Tom Kristensen: O κύριος… Le Mans

Ο Tom Kristensen γεννήθηκε στις 7 Ιουλίου του 1967, στην πόλη Hobro της Δανίας, και είναι πρώην οδηγός αγώνων. Κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες στις 24 Ώρες του Le Mans, ήτοι εννέα, έξι εκ των οποίων ήταν διαδοχικές (από το 2000 έως το 2005). Το 1997, κέρδισε τον αγώνα με την ομάδα Joest Racing, οδηγώντας ένα πρωτότυπο της Tom Walkinshaw Racing με κινητήρα Porsche WSC95, αλλά μετά το ατύχημα του Davy Jones αποκλείστηκε από τον αγώνα. Όλες οι νίκες του από τότε – εκτός από το 2003, όταν οδήγησε ένα πρωτότυπο Bentley – έγιναν πάντα στο κόκπιτ ενός πρωτότυπου της Audi.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι τόσο το 1999 όσο και το 2007 η συμμετοχή της ομάδας του προηγούνταν άνετα, πριν εγκαταλείψει από ατυχήματα στις τελευταίες ώρες του αγώνα. O Tom Kristensen θεωρείται από πολλούς ως ο μεγαλύτερος οδηγός που έχει αγωνιστεί ποτέ στις 24 ώρες του Le Mans, κερδίζοντας το ψευδώνυμο «Mr Le Mans», το οποίο όμως φέρει και ένας άλλος οδηγός-θρύλος του παρελθόντος, ο Βέλγος Jackie Ickx με έξι νίκες.

Η καριέρα του Tom Kristensen ξεκίνησε το 1984, κερδίζοντας αρκετούς τίτλους karting. Αγωνίστηκε στην Ιαπωνία στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ταυτόχρονα στη Formula 3 και στα Touring Cars, έγινε πρωταθλητής F3 το 1991 στη Γερμανία, πρωταθλητής F3 στην Ιαπωνία το 1993 και πρωταθλητής στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Τουριστικών Αυτοκινήτων (JTCC) το 1992 και το 1994. Ήταν ο έκτος στη Formula 3000 τόσο το 1996 όσο και το 1997, και οδήγησε για την Tyrrell στην τελευταία της σεζόν στην F1 το 1998. Στις 22 Απριλίου του 2007, ενεπλάκη σε ατύχημα ενώ αγωνιζόταν στο Hockenheimring της Γερμανίας, κάτι που έβαλε σε κίνδυνο τη συμμετοχή του στο επερχόμενο Le Mans. Ωστόσο, η αποκατάστασή του προχώρησε γρήγορα και οι γιατροί του Le Mans του επέτρεψαν να ξεκινήσει τον αγώνα. Αναφέρθηκε τότε, ότι ένας νέος τύπος κολάρου προστασίας μπορεί να απέτρεψε το να σπάσει ο λαιμός του στο ατύχημα.

Ο Kristensen πήρε την πρώτη του νίκη στο 24ωρο του Le Mans το 1997 και μετά συνεχόμενα από το 2000 έως το 2005, κάτι που επαναλήφθηκε το 2008 και το 2013. Το 2004 ισοφάρισε το ρεκόρ των έξι νικών στο Le Mans που κατείχε μέχρι τότε ο Ickx! Το 2005 κατάφερε να κερδίσει για έβδομη φορά, κάτι που τον κατέστησε τον πιο επιτυχημένο οδηγό στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Λέγεται μάλιστα ότι ο Ickx άφησε ένα μήνυμα στον αυτόματο τηλεφωνητή του για να τον συγχαρεί που έσπασε το ρεκόρ του. Το 2008 επέκτεινε το ρεκόρ των νικών του, κάτι που έγινε και το 2013, όντας πλέον ο πολυνίκης του Le Mans με εννέα πρωτιές συνολικά. Τον Αύγουστο του 2014, ο Kristensen χρίστηκε Ιππότης του Τάγματος του Dannebrog από τη βασίλισσα της Δανίας, ενώ στις 19 Νοεμβρίου της ίδιας χρονιάς ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου στην Κοπεγχάγη ότι αποχωρεί από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Audi παρουσιάζει τις προσφορές Audi Monthly Exclusives, για μια σειρά μοντέλων της, διαθέσιμων με αποκλειστικά προνόμια απόκτησης και ειδικό όφελος τιμής....
Οι Γερμανοί αναβάθμισαν τον τρίλιτρο V6 κινητήρα τους με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και προσφέρει τώρα πιο χορταστικές επιδόσεις και καλύτερη οικονομία καυσίμου....

Ίσως ο πιο εμβληματικός κινητήρα της Audi είναι ο πεντακύλινδρος που παρουσίασε για πρώτη φορά το 1976, στο Audi 100 δεύτερης γενιάς, ο οποίος συνδύαζε...

Στο πρόγραμμα προνομίων "Audi Monthly Exclusives" περιλαμβάνεται και το τετρακίνητο hot-hatch! Δείτε το όφελος μέχρι το τέλος της χρονιάς......
Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, αλλά και πετρελαίου! Δείτε ποιο SUV της Audi προσφέρεται με σημαντική μείωση......
Με φτερωτή συμπιεστή που φτάνει τις 90.000 σ.α.λ. σε μόλις 250 ms! Γνωρίστε τον νέο V6 TDI και δείτε ποια μοντέλα θα εξοπλίσει......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ