Το SUV που προηγείται στις παγκόσμιες πωλήσεις του 2019

Τα SUV αποτελούν τους πιο δυνατούς “παίκτες” στην αγορά αυτοκινήτων αυτή την περίοδο. Ποιο προηγείται στις παγκόσμιες πωλήσεις και πώς διαμορφώνεται η πρώτη δεκάδα;

Βρείτε μας στο

Με το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς να έχει ολοκληρωθεί, έγιναν γνωστές και οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων ανά κατηγορία. Τα SUV παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αυξάνουν διαρκώς το μερίδιό τους στην αγορά. Ας δούμε πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις της κατηγορίας παγκοσμίως, σύμφωνα με το έγκυρο Focus2Move.



Ποιο μοντέλο βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων SUV για το πρώτο εξάμηνο του 2019; Η απάντηση δεν εκπλήσσει, καθώς νικητής σε αυτή τη μάχη αναδείχθηκε για ακόμη μια φορά, το Toyota RAV4. To ιαπωνικό αυτοκίνητο έχει “διαφορά ασφαλείας” από τους διώκτες του, καθώς κατέγραψε 441.581 πωλήσεις, παρουσιάζοντας αύξηση 8,4%.

Στη δεύτερη θέση των πωλήσεων βρίσκεται ακόμη ένας “τακτικός θαμώνας” των υψηλών θέσεων της κατηγορίας, το Honda CR-V. Συμπληρώνοντας την ιαπωνική κυριαρχία, το CR-V σημείωσε με μεγαλύτερη άνοδο από τα SUV της πρώτης δεκάδας (+15,5%), φτάνοντας τις 381.464 ταξινομήσεις. Στο “βάθρο” των παγκόσμιων πωλήσεων ανέβηκε και το πρώτο ευρωπαϊκό SUV. Ο λόγος για το VW Tiguan, το οποίο παρά την πτώση 10,7%, σημείωσε 370.694 πωλήσεις, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.

Την πρώτη εξάδα διαμορφώνουν ακόμη 3 SUV από χώρες της Ανατολικής Ασίας. Στην 4η θέση βρίσκεται το Hyundai Tucson με 255.048 πωλήσεις (-10,3%), ενώ ακολουθούν τα Kia Sportage και Nissan Qashqai, με 243.448 (+1,8%) και 239.624 (-12,2%) ταξινομήσεις αντίστοιχα. Στις επόμενες θέσεις βρίσκονται τα Chevrolet Equinox (219.530 πωλήσεις), Mazda CX-5 (217.485 πωλήσεις) και Nissan Rogue (195.800 πωλήσεις).

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Mercedes GLC, που με 190.678 ταξινομήσεις. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς πρόκειται για το κορυφαίο Premium SUV και το μοναδικό της συγκεκριμένης κατηγορίας, που κάνει την είσοδό του στα πιο δημοφιλή, από πλευράς πωλήσεων, οχήματα της κατηγορίας.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr