Μπορεί στις καθημερινές μετακινήσεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι πολύ φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην κατασκευή τους. Ενδιαφέρον, λοιπόν, έχει να δούμε την οικολογική εικόνα ενός μοντέλου σε όλο τον “κύκλο ζωής” του. Αυτό ακριβώς μας δείχνει η νέα έρευνα του αμερικάνικου οργανισμού “ACEEE”, με την πρωτιά να πηγαίνει τελικά σε ένα μοντέλο της Toyota που δεν είναι ηλεκτρικό… αλλά Plug-In υβριδικό.
Δείτε επίσης: Το μοντέλο της Toyota που “σαρώνει” – Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ιαπωνία
Όπως αναφέρει ο οργανισμός, για την διαμόρφωση της λίστας των πιο φιλικών μοντέλων προς το περιβάλλον, αξιολογήθηκαν πάρα πολλά στοιχεία. “Εκτός από την αξιολόγηση των εκπομπών ρύπων κατά τη λειτουργία ενός οχήματος, αξιολογούμε τους ρύπους που παράγονται για τη δημιουργία της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται από ένα όχημα, τις εκπομπές που παράγονται κατά την εξόρυξη και την επεξεργασία ορυκτών για μπαταρίες και τους ρύπους από την κατασκευή εξαρτημάτων”, αναφέρει ο οργανισμός.
Πριν δούμε την σχετική λίστα, να αναφέρουμε πως θα περιμέναμε την κορυφαία διάκριση από κάποιο μικρό ηλεκτρικό της αγοράς, μιας και αυτά τα μοντέλα φέρουν μπαταρίες μικρής χωρητικότητας, αλλά και λόγω βάρους κρατούν χαμηλά την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, στην πρώτη θέση βρέθηκε ένα Plug-In υβριδικό μοντέλο. Βέβαια, κάπου εδώ να τονίσουμε ότι στα Plug-In υβριδικά, τα πράγματα είναι κάπως σχετικά, μιας και πολλοί ιδιοκτήτες δεν τα χρησιμοποιούν όπως πρέπει, φορτίζοντας δηλαδή συχνά ώστε να κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά στον αστικό ιστό. Αντίθετα, συχνό φαινόμενο είναι αυτά τα μοντέλα να μην φορτίζονται ποτέ και να “κουβαλούν” μία άδεια μπαταρία.
Όπως και να ‘χει, πάμε να δούμε πως διαμορφώνεται η τελική κατάταξη με τα 10 πιο “πράσινα” μοντέλα για το 2024. Για την αξιολόγηση, ο οργανισμός θεώρησε ως δεδομένο ότι ο μέσος οδηγός παγκοσμίως διανύει κατά μέσο όρο 24.000 χλμ. ετησίως:
Αποκλειστικά ως Plug-In υβριδικό το Toyota Prius στην Ελλάδα
Το νέο, ιαπωνικό μοντέλο φέρει Plug-In υβριδικό σύστημα, το οποίο αποτελείται από το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης TNGA. Σε συνδυασμό με το ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,6 kWh, προκύπτει μία ισχύς 223 ίππων. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και δυνατότητα τοποθέτησης ηλιακών κυψελών στην οροφή για “πράσινη” φόρτιση. H χωρητικότητα της μπαταρίας εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 69 χλμ. χωρίς σταγόνα βενζίνης. Όσο για τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 177 χλμ./ώρα. Πατώντας εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλες τις πληροφορίες για το μοντέλο.