Toyota-BYD: Μεγάλες συνεργασίες για την εξέλιξη των EV

Οι σχέσεις μεταξύ των δύο κατασκευαστών έρχονται κοντά με δύο νέες στρατηγικές συνεργασίες για την εξέλιξη των ηλεκτρικών τους μοντέλων.

Βρείτε μας στο
Toyota-BYD συνεργασία

Το πρώτο βήμα της συνεργασίας μεταξύ των δύο μεγάλων κατασκευαστών ανακοινώθηκε στις αρχές Απριλίου με τις Toyota και BYD να προχωρούν με την ολοκλήρωση των διαδικασιών για τη δημιουργία της νέας κοινοπραξίας τους. To όνομα της νέας εταιρίας είναι BYD Τoyota EV Technology και στόχος της είναι η από κοινού συνεργασία στην έρευνα και εξέλιξη νέων ηλεκρικών μοντέλων για την αχανή κινέζικη αγορά.

Με τους δύο μεγάλους κατασκευαστές να έρχονται κοντά και να μοιράζονται το κόστος εξέλιξης κανείς δεν μπορεί να προβλέψει σε αυτό το σημείο την εξέλιξη αυτής της συνεργασίας στο μέλλον. Η δεύτερη συνεργασία ωστόσο μεταξύ των δύο εταιριών μάλλον μας δείχνει ότι ήρθε για να μείνει.

Διαβάστε επίσης: Toyota-Hino θα φτιάξουν ηλεκτρικό φορτηγό με κυψέλες υδρογόνου

Συγκεκριμένα οι δύο κατασκευαστές προχωρούν ακόμη ένα βήμα παραπέρα και συνεργάζονται και στην κατασκευή επαγγελματικών ηλεκτρικών οχημάτων με την BYD να συνάπτει συμμαχία με την Hino, θυγατρική της Toyota. Στόχος της συνεργασίας και σε αυτόν το τομέα είναι η από κοινού εξέλιξη ηλεκτρικών φορτηγών και λεωφορείων αλλά και η προώθηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων. Ένας από τους λόγους αυτής της συνεργασίας είναι και οι νέου τύπου μπαταρίες που έχει εξελίξει η BYD, οι οποίες έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον και άλλων κατασκευαστών.

Οι συγκεκριμένες μπαταρίες ονομάζονται “Blade”, προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και μειώνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο φωτιάς σε περίπτωση ζημιάς ή δυσλειτουργίας. Χαρακτηριστικά η BYD αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια των δοκιμών η θερμότητα στην επιφάνειά τους κυμάνθηκε μεταξύ 30-60 βαθμούς Κελσίου, τη στιγμή που η θερμότητα στις “συμβατικές” μπαταρίες ιόντων λιθίου έφτασε ακόμη και τους 400 βαθμούς, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξε έκρηξη και φωτιά.

Παράλληλα και χάρη στη νέα διαρρύθμιση του νέου τύπου κελιών οι Blade αξιοποιούν καλύτερα τον διαθέσιμο χώρο έως και πάνω από 50% έναντι των συμβατικών. Έτσι, δίνουν εν μέρη λύση στο μείζον θέμα της χωρητικότητας και κατά συνέπεια της αύξησης της αυτονομίας χωρίς να αυξήσουν την ενεργειακή τους πυκνότητα, κάτι που απαιτεί και υψηλότερα κεφάλαια για την εξέλιξη τους.

Αυτή είναι η δεύτερη συνεργασία της Hino με Κινέζο κατασκευαστή αφού η εταιρία κατασκευάζει φορτηγά μαζί με την GAC.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr