Toyota: Αποκάλυψη για το αγωνιστικό GR010 Hybrid Hypercar

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια Toyota παρουσίασε το νέο GR010 Hybrid Hypercar που θα αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 2021.

Βρείτε μας στο
Toyota GR010 Hybrid Hypercar

Με στόχο να υπερασπιστεί τον τίτλο της και φυσικά να κερδίσει για τέταρτη φορά στην ιστορία της τον θρυλικό 24ωρα αγώνα στο Le Mans, η Toyota αποκάλυψε στο παγκόσμιο κοινό το νέο GR010 Hybrid Hypercar, το οποίο βασίζεται στη έκδοση δρόμου του νέου hypercar που ετοιμάζει.

Όπως και το GR Supersport (διαβάστε περισσότερα γι’ αυτό εδώ) έτι και το GR010 δανείζεται πολλά στοιχεία από το νικηφόρο TS050 Hybrid με το οποίο οι Ιάπωνες στέφθηκαν παγκόσμιοι πρωταθλητές και κατέκτησαν τρεις νίκες στο Le Mans.

Το υπό συνθήκες 4κίνητο GR010 αποδίδει σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς 680 ίππους (η μάξιμουμ επιτρεπτή απόδοση), ωστόσο αυτό το νούμερο μπορεί να καλυφθεί μόνο από την απόδοση του V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων. Με το ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα να αποδίδει 272 επιπλέον ίππους, το θερμικό μοτέρ περιορίζει την απόδοση του ανάλογα, όταν ο ηλεκτρικός κινητήρας τίθεται σε λειτουργία, με τη βοήθεια φυσικά ηλεκτρονικών συστημάτων. Σύμφωνα και πάλι με τους νέους κανονισμούς και έναντι του TS050 το GR010 είναι 162 κιλά βαρύτερο (στα 1.040 κιλά), 250 χλστ. μακρύτερο, ενώ κατά 100 χλστ. έχει αυξηθεί το ύψος αλλά και το πλάτος του. Το μήκος φτάνει τα 4.900 χλστ., 2.000 χλστ. είναι το πλάτος και 1.150 χλστ. είναι το ύψος.

Οι Ιάπωνες συνεχίζουν με τη ίδια επιτυχημένη ομάδα της σεζόν 2019-2020. Οδηγοί για το αυτοκίνητο με το νούμερο “7” θα είναι οι Mike Conway, Kamui Kobayashi και José María López, ενώ το δεύτερο αυτοκίνητο με το νούμερο “8” θα έχει στο τιμόνι του τους Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima και Brendon Hartley. Ο Nyck de Vries συνεχίζει με την Toyota στο ρόλο του οδηγού εξέλιξης.

Διαβάστε επίσης: GR Super Sport: Εμφάνιση στο Le Mans για το supercar της Toyota

Να θυμίσουμε πως η νέα και κορυφαία κατηγορία για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής ονομάζεται Le Mans Hypercar (LMH) και έρχεται για να διαδεχτεί την απερχόμενη Le Mans Prototype (LMP1).

Σε αντίθεση με την LMP1 όπου αγωνίζονταν πρωτότυπα, τα αγωνιστικά της LMH μπορούν να είναι και αγωνιστικές εκδόσεις υπάρχοντων hypercars που μπορούν να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο. Στόχος της FIA με τους νέους κανονισμούς είναι να αναθερμάνει το ενδιαφέρον των κατασκευαστών, που θα μπορούν να συμμετέχουν με μοντέλα παραγωγής, αλλά και τη μείωση στο κόστος εξέλιξης και συμμετοχής, αφού τα νέα αγωνιστικά έχουν συγκεκριμένους μηχανικούς και αεροδυναμικούς περιορισμούς που τα κάνουν παράλληλα πιο βαριά και πιο αδύναμα από εκείνα που συμμετείχαν στην απερχόμενη κλάση. Για πρώτη φορά επίσης οι διοργανωτές θα μπορούν να αλλάζουν κατά βούληση την απόδοση κάθε αυτοκινήτου ξεχωριστά και για κάθε αγώνα, τροποποιώντας την απόδοση το υβριδικού συστήματος κίνησης αλλά και το βάρος, ώστε ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις ομάδες να είναι πιο δυνατός.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr