Το θρυλικό Ράλι Ντακάρ θα ξεκινήσει σε λιγότερο από ένα μήνα και κατασκευαστές και οδηγοί ετοιμάζονται πυρετωδώς για την έναρξη του. Ανάμεσα σε αυτούς θα είναι φυσικά και η Audi, η οποία θα λάβει μέρος με το ηλεκτρικό RS Q e-tron. Η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε το εσωτερικό του αγωνιστικού της, το οποίο διαφέρει σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με εκείνα που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε ακόμη και στο πρόσφατο παρελθόν.
Διαβάστε επίσης: Το νέο Audi RS3 απέναντι στη Mercedes-AMG A45S (+video)
Στο πιλοτήριο του RS Q e-tron κυριαρχούν οι οθόνες σε όλο το πλάτος του πίνακα ελέγχου και πληροφοριών και το κάνουν να θυμίζει πιλοτήριο αεροπλάνου. Το πρώην χάρτινο roadbook, τώρα είναι ψηφιακό. Στο Audi RS Q e-tron, με μία νέα φιλοσοφία χειρισμού, οι ρόλοι οδηγού και συνοδηγού έχουν διαφοροποιηθεί από το παρελθόν.
Το τιμόνι, η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι τα κύρια καθήκοντα των Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel και Carlos Sainz, οι οποίοι ως οδηγοί συγκεντρώνονται πλήρως στη μορφολογία του εδάφους. Δεν χρειάζεται πλέον να αλλάζουν σχέσεις, επειδή η ηλεκτρική κίνηση με μετατροπέα ενέργειας στο Audi RS Q e-tron, δεν απαιτεί χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Κεντρικά τοποθετημένος στο πιλοτήριο είναι ο αλουμινένιος μοχλός χειρόφρενου. Συνδέεται με το καινοτόμο σύστημα brake-by-wire που συνδυάζει το υδραυλικό φρένο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Έτσι, το τράβηγμα του χειρόφρενου συμβάλλει στην ανάκτηση ενέργειας, όπως και το φρενάρισμα με το πεντάλ. Φυσικά, παραμένει ίδιος ο βασικός ρόλος του χειρόφρενου, όπως σε όλους τους αγώνες ράλι, να προκαλέσει ολίσθηση του RS Q e-tron πριν από τις στροφές, με σύντομο μπλοκάρισμα των πίσω τροχών, για καλύτερη τοποθέτηση στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Διαβάστε επίσης: Πρεμιέρα για το Audi RS6S του οίκου ABT (+video)
Στο τιμόνι υπάρχουν οκτώ κουμπιά που μεταξύ άλλων ελέγχουν την κόρνα, τους υαλοκαθαριστήρες και τις καταχωρήσεις δεδομένων στο λογισμικό εάν ο οδηγός θέλει να αποθηκεύσει μια ανωμαλία με χρονική σήμανση στη μνήμη. Πίσω από το τιμόνι, μια οθόνη στο χαμηλότερο οπτικό πεδίο του οδηγού παρέχει πληροφορίες για τις πιέσεις των ελαστικών και την κατάσταση του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος. Περιέχει επίσης σημαντικές προειδοποιήσεις για επικίνδυνες καταστάσεις του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος ή της μπαταρίας. Δύο μικρότερες οθόνες πιο πάνω παρέχουν πληροφορίες για την πυξίδα και την ταχύτητα οδήγησης.
Μια οθόνη ακριβώς στη μέση, μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, περιέχει πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών, το σύστημα πέδησης και πολλές άλλες λειτουργίες. Οι πληροφορίες επισημαίνονται με πράσινο χρώμα όταν μια λειτουργία ή σύστημα λειτουργεί σωστά ή με κόκκινο όταν παρουσιάζεται σφάλμα.
Ένας πίνακας με διακόπτες βρίσκεται πιο χαμηλά. Τα 24 μεμονωμένα πλήκτρα είναι ευαίσθητα στην αφή και πλήρως παραμετροποιήσιμα. Ο χειρισμός αυτού του πίνακα διακοπτών γίνεται κυρίως από τον συνοδηγό. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται όσο το δυνατόν πιο άψογα σε ανώμαλο έδαφος με ταχύτητες έως και 170 χλμ./ώρα, για πολλές ώρες. Έτσι, ο συνοδηγός έχει σημαντικό ρόλο, πέρα από τον κλασσικό, αυτόν της πλοήγησης.
Το δρομολόγιο της σχεδόν ολοήμερης ειδικής διαδρομής, δεν εκδίδεται πλέον το προηγούμενο βράδυ, όπως στο παρελθόν, αλλά 15 λεπτά μόλις πριν από την έναρξή της. Οι συνοδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο οθόνες tablet, ακριβώς μπροστά τους, που αντικαθιστούν τα προηγούμενα χάρτινα roadbooks. Μόνο εάν το tablet στα αριστερά, που δείχνει τη θέση στον χώρο παρουσιάσει βλάβη, επιτρέπεται στα πληρώματα να ανοίξουν και να χρησιμοποιήσουν το σφραγισμένο χάρτινο roadbook που παρέχεται, διαφορετικά αντιμετωπίζουν ποινή. Το tablet στα δεξιά περιέχει την πλοήγηση GPS και επικυρώνει τα ψηφιακά σημεία από τα οποία πρέπει να διέλθουν.
Η μεγάλη διαφορά με τα γνώριμα στην καθημερινή οδήγηση συστήματα πλοήγησης είναι ότι οι διοργανωτές παρέχουν μόνο οδηγίες πυξίδας, αποστάσεις, απόλυτα απαραίτητες οδηγίες και προειδοποιήσεις κινδύνου, στο roadbook. Ως εκ τούτου, το σύστημα GPS στο αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι σκόπιμα περιορισμένης χρησιμότητας για τις ομάδες ενώ με αυτό οι διοργανωτές ελέγχουν εάν οι συμμετέχοντες έχουν τηρήσει τη διαδρομή και τα όρια ταχύτητας σε συγκεκριμένες ζώνες, για εκατοντάδες χιλιόμετρα. Το σύνολο οργάνων στο πιλοτήριο συμπληρώνει το σύστημα Iritrack, που χρησιμοποιείται για πρώτες βοήθειες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.