Έχοντας στις τάξεις της το best seller μοντέλο όλων των εποχών και βρισκόμενη στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων ως εταιρεία αλλά και σαν όμιλος, η Toyota είναι σίγουρα από εκείνους τους κατασκευαστές που μπορούν να ατενίζουν το μέλλον τουλάχιστον… με μια σχετική αισιοδοξία.
Διαβάστε επίσης: Μπορεί το Toyota GR Yaris να αντιμετωπίσει το Honda Civic Type R; (+video)
Αναφορικά με τον όγκο παραγωγής ο ιαπωνικός κολοσσός βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών τις τελευταίες τρεις δεκαετίες έχοντας καταφέρει παράλληλα να πρωτοστατεί σε αρκετές από τις σημαντικές εξελίξεις στους τέσσερεις τροχούς σε επίπεδο τεχνολογίας, ενώ και τα οικονομικά της Toyota φαίνεται να “πατάνε” σε γερές βάσεις.
Τα πράγματα ωστόσο δεν ήταν πάντα έτσι για την ιαπωνική εταιρεία, η οποία πριν από μισό και πλέον αιώνα ήταν ένας σχετικά μικρός κατασκευαστής για τα δεδομένα εκείνης της εποχής, ο οποίος προσπαθούσε να βγει από τα ιαπωνικά σύνορα και να επεκταθεί σε Η.Π.Α. και Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το Toyota Corolla σε… SUV
Στα τέλη της 10ετίας του 1950 και τις αρχές τις επόμενης κορυφαίο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας ήταν το Toyopet Crown που είχε παρουσιαστεί το 1955. Και ενώ το Crown είχε αποκτήσει το δικό του κοινό στην μεταπολεμική Ιαπωνία, η ναυαρχίδα της Toyota, με την οποία ήθελε να διεισδύσει στην αγορά των Η.Π.Α., ήταν όχι μόνο οριακή για τα αμερικάνικα δεδομένα, αλλά σχεδόν ακατάλληλη για τις ατελείωτες ευθείες των αμερικάνικων δρόμων.
Η Toyota μάλιστα προσπάθησε να πείσει το αμερικάνικο κοινό για την αξιοπιστία του μοντέλου της διασχίζοντας με το Crown τις Η.Π.Α. από τη μία ακτή έως την άλλη, ένα δημοφιλές τότε “εργαλείο” μάρκετινγκ για τους κατασκευαστές που ήθελαν να γίνουν γνωστοί στο κοινό, με την Toyota να προσπαθεί να το κάνει μάλιστα δύο φορές.
Ήταν ωστόσο ένα εγχείρημα που γύρισε μπούμερανγκ για τους Ιάπωνες καθώς το Crown, με τον μικρό για τα αμερικάνικα δεδομένα κινητήρα των μόλις 1,5 λίτρων, όχι μόνο δυσκολευόταν να διατηρήσει ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, αλλά κατά τη διάρκεια της διαδρομής παρουσίασε μηχανικά προβλήματα.
Το παραπάνω έγινε γνωστό το κοινό με αποτέλεσμα να αμαυρώσει την εικόνα των Ιαπώνων πριν ακόμη αυτοί καταφέρουν να διεισδύσουν όπως ήθελαν στην αμερικάνικη αγορά με ένα αυτοκίνητο που είχε σχεδιαστεί για τους τελείως διαφορετικούς δρόμους της Ιαπωνίας. Οι πωλήσεις δεν πήγαιναν καλά με αποτέλεσμα η Toyota να σταματήσει τις εξαγωγές στις Η.Π.Α. για δύο χρόνια μέχρι να σχεδιάσει κάτι άλλο που θα ταίριαζε καλύτερα στις απαιτήσεις των Αμερικανών.
Ήταν τότε που οι Ιάπωνες αποφάσισαν να επαναπροσδιορίσουν συνολικά τον τρόπο που βλέπουν τα πράγματα, να βγουν από το συντηρητικό καβούκι τους –θεωρούνταν ως ο πιο συντηρητικός από τους Ιάπωνες κατασκευαστές– και να συστηθούν ξανά στο παγκόσμιο κοινό κοιτάζοντας όμως αυτή τη φορά στην κορυφή των εξελίξεων των τεσσάρων τροχών.
Τα 1960s ήταν η χρυσή εποχή των roadsters και των GTs και για να πετύχουν τον στόχο τους οι Ιάπωνες στράφηκαν προς τη δεύτερη κατηγορία με σκοπό να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο “κράχτη” που όχι μόνο δεν θα είχε να ζηλέψει κάτι από τις κορυφαίες προτάσεις εκείνης της εποχής αλλά θα έθετε νέα στάνταρ.
Το αυτοκίνητο αυτό ήταν το περιορισμένης παραγωγής 2000GT, το οποίο και άφησε έκπληκτο το παγκόσμιο κοινό των τεσσάρων τροχών όταν παρουσιάστηκε επίσημα το 1967. Το σχεδόν χειροποίητο και εξωτικό, για τα τότε δεδομένα 2000GT εντυπωσίασε σε επίπεδο σχεδίασης (εμπνευσμένη από την Jaguar E-Type), τεχνολογικών λύσεων που εφάρμοσαν οι Ιάπωνες σχεδόν σε κάθε σημείο του αλλά και με τα παγκόσμια και εθνικά ρεκόρ που ακολούθησαν στην προσπάθεια της Toyota να αποδείξει ότι πίσω από την εκθαμβωτική εικόνα του 2000GT υπάρχει και ουσία.
Το coupe της ιαπωνικής εταιρείας εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Yamaha, η οποία χτύπησε την πόρτα της Toyota το φθινόπωρο του 1964 κυριολεκτικά την κατάλληλη στιγμή με μια πρόταση για ένα σπορ αυτοκίνητο που απλά δεν μπορούσαν να αγνοήσουν.
Το 2000GT coupe κατασκευαζόταν από την Yamaha στο εργοστάσιό της στην Iwata με την εταιρεία των τριών διαπασών να έχει φροντίσει και για την εξέλιξη του κινητήρα του. Έφερε εν σειρά 6κύλινδρο κινητήρα δύο λίτρων και 150 ίππων, ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς με τους τελευταίους να είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο.
Πριν από το εμπορικό του λανσάρισμα, το GT των Ιαπώνων συμμετείχε με επιτυχία σε αρκετούς αγώνες εντός και εκτός ιαπωνικών συνόρων και έθεσε παράλληλα πολλά εθνικά και διεθνή ρεκόρ ταχύτητας και αυτό ανέβασε την εικόνα της Toyota σε όλο τον κόσμο, ως κατασκευαστή σοβαρών σπορ αυτοκινήτων.
Κατά την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής στο κοινό, η κίνηση της Toyota που το έκανε γνωστό παγκοσμίως ήταν η συμμετοχή δύο ειδικά τροποποιημένων 2000GT (τα μοναδικά roadster) στην ταινία James Bond “You Onle Live Twice” που έκανε πρεμιέρα ένα μόλις μήνα μετά την αποκάλυψή του.
Το 2000GT ξανασύστησε την Toyota στο παγκόσμιο κοινό και φυσικά και σε εκείνο των Ηνωμένων Πολιτειών, ώθησε προς τα πάνω τις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας και άλλαξε την εικόνα της προσθέτοντας στον μετέπειτα μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο το κύρος που του έλειπε. Διαβάστε περισσότερα για το ξεχωριστό 2000GT εδώ.