Το ενδιαφέρον για το WRC σημειώνει κατακόρυφη άνοδο τα τελευταία χρόνια και οι αριθμοί το αποδεικνύουν. Τα αυτοκίνητα WRC νέας γενιάς και η απευθείας μετάδοση όλων των ειδικών διαδρομών, που ξεκίνησε το 2018, έπαιξαν το ρόλο τους. Ταυτόχρονα, ο έντονος συναγωνισμός διατήρησε την αγωνία στα ύψη. Ο Sebastien Ogier κατέκτησε το Πρωτάθλημα Οδηγών μόλις στον τελευταίο αγώνα (Αυστραλία), ενώ τον τίτλο διεκδικούσαν ακόμη οι Thierry Neuville και Ott Tanak. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με την Toyota να επικρατεί της Hyundai στο νήμα.
Όλα αυτά οδήγησαν σε αύξηση του ενδιαφέροντος από πλευράς θεατών, τόσο στις ειδικές διαδρομές όσο και μπροστά από τις οθόνες. Χαρακτηριστικά, υπολογίστηκε ότι περισσότεροι από 4 εκατομμύρια θεατές βρέθηκαν στις ειδικές διαδρομές των 13 αγώνων του WRC, πέρυσι. Επιπλέον, τα στοιχεία τηλεθέασης σύμφωνα με τη γνωστή ανεξάρτητη εταιρεία μετρήσεων Nielsen Sports, δείχνουν ιστορικό υψηλό.
Ο συνολικός χρόνος παρακολούθησης των αγώνων της περσινής χρονιάς ήταν 14.208 ώρες, που συνιστά ρεκόρ όλων των εποχών. Το 2018, η τηλεθέαση ξεπέρασε για πρώτη φορά τις 14.000 ώρες, καθώς το προηγούμενο ρεκόρ ήταν σχεδόν 13.500 ώρες, το 2017. Επιπλέον, η αύξηση σε σύγκριση με το 2013 έχει φτάσει στο 140%, καθώς τότε ήταν 5.900 ώρες. Κατά το 2018, το τηλεοπτικό κοινό του WRC έφτασε στα 823,79 εκατομμύρια, ποσοστό κατά 36% αυξημένο σε σύγκριση με το 2013, όταν ο Promoter του θεσμού ανέλαβε για πρώτη φορά. Αυξημένη παρουσιάζεται και η παρουσία του WRC στον κόσμο του διαδικτύου. Τα videos στις επίσημες πλατφόρμες του θεσμού ξεπέρασαν τις 105 εκατομμύρια θεάσεις, ενώ οι δημοσιεύσεις σε ψηφιακές πλατφόρμες προσέλκυσαν πάνω από 1,3 δισεκατομμύρια χρήστες.
Οι αγώνες με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση για το 2018 ήταν τα Ράλι Μόντε Κάρλο, Καταλονίας και Αυστραλίας. Μεγαλύτερες “αγορές” ήταν οι Γαλλία, Πολωνία, Βέλγιο, Φινλανδία, Ισπανία και Ιαπωνία, ενώ η Τουρκία που φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα μετά το 2010, μπήκε αμέσως στην πρώτη δεκάδα.
“Οι φίλοι του WRC έχουν απολαύσει φανταστικές μάχες” δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του WRC Promoter, Oliver Ciesla. “Οι αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των αγώνων, σε τομείς όπως η σειρά εκκίνησης και η Power Stage με τους επιπλέον βαθμούς, βοήθησαν στην αύξηση του ενδιαφέροντος του κοινού. Ο συναγωνισμός με τα νέα World Rally Cars είναι πιο μεγάλος από ποτέ, καθώς 5 οδηγοί κατέκτησαν νίκες πέρυσι, ενώ κάθε κατασκευαστής κέρδισε τουλάχιστον έναν αγώνα. Από το 2014, η παραγωγή ζωντανών προγραμμάτων έχει διπλασιαστεί κατά 50 ώρες. Στην ίδια περίοδο, οι συνολικές ώρες προγράμματος προς τους συνεργάτες του WRC έχει αυξηθεί κατά 38%, φτάνοντας στις 85 ώρες.”
Το WRC βρίσκεται αναμφίβολα σε μια συναρπαστική περίοδο, και τα καλύτερα έρχονται…