Toyota: Ξεκίνησε η παραγωγή υβριδικών συστημάτων στην Πολωνία

Η Toyota ανεβάζει ρυθμούς στην παραγωγή υβριδικών συστημάτων στην Ευρώπη βάζοντας στο "παιχνίδι" και το εργοστάσιο της στην Πολωνία.

Βρείτε μας στο
Toyota εργοστάσια Πολωνία παραγωγή 2021

Με την παραγωγή του υβριδικού Yaris Cross να ετοιμάζεται αλλά και τη ζήτηση του στάνταρ υβριδικού Yaris να προβλέπεται αυξημένη το επόμενο χρονικό διάστημα, η Toyota ανακοίνωσε την έναρξη παραγωγής κιβωτίων και ηλεκτρικών κινητήρων για τα τα δύο υβριδικά της μοντέλα και στο εργοστάσιο της στην πόλη Walbrzych της Πολωνίας.

Διαβάστε επίσης – Toyota GR 86: Ιδού το coupe των Ιαπώνων που έρχεται Ευρώπη

Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ο ηλεκτρικός κινητήρας MG1 της ιαπωνικής εταιρίας θα κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους, το μοτέρ που αποτελεί ένα από τα βασικά “συστατικά” του υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota. Να σημειωθεί ότι η παραγωγή του μοτέρ των 1,5 λίτρων γίνεται στο εργοστάσιο των Ιαπώνων που βρίσκεται επίσης στην Πολωνία στην πόλη Jelcz-Laskowice, ενώ από το 2022 θα πραγματοποιείται και στη Walbrzych. Σε αυτό το εργοστάσιο η Toyota έχει προχωρήσει σε νέες επενδύσεις που αφορούν στη δημιουργία μιας νέας γραμμής χύτευσης, περισσότερων γραμμών επεξεργασίας, αλλά και μίας νέας γραμμής συναρμολόγησης.

Διαβάστε επίσης – Akio Toyoda για ηλεκτρικά: Θέλει προσοχή η “εξάπλωσή” τους

Στο εργοστάσιο στη Jelcz-Laskowice κατασκευάζονται επίσης και τα δίλιτρα μηχανικά σύνολα των Ιαπώνων, ενώ στο Walbrzych γίνεται η παραγωγή και του κιβωτίου-μετάδοσης για το υβριδικό σύστημα με το μοτέρ των 1,8 λίτρων.

Το νέο Yaris, που κατασκευάζεται στη Γαλλία, αποτελεί ένα από τα βαριά ευρωπαϊκά “χαρτιά” της ιαπωνικής εταιρίας και το 2020 αναλογούσε στο 20% επί των συνολικών πωλήσεων της Toyota στην Ευρώπη.

Η έναρξη παραγωγής υβριδικών συστημάτων κίνησης στην Πολωνία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εταιρίας που θέλει να δει την ευρωπαϊκή της παραγωγή να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια. Στόχος για την παραγωγή είναι να φτάσει ετησίως τα 1,4 εκατ. αυτοκίνητα έως το 2025, με το 90% των πωλήσεων να αφορά σε εξηλεκτρισμένα ή αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Οι Ιάπωνες πιστεύουν πολύ σε αυτές τις δύο παραγωγικές μονάδες, τη στιγμή που στην Πολωνία λειτουργεί ήδη το μοναδικό κέντρο κατασκευής και εξέλιξης υβριδικών συστημάτων της Toyota εκτός Ασίας.

Συνολικά οι επενδύσεις της Toyota στα δύο πολωνικά της εργοστάσια, που απασχολούν περί τους 3.000 εργαζόμενους, θα φτάσουν έως το 2022 στα 1,3 δισ. ευρώ με προβλεπόμενη παραγωγή τα 1,65 εκατ. αυτοκίνητα ανά έτος.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr