Συγκεκριμένα το εργοστάσιο του VW Group στη Zwickau της Γερμανίας ήταν εκείνο που έφτασε στο παραγωγικό ορόσημο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων κατασκευάζοντας μοντέλα μηδενικών ρύπων από το 2019.
Διαβάστε επίσης: To best seller μικρό της Skoda που έφτασε τα 5.000.000!
Το εκατομμυριοστό όχημα που κύλησε από τη γραμμή παραγωγής είναι ένα Volkswagen ID.3 GTX Performance, σε απόχρωση Kings Red Metallic, το οποίο θα παραδοθεί σε πελάτη από τη Βαυαρία μέσω του Transparent Factory στη Δρέσδη.
Η μετάβαση στη νέα εποχή για το εργοστάσιο ξεκίνησε στις 4 Νοεμβρίου 2019 με την παραγωγή του πρώτου ID.3, του πρώτου μοντέλου του VW Group βασισμένου στην αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης MEB. Μέσα σε μόλις 26 μήνες, το εργοστάσιο ενσωμάτωσε στην παραγωγή του συνολικά έξι νέα μοντέλα.
Διαβάστε επίσης: Όφελος 5.000 ευρώ για το best seller SUV της Volkswagen
Σήμερα στο εργοστάσιο κατασκευάζονται συνολικά πέντε ηλεκτρικά μοντέλα Volkswagen και Audi, τα ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron.
Με την έναρξη παραγωγής του ID.5 τον Ιανουάριο του 2022, ολοκληρώθηκε ο πλήρης μετασχηματισμός της μονάδας σε εργοστάσιο αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων – ένα εγχείρημα επένδυσης ύψους 1,2 δισ. ευρώ.
Το εργοστάσιο αποτελεί κεντρικό πυλώνα στη στρατηγική του Ομίλου Volkswagen, καθώς σχεδόν ένα στα δύο ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομούνται από τον Όμιλο προέρχεται από τη Zwickau. Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 2,3 εκατομμύρια οχήματα MEB έχουν παραδοθεί σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Το 2024, στο εργοστάσιο κατασκευάστηκαν 204.000 οχήματα, ενώ από το 1990 – οπότε και η Volkswagen ανέλαβε τη μονάδα – περισσότερα από 7 εκατ. οχήματα έχουν παραχθεί συνολικά. Η κατασκευαστική ικανότητα του εργοστασίου επεκτείνεται πέρα από τα επιβατικά EV, περιλαμβάνοντας και αμαξώματα για τα Bentley Bentayga και Lamborghini Urus, στοιχείο που επιβεβαιώνει την τεχνική εξειδίκευση και τη βιομηχανική του βαρύτητα για τον γερμανικό όμιλο.
Η ιστορική διαδρομή του εργοστασίου ξεκινά το 1904 με τον August Horch, και περιλαμβάνει εμβληματικά κεφάλαια όπως η παραγωγή του Trabant κατά την περίοδο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Το τελευταίο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης κατασκευάστηκε στις 26 Ιουνίου 2020, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής πλήρους ηλεκτροκίνησης.