Toyota GR Supra: Αύξηση ισχύος & special έκδοση στις Η.Π.Α.

Δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο η GR Supra δέχεται την πρώτη σημαντική αναβάθμιση με αλλαγές στα μηχανικά και ηλεκτρονικά της μέρη.

Βρείτε μας στο
Toyota GR Supra 2021

Η ανακοίνωση για την αναβαθμισμένη Supra μας έρχεται από την Toyota Αμερικής, εκεί όπου θα πωλείται το coupe της ιαπωνικής εταιρίας, με την έλευση της στην Ευρώπη να παραμένει άγνωστη μέχρι στιγμής.

Όπως σας είχαμε ήδη ενημερώσει μια ισχυρότερη Supra βρισκόταν ήδη στα σκαριά σύμφωνα με τις πληροφορίες που έκαναν το γύρο του Διαδικτύου και τώρα η Toyota Αμερικής μας δείχνει ότι όντως υπήρχε φωτιά πίσω από τον καπνό.

Σημαντικότερο νέο για την 5η γενιά της GR Supra είναι ίσως η αύξηση της ισχύος του τρίλιτρου turbo κινητήρα της με την ιπποδύναμη να φτάνει πλέον στους 382 ίππους από τους 335 που βρισκόταν πριν στις 5.800-6.500 σ.α.λ. Μικρή αύξηση βλέπουμε και στη ροπή που ανεβαίνει από τα 495 Nm στα 500 με τη μέγιστη τιμή να διατηρείται σταθερή μεταξύ 1.800-5.000 σ.α.λ.

Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως η απόδοση του εν σειρά εξακύλινδρου μοτέρ της GR Supra φτάνει στα ίδια επίπεδα με το ίδιο μοτέρ που βλέπουμε κάτω από το καπό της BMW Z4 M40i που πωλείται επίσης στις Η.Π.Α. αφού εκείνο της ευρωπαϊκής έκδοσης, περιορίζεται στους 340 ίππους, σχεδόν όσο και της ευρωπαϊκής έκδοσης της GR Supra. Οι διαφορετικές εκπομπές ρύπων σε Η.Π.Α. και Ευρώπη είναι μάλλον ο λόγος που δεν θα δούμε την αναβάθμιση (στην ισχύ τουλάχιστον) και επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Για το μοτέρ η Toyota αναφέρει νέα πολλαπλή εξαγωγής και πιστόνια νέας σχεδίασης, ενώ αυξημένη παρουσιάζεται η συμπίεση από το 10,2 στο 11:1. Η αυξημένη ιπποδύναμη βελτιώνει και τις επιδόσεις με τα 0-97 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται τώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα έναντι των 4,1 δευτερολέπτων πριν.

Οι βελτιώσεις που ανακοίνωσε η Toyota προχωρούν και στο σασί με ενισχύσεις στις βάσεις των αμορτισέρ που έχουν και αναθεωρημένο set up. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι φέρει νέο προγραμματισμό, ενώ το ίδιο ισχύει για το σύστημα δυναμικής ευστάθειας, την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και το ενεργό διαφορικό.

H Toyota ανακοίνωσε παράλληλα και το λανσάρισμα μιας νέας ειδικής έκδοσης που παίρνει τη θέση της Launch Edition και ονομάζεται A91 Edition. Η νέα ειδική έκδοση που θα διατεθεί σε 1.000 μονάδες, με δύο χρώματα ως επιλογή, έξτρα σπόιλερ από ανθρακονήματα στην πίσω αεροτομή, μαύρες ματ ζάντες, αποκλειστικά γραφικά στην τρίτη κολόνα και ανθρακονημάτινα καλύμματα για τους καθρέπτες. Διαφορετικές είναι και οι επενδύσεις στο εσωτερικό που καλύπτεται από μαύρο και μπλε αλκαντάρα, ενώ η οθόνη των 6,5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων έχει αντικατασταθεί από μια σαφώς μεγαλύτερη 8,8 ιντσών που είναι πλέον στάνταρ. Τέλος το σήμα της Brembo στις δαγκάνες έχει αντικατασταθεί από το όνομα του μοντέλου.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί την παρουσίαση της αναβαθμισμένης Toyota GR Supra στις Η.Π.Α.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr