Vanwall: “Vintage” αναγέννηση για την πρώτη πρωταθλήτρια της F1!

Έξι και πλέον δεκαετίες μετά την κατάκτηση του πρώτου τίτλου κατασκευαστών στην ιστορία της F1, το μονοθέσιο της Vanwall επιστρέφει στη ζωή.

Βρείτε μας στο
Vanwall 1958 μονοθέσιο

Όχι ένα ούτε δύο αλλά έξι συνολικά μονοθέσια, πανομοιότυπα με εκείνα που της χάρισαν τον πρώτο τίτλο κατασκευαστή στην ιστορία της Formula 1, θα κατασκευάσει εκ νέου η αναγεννημένη βρετανική Vanwall. Να σημειωθεί ότι εκείνη τη χρονιά από τους 11 αγώνες του πρωταθλήματος, το μονοθέσιο της ξεχασμένης σήμερα Vanwall, το οποίο εξελισσόταν από τον αείμνηστο Colin Chapman, κέρδισε τους έξι με οδηγούς τον μεγάλο Σερ Stirling Moss και τον Tony Brooks -τρεις νίκες έκαστος. Εκείνη τη χρονιά ο Moss έχασε το πρωτάθλημα οδηγών με μόλις ένα βαθμό διαφορά από τον επίσης Βρετανό Mike Hawthorn (Ferrari) με τον Hawthorn να γίνεται έτσι ο πρώτος πρωταθλητής F1 από τη Γηραιά Αλβιώνα.

Το όνομα της βρετανικής αγωνιστικής ομάδας, που σταμάτησε τις δραστηριότητες της το 1961 λόγω της επιδείνωσης της υγείας του ιδρυτή της Tony Vandervell, επιστρέφει τώρα στη ζωή με το Vanwall Group, που έχει τα δικαιώματα του ονόματος και των αυθεντικών σχεδίων. Η κατασκευή των έξι μονοθεσίων θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τους επίσης Βρετανούς και σπεσιαλίστες στην ανακατασκευή και αναπαλαίωση ιστορικών αγωνιστικών Hall and Hall.

Με τιμή προ φόρων που αγγίζει τα 1,8 εκατ. ευρώ, ο όμιλος σκοπεύει να διαθέσει προς πώληση τα πέντε από αυτά κρατώντας ένα για τη δημιουργία της δικής της αγωνιστικής ομάδας (Vanwall Historic Racing Team) με στόχο να λαμβάνει μέρος σε αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων.

Τα νέα μονοθέσια θα είναι 100% πιστά αντίγραφα εκείνων που κέρδισαν το πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον κινητήρα των 2,5 λίτρων και 273 ίππων που έχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία: ο στροφαλοθάλαμος ήταν αντιγραφή από μοτέρ της Rolls-Royce που χρησιμοποιούνταν για… στρατιωτική χρήση με τη διαφορά ότι η Vanwall κατασκεύαζε από αλουμίνιο, ενώ οι τέσσερις κύλινδροι αντέγραφαν το μοτέρ της μοτοσυκλέτας Norton Manx!

Διαβάστε επίσης: Η Aston Martin DB5 ξανά στην παραγωγή ελέω James Bond!

“Το όνομα της Vanwall είναι πολύ σημαντικό για να ξεχαστεί. Η ιστορία της Vanwall είνια άγνωστη στη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, αλλά αυτή είναι μια υπέροχη βρετανική ιστορία καινοτομίας και επιτυχιών και δείνει τι μπορεί να γίνει όταν φτιάχνεται η σωστή ομάδα και πιέζει τα μέλη της ατρόμητα προς έναν ξεκάθαρο στόχο. Σε αυτή την επέτειο, νομίζουμε ότι είναι η σωστή ώρα για να γιορτάσουμε αυτή την εξαιρετική βρετανική ιστορία επιτυχίας. Κατασκευάζοντας πιστά το εμβληματικό μονοθέσιο με έξι 100% ακριβή και αυθεντικά μοντέλα είναι ένας σωστό φόρος τιμής στην επιτυχία τους. Το DNA που έκανε εκείνα τα αυτοκίνητα τόσο επιτυχημένα αποτελεί ένα δυνατό θεμέλιο για το μέλλον της μάρκας, το οποίο και ανυπομονώ να αποκαλύψω στο μέλλον” δήλωσε σχετικά ο Iain Sanderson, που έχει τα δικαιώματα του ονόματος και είναι παράλληλα ο διευθυντής του Vanwall Group. Από ό,τι καταλαβαίνουμε το ιστορικό μονοθέσιο δεν θα είναι το μόνο που θα δούμε από τη βρετανική εταιρία και αυτό που θα το ακολουθήσει θα είναι ένα σύγχρονο υπεραυτοκίνητο. Οψόμεθα.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr