune Grey. Η νέα BMW X3 εξοπλίζεται στάνταρ με ζάντες ελαφρού κράματος με διάμετρο 18 ιντσών (BMW X3 30e xDrive: 19 ίντσες), ενώ διατίθενται επίσης ζάντες 20 και 21 ιντσών ως εργοστασιακή επιλογή.
Σειρά έχει η κορυφαία X3 M50 και, κοιτώντας το αμάξωμα, το βλέμμα μου τράβηξαν κατευθείαν λεπτομέρειες όπως οι καθρέφτες με “διπλό” μπράτσο και οι κόκκινες Μ δαγκάνες που “φιλοξενούνται” στους μεγάλους τροχούς μεγέθους 21 ιντσών παρακαλώ! Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης ανάμεσά τους. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις, το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.755 χλστ., το πλάτος τα 1.920 και το ύψος τα 1.660 χλστ.
Εσωτερικό: Πολυτέλεια και… M Division “παλμός”!
Περνώντας στην καμπίνα της νέας BMW X3, εκεί “πρωταγωνιστεί” η κυρτή οθόνη BMW Curved Display που ενσωματώνει το νέο BMW Operating System 9. Οι πληροφορίες που δέχεται ο οδηγός είναι κυριολεκτικά ατελείωτες, ωστόσο με λίγη εξοικείωση τα πράγματα γίνονται πολύ πιο απλά απ’ όσο φαίνονται στην πρώτη ματιά. Δεδομένου ότι μιλάμε για ένα M μοντέλο, αξίζει να αναφέρω ότι υπάρχει και live προβολή στοιχείων όπως η ισχύς, η ροπή, ενώ δεν απουσιάζει και το G-Meter με γράφημα (έτοιμο για πίστα)! BMW X3 όμως, σημαίνει και πρακτικότητα, με την καμπίνα να προσφέρει χώρους για μικροαντικείμενα, θύρες φόρτισης, και όλες τις ευκολίες, ακόμα και κουρτινάκια για τους πίσω επιβάτες. Οι χώροι είναι άκρως ικανοποιητικοί ακόμα και για πέντε ενήλικες, ενώ για τις αποσκευές τους
ο διαθέσιμος όγκος διαμορφώνεται από 570 έως και 1.700 λτ.
Στον υπότιτλο, βέβαια, έκανα λόγο και για “M Division παλμό”, ο οποίος δημιουργείται με στοιχεία όπως το τιμόνι με την κόκκινη ραφή στην κορυφή, τα καθίσματα με κορυφαία πλευρική στήριξη, τα αλουμινένια πεντάλ και οι ζώνες με τη γνωστή τριχρωμία του τμήματος M. Βέβαια, ο πραγματικός παλμός έρχεται με το πάτημα του διακόπτη έναυσης, όπου έρχεται ένας μπάσος ήχος από το εξακύλινδρο μοτέρ.
Κινητήρας: 398 ίπποι και “εκτόξευση” στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δλ.
Πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση, ο “πρωταγωνιστής” σε ένα μοντέλο με τα σηματάκια “M” είναι πάντα ο κινητήρας. Στην περίπτωση της BMW X3 M50 κάτω από το καπό συναντάμε ένα εξακύλινδρο σε σειρά μοτέρ χωρητικότητας 2.998 κ.εκ. “Συνεργάζεται” με ένα ήπια υβριδικό μοτέρ με αποτέλεσμα η συνολική ισχύς να “φλερτάρει” με τους 400 ίππους, 398 για την ακρίβεια. Η δε μέγιστη ροπή των 580 Nm εμφανίζεται από τις μόλις 1900 σ.α.λ. και διατηρείται εκεί μέχρι τις 4.800 σ.α.λ. Η κίνηση περνά ασφαλώς και στους τέσσερις τροχούς μέσω 8τάχυτου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 2.055 κιλών είναι σε θέση να “εκτοξευθεί” στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,6 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά μέχρι τα 250 χλμ./ώρα.
Πάμε και στην κατανάλωση, η οποία δεν είναι το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση. Ωστόσο, αξίζει να αναφέρω ότι οι ανάγκες καυσίμου συνδέονται πολύ με το πόδι του οδηγού. Δηλαδή, με το Eco πρόγραμμα οδήγησης και την συνεισφορά του 48βολτου συστήματος, ο οδηγός μπορεί να δει τιμές της τάξης ακόμα και των 7,5 λτ. Βέβαια, στην ακριβώς αντίθετη περίπτωση, δηλαδή σε ρυθμούς “M Division” το διψήφιο νούμερο δεν θα αργήσει να εμφανιστεί στον πίνακα οργάνων. Γενικά, σε μεικτές συνθήκες διαπιστώσαμε ότι η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 8,8 λτ./100 χλμ. Όχι και άσχημα για ένα SUV με αυτά τα χαρακτηριστικά (7,7 – 8,3 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία).
Στην πράξη: Διπλός “χαρακτήρας”!
Πίσω από το τιμόνι της BMW X3 M50 διαπίστωσα πως είναι ένα ολοκληρωμένο SUV που απευθύνεται στους πλέον “ανήσυχους” οικογενειάρχες. Το βαυαρικό μοντέλο καταφέρνει με εξαιρετικό τρόπο να έχει διπλό χαρακτήρα… και εξηγούμαι ευθύς αμέσως. Στις καθημερινές διαδρομές, με το πρόγραμμα Eco ενεργοποιημένο, το αυτοκίνητο κινείται αθόρυβα, άνετα και ξεκούραστα. Η ανάρτηση αποσβαίνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και γενικότερα θυμίζει κάπως μία “απλή” έκδοση της BMW X3. Αντίθετα, μόλις επιλεχθεί το Sport, ο κινητήρας γίνεται πιο θορυβώδης. Κάπου εδώ να τονίσω ότι υπάρχει και τεχνητή ενίσχυση της ηχητικής εμπειρίας μέσω των ηχείων. Ωστόσο, έχει γίνει τόσο καλή δουλεία που δύσκολα το αντιλαμβάνεται κανείς. Το μοτέρ ανταποκρίνεται στην παραμικρή αλλαγή της κλίσης του πεντάλ γκαζιού, ενώ το ταχύτατο κιβώτιο προσφέρει μια γλυκιά ώθηση προς τα εμπρός σε κάθε αλλαγή. Yπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, με μεγάλο μέγεθος και ωραία αισθητική.
Στον αυτοκινητόδρομο, το αμάξωμα παραμένει σταθερό, ενώ εντυπωσιακή είναι η συμπεριφορά του σε πιο “σφιχτές” διαδρομές. Το μέγεθος των δύο τόνων κρύβεται αρκετά καλά, με την ανάρτηση που φέρει διπλά ψαλίδια εμπρός και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ να λειτουργεί υποδειγματικά ως προς την διαχείριση του βάρους. Όσο για τα φρένα με τις μεγάλες, κόκκινες δαγκάνες, αποδείχθηκαν ανθεκτικά ακόμα και σε διαρκή χρήση.
Στο ταμείο
Κλείνουμε με την τιμή της νέας BMW X3 M50, η οποία στην ελληνική αγορά ξεκινά από τα 97.200 ευρώ στην ελληνική αγορά.