Η Toyota, είναι από τους κατασκευαστές που πιστεύει έμπρακτα στα εναλλακτικά συστήματα κίνησης και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ήταν ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που ενσωμάτωσε στην γκάμα του υβριδικό μοντέλο, το γνωστό σε όλους μας σήμερα Prius, αλλά και ο δεύτερος που λανσάρισε ηλεκτρικό μοντέλο που χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρική ενέργειας -το επίσης γνωστό Mirai που μπήκε πρόσφατη στη δεύτερη γενιά του.
Διαβάστε επίσης – Μπαταρίες solid state: Έρχονται από την Toyota για να αλλάξουν τα… πάντα;
Αυτό που ίσως δεν είναι και ιδιαίτερα γνωστό στο κοινό είναι πως η ιαπωνική εταιρία, η οποία επενδύει στην έρευνα και την εξέλιξη ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης εδώ και 50 χρόνια, ήταν και από τους πρωτοπόρους στην παρουσίαση ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Το ότι αυτή η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική απόπειρα δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή σε αυτή την πλευρά του Ατλαντικού έγκειται στο γεγονός πως το πρώτο ηλεκτρικό RAV4 ήταν διαθέσιμο μόνο στην πολιτεία της California, ενώ μερικά από αυτά βρέθηκαν και στην Ιαπωνία.
Η αρχή έγινε το 1995, όταν οι Ιάπωνες θεώρησαν πως οι τεχνολογίες που αφορούν την ηλεκτροκίνηση έχουν πλέον ωριμάσει αρκετά, ώστε να είναι εφικτή η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έστω και περιορισμένης παραγωγής. Για να το πράξουν αυτό οι Ιάπωνες αξιοποίησαν την πρώτη γενιά του RAV4, παρουσιάζοντας την αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση το 1997 με την παραγωγή να κρατά από τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς έως και τον Απρίλιο του 2000, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Πριν από αυτό κατασκευάστηκαν και τρίθυρες εκδόσεις, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για αξιολόγηση.
Μόλις δύο χρόνια αργότερα και με τις πωλήσεις του RAV4L V EV να έχουν φτάσει στις 1.000 μονάδες, η Toyota παρουσίασε και ένα επαγωγικό φορτιστή για το μοντέλο της, ο οποίος δεν είχε και ιδιαίτερη επιτυχία καθώς χρειαζόταν πολλές ώρες για να φορτίσει ασύρματα τις μπαταρίες του μοντέλου της.
Το RAV4L V EV έφερε ένα ηλεκτρικό μοτέρ 68 ίππων (50 KW) και 165 Nm. Συνεργαζόταν με κιβώτιο μία σχέσης και οι επιδόσεις ήταν χλιαρές με την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική να ανέρχεται στα 125 χλμ./ώρα και η διαδικασία για τα 0-100 χλμ./ώρα να χρειάζεται περί τα 18 δευτερόλεπτα για να ολοκληρωθεί. Η αυτονομία που ανακοίνωναν οι Ιάπωνες έφτανε ωστόσο στα 215 χιλιόμετρα και έτσι το ηλεκτρικό SUV μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κίνηση εντός των τειχών της πόλης. Αν και διαθέσιμο σε όλη τη χώρα, οι περισσότερες από τις 1.500 ταξινομήσεις του RAV4L V EV απορροφήθηκαν από την California κυρίως από εταιρίες leasing.
Το 2010 η Toyota ανακοίνωσε επίσημα την συνεργασία της με την Tesla με σκοπό την εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και περιφερειακών συστημάτων για ηλεκτρικά οχήματα καθώς και την εξέλιξη ενός νέου συστήματος παραγωγής για ηλεκτρικά μοντέλα. Μάλιστα η συνεργασία της μικρής τότε Tesla και της Toyota επισφραγίστηκε και με την εξαγορά μετοχών από τους Ιάπωνες στην αμερικάνικη εταιρία έναντι του ποσού των 50 εκατ. δολαρίων.
Τον Μάιο του 2012 οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν το εμπορικό λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού RAV4 EV όπως το αποκαλούσαν, το οποίο είχε εξελιχθεί από κοινού με την Tesla. Το εν λόγω μοντέλο έφερε ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της αμερικάνικης εταιρίας και προσέφερε μια αυτονομία περίπου στα 160 χλμ. “σε πραγματικές συνθήκες” όπως αναφέρουν επίσημα οι Ιάπωνες, χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 41,8 kWh. Οι επιδόσεις του ήταν σαφώς ανώτερες από το πρώτο ηλεκτρικό RAV4, αφού τα χώριζε σχεδόν και μια 10ετία εξέλιξης.
Τα 0-97 χλμ./ώρα (0-60 μίλια/ώρα) να επιτυγχάνονταν σε επτά δευτερόλεπτα και οι κινητήριοι τροχοί ήταν οι εμπρός. Η τιμή του στις Η.Π.Α., το 2012 ήταν 49.800 δολάρια και η παραγωγή του κράτησε έως το 2014 με την Toyota να κατασκευάζει και να διαθέτει συνολικά σχεδόν 2.500 ηλεκτρικά RAV4 στους πολίτες της California.