Ξύλινο ποδήλατο και στα μέτρα σου

Έχουμε δει ποδήλατα φτιαγμένα από κάθε είδους υλικό. Αλουμίνιο, τιτάνιο, ανθρακονήματα ή συνδυασμούς αυτών. Όμως ξύλινα ποδήλατα δεν συναντάς κάθε μέρα...

Βρείτε μας στο

Η ιστορία ξεκινά κάπου στην Αυστρία, όπου ένας φοιτητής αρχιτεκτονικής είχε τα δικά του προβλήματα και ανησυχίες. Λάτρης του ποδηλάτου και συχνός χρήστης, έφτασε να αντιμετωπίζει όλο και πιο σοβαρά προβλήματα με τα γόνατά του και τη μέση του, κυρίως λόγω σωματοδομής και αδυναμίας προσαρμογής του ποδηλάτου στα μέτρα του.

Από την άλλη, δεν μπορούσε να σηκώσει οικονομικά την αγορά ενός ποδηλάτου προσαρμοσμένου στον σωματότυπό του. Ενώ η δυνατότητα υπάρχει, το γεγονός ότι μια τέτοια επιλογή καταλήγει σε χειροποίητη κατασκευή και πολλές ώρες για τη σύνθεσή της, το εύλογα υψηλό κόστος ήταν απαγορευτικό για τον Christoph Frandorfer.

Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα να κατασκευάσει ο ίδιος ένα ποδήλατο στα μέτρα του και να ησυχάσει από τα προβλήματα. Και αυτό ακριβώς έκανε. Έδωσε δε στο δημιούργημά του το όνομα «My Esel», που στα γερμανικά σημαίνει «Ο γάιδαρός μου», τον οποίο έχει και ως σήμα. Πάντως στη γερμανικής προέλευσης γλώσσα Αφρικάανς, My Esel σημαίνει ο… ποπός μου. Πρόσθεσε δε, στο τέλος το επεξηγηματικό «the worlds first massproduced custom bike» (το πρώτο custom ποδήλατο μαζικής παραγωγής).

Όταν κάποιος θέλει να αποκτήσει ένα μοντέλο My Esel περνά πρώτα από το εργαστήριο του… Προκρούστη, όπου λαμβάνονται όλες οι σωματομετρικές του διαστάσεις, όχι μόνο το ύψος. Κάθε ιδιαιτερότητα στο μήκος των μελών του καταγράφεται, όπως και οι συσχετισμοί και οι μεταξύ τους αναλογίες, ώστε να βγει με ακρίβεια η δομή του εκάστοτε πελάτη. Με τις κατάλληλες οδηγίες, μπορεί κάποιος να κάνει αυτές τις μετρήσεις και στο σπίτι του.

Στη συνέχεια, αυτές οι μετρήσεις καταγράφονται σε μια online εφαρμογή της εταιρείας, ώστε να βγουν οι ακριβείς διαστάσεις για το ποδήλατο. Επίσης από την ίδια εφαρμογή επιλέγεται ο τύπος του ποδηλάτου, τα χρώματα και τα διάφορα αξεσουάρ που επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος. Από εκεί και μετά, βάσει ενός αλγορίθμου προκύπτει το σχέδιο και οι ακριβείς διαστάσεις του ποδηλάτου, που είναι έτοιμο να συντεθεί. Το ξύλινο πλαίσιο κόβεται στις επιθυμητές διαστάσεις και συναρμολογούνται αναλόγως όλα τα στοιχεία για να γίνει ποδήλατο…

Όχι ένα τυχαίο ποδήλατο, αλλά αυτό που θα αξιοποιεί κάθε σταγόνα ιδρώτα και θα μετατρέπει κάθε πεταλιά σε μέγιστη κινητική ενέργεια, χωρίς να ζορίζει τις αρθρώσεις ή τη μέση του οδηγού. Η σωστή θέση της σέλας, των πεταλιών και του τιμονιού διαμορφώνουν την αίσθηση ότι αυτό το ποδήλατο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σας.

Η επιλογή του ξύλου ως υλικού κατασκευής όχι μόνο κάνει απλούστερη την προσαρμογή, αλλά κάνει το My Esel να ξεχωρίζει όπου κι αν βρεθεί. Επιπλέον διαθέτει την απαραίτητη ακαμψία σε συνδυασμό – το πιο σημαντικό – με την έλλειψη κραδασμών. Για προφανείς λόγους, μια διαδικασία στεγανοποίησης με τέσσερις στρώσεις υλικών εξασφαλίζει την απαραίτητη αδιαβροχοποίηση του ξύλου. Το τελικό βάρος του ποδηλάτου, ανάλογα με τον τύπο του, κυμαίνεται από 9,4 ώς 13,5 κιλά, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό.

Οι τιμές δεν ανακοινώνονται, καθώς εξαρτώνται από τις επιλογές του ενδιαφερόμενου. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία δηλώνει ότι το My Esel είναι πιο προσιτό οικονομικά από κάθε άλλο χειροποίητο προσωποποιημένο ποδήλατο της αγοράς.

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr