Το φετινό καλοκαίρι ήταν πολύ ιδιαίτερο για εμένα, καθώς είναι το πρώτο μου ως πατέρας και μάλιστα δύο (δίδυμων) γιών. Έτσι, οι διακοπές ήταν και αυτές διαφορετικές από κάθε άλλη φορά, καθώς πλέον είχα οικογένεια να βολέψω και όχι μόνο τα δικά μου καλούδια και της γυναίκας μου. Στην αρχή το Opel Astra φαινόταν ένα αυτοκίνητο οριακό σε μέγεθος για να καλύψει τις ανάγκες… μετακόμισης (γιατί σχεδόν για μετακόμιση μιλάμε με τόσα πράγματα που πήραμε). Μην ξεχνάτε πως το πίσω κάθισμα είχε κατάληψη από τα δύο παιδικά καθίσματα.
Τελικά, τα καταφέραμε… Χωρέσαμε όλοι, το καρότσι, το πάρκο και τα πράγματά μας για 10 ημέρες. Και όποιος έχει οικογένεια και μωρά 10 μηνών καταλαβαίνει τι σημαίνει αυτό. Ένα μπράβο λοιπόν στο νέο Opel Astra το οποίο είναι πολύ καλό στην εκμετάλλευση χώρων.
Και αφού βολευτήκαμε ξεκίνησε το ταξίδι μας από Αθήνα για Κατερίνη. Ένα ταξίδι εύκολο οδηγικά, καθώς είναι σε αυτοκινητόδρομο, μεγάλο όμως (450 χλμ. περίπου μέχρι τον τελικό μας προορισμό) και έτσι απαιτούσε στάση για την ξεκούρασή μας αλλά και τις ανάγκες φαγητού και αλλάγματος των μωρών. Τελικά μετά από 5 ώρες και 30 λεπτά περίπου φτάσαμε στον προορισμό μας. Το αυτοκίνητο ήταν ήσυχο και άνετο, κατάπινε χιλιόμετρα αβίαστα, σταθερό και ευθύβολο και με το adaptive cruise control να αναλαμβάνει όλες τις επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις, με σημείο αναφοράς τα 130 χλμ./ώρα που του είχα θέσει. Μάλιστα μπορούσε και προσαρμοζόταν και στα όρια ταχύτητας.
Συνολικά διένυσα 1.565 χλμ. στο τιμόνι του νέου Opel Astra με μέση κατανάλωση κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (6,7 λίτρα/100 χλμ. για την ακρίβεια, όπως μπορείτε να δείτε και στην σχετική εικόνα) με κανονική οδήγηση και όχι με ρυθμούς… οικονομίας. Όπερ σημαίνει πως θα μπορούσα να πετύχω και χαμηλότερο νούμερο. Εκτός από τις μετακινήσεις μου στην Κατερίνη για μπάνιο, βόλτες κλπ. αλλά και την επιστροφή στην Αθήνα, είχα και δύο πήγαινε/έλα στην Θεσσαλονίκη. Βλέπετε… η συμπρωτεύουσα πάντα με καλεί όταν βρίσκομαι κοντά της και δεν μπορώ να αντισταθώ. Εξάλλου από Κατερίνη το… ταξίδι είναι εύκολο!
Ας αναγερθώ όμως λίγο παραπάνω στον τετράτροχο πρωταγωνιστή μας, το Opel Astra και στο εσωτερικό του στο οποίο περάσαμε τόσες ώρες. Πρόκειται για ένα περιβάλλον ποιοτικό και σύγχρονο. Ο οδηγός περιβάλλεται από μαλακά πλαστικά, τουλάχιστον στο άνω τμήμα του ταμπλό, ενώ η συναρμολόγηση δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η συνεχής εναλλαγή σχημάτων και υλικών. Όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές γραμμές, υπάρχουν αρκετές έντονες ακμές στο ταμπλό, αλλά και επιφάνειες με αλουμινένια υφή, αλλά και “piano black”. Σχετικά με τις οθόνες, στην πλούσια έκδοση της δοκιμής έχουμε μία οθόνη πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων που παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες ενδείξεις και έχει μέγεθος 10 ιντσών. Ίδιου μεγέθους είναι και η κεντρική οθόνη αφής μέσα από την οποία προσφέρονται συστήματα συνδεσιμότητας (Android Auto / Apple Carplay), κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης και άλλα. Μάλιστα, οι δύο οθόνες είναι ενσωματωμένες, με την αφής να στρέφεται ελαφρά προς την πλευρά του οδηγού και τις δύο μαζί να αποτελούν το λεγόμενο ” Pure Panel” όπως το ονομάζει η γερμανική εταιρεία.
Σε επίπεδο χώρων, η καμπίνα του Opel Astra προσφέρει έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα στο κεντρικό τούνελ, μιας και απουσιάζει ο επιλογέας, ενώ ιδιαίτερα πρακτικές είναι και οι θήκες στις πόρτες.
Και λίγα λόγια για τον αφανή ήρωα, τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, turbo, χωρητικότητας 1.199 κ.εκ. Η ισχύς του φτάνει τους 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., η μέγιστη τιμή ροπής αγγίζει τα 230 Nm και έρχεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με οκτώ σχέσεις, το οποίο μάλιστα περιλαμβάνει και paddles πίσω από το τιμόνι. Αναφορικά με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δλ. για το αμάξωμα των 1.371 κιλών και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, η επίσημη τιμή της Opel για την εν λόγω έκδοση είναι τα 5,6-5,8 λτ./100 χλμ.