Yamaha: Πώληση της Minarelli στη Fantic

Στην εξαγορά από τη Yamaha της ιταλικής Minarelli προχωρά η επίσης ιταλική Fantic και έρχεται έτσι πιο κοντά στην ιαπωνική εταιρία.

Βρείτε μας στο
minarelli motori εξαγορά fantic yamaha

Η Minarelli έχει τη δική της ιστορία στους δύο τροχούς κατασκευάζοντας εδώ και δεκαετίες μοτέρ γι άλλους κατασκευαστές κάτι που έκανε ακόμη και αφότου την εξαγόρασε η Yamaha εντάσσοντας την στον όμιλο της στις αρχές του 21ου αιώνα.

Τώρα οι Ιάπωνες ακολουθούν αντίθετο δρόμο και θέλουν να δουν την μικρή εταιρία να πηγαίνει στα χέρια της της Fantic μιας επίσης μικρής και ιστορικής φίρμας από την Ιταλία. Οι παλιότεροι την θυμούνται σίγουρα και για τους νεότερους απλά να πούμε σε αυτό το σημείο πως είναι είναι μια εταιρία που εξειδικεύεται -και έχει και επιτυχίες- στην κατασκευή μικρού κυβισμού χωμάτινων μοτοσυκλετών (Enduro και MX) και supermotard, ενώ πρόσφατα επέκτεινε την δραστηριότητα της και στην κατασκευή μοντέλων με ρετρό σχεδίαση και μεγαλύτερα μοτέρ που φέρουν το θρυλικό για την Fantic όνομα Caballero. Παράγει επίσης και ηλεκτρικά ποδήλατα με τη Fantic να έχει ήδη συνεργασία με τη Minarelli αναφορικά στην παροχή κινητήρων, μια συνεργασία που κρατά εδώ και μισό περίπου αιώνα.

Αν και η Minarelli θα περάσει στον έλεγχο της Fantic και ουσιαστικά θα ανεξαρτητοποιηθεί από τη Yamaha, τόσο η ιταλική εταιρία όσο και η Yamaha κάνουν λόγο για σύσφιξη της συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών, χωρίς να μπαίνουν σε λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή. Αυτό που καταλαβαίνουμε ωστόσο είναι πως η παροχή κινητήρων της Minarelli προς τη ΜΒΚ, θυγατρική της Yamaha στη Γαλλία και επί της ουσίας το κέντρο της στην Ευρώπη, θα συνεχίσει όπως είχε. Να σημειωθεί πως η MBK, που αποτέλεσε τη διάδοχο εταιρία της ιστορικής Motobécane και βρίσκεται υπό την ιδιοκτησία των Ιαπώνων τα τελευταία 30 περίπου χρόνια, κατασκευάζει και συναρμολογεί μοτοσυκλέτες και scooters της Yamaha έως και 700 κ.εκ., για τις ευρωπαϊκές αγορές.

Σκοπός και των δύο πλευρών είναι να ολοκληρωθεί η αλλαγή στο καθεστώς ιδιοκτησίας μέχρι και το τέλος του έτους.

Με έδρα στην Calderara di Reno στη Bologna, η Minarelli ιδρύθηκε από τον Vittorio Minarelli το 1951 ως κατασκευαστής μοτοσυκλετών και από 1956 κινητήρων. Από τότε κατασκευάζει μικρούς και μεσαίους σε κυβισμό κινητήρες για μοτοσυκλέτες με την εταιρία να φτάνει στο απόγειο της τη 10ετία του ’70 με ετήσια παραγωγή 250.000 μονάδες το χρόνο. Παράλληλα συμμετείχε και σε αγώνες Grand Prix κερδίζοντας με τον τεράστιο Ángel Nieto δύο παγκόσμια πρωταθλήματα στα 125 κ.εκ., το 1979 και το 1981. Σήμερα η παραγωγή της ανέρχεται στις 80.000 μονάδες ετησίως.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr