H Citroen έχει την δική της παράδοση στα επαγγελματικά οχήματα και το επιτυχημένο εμπορικά Jumper, το οποίο κλείνει φέτος 30 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε, αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα στη σύγχρονη ιστορία των Γάλλων. Ας δούμε μαζί την ιστορία του αλλά και τι επιφυλάσσει το μέλλον για το van των Γάλλων.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το… ξεχωριστό γαλλικό μικρομεσαίο οικογενειακό 1200άρι με 130 ίππους
Το Jumper παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1994 και αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον στην κατηγορία, φέρνοντας στην αγορά των van ένα είδος σχεδίασης, άνεσης, και οδηγικής απόλαυσης, εμπνευσμένο από τα επιβατικά οχήματα. Λαμβάνοντας υπόψη τους επαγγελματίες που περνούν πολλές ώρες στα οχήματά τους, η Citroen έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στο εσωτερικό με εργονομία παρόμοια με ενός επιβατικού αυτοκινήτου, αλλά και πρωτοφανή εξοπλισμό για βαν (ηλεκτρικά παράθυρα και κλιματισμός).
Το Jumper κάλυπτε παράλληλα τις βασικές ανάγκες των επαγγελματιών με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου και πολλές διαμορφώσεις αμαξώματος με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνολικά 58 διαφορετικές “προτάσεις” για τον επαγγελματία.
Διαβάστε επίσης: “Μπήκε” με το δεξί στη νέα χρονιά -Γαλλικό το best seller Ιανουαρίου
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, το Jumper εξελίχθηκε με ανανεωμένο σχεδιασμό και, κυρίως, με την υιοθέτηση δύο κινητήρων τελευταίας τεχνολογίας: του turbo-Diesel άμεσου ψεκασμού 2.2 HDi και του κινητήρα βενζίνης/υγραερίου διπλού καυσίμου 2.0i. Το Jumper καινοτόμησε επίσης όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, καθώς ήταν το πρώτο στην κατηγορία του που προσέφερε κάθισμα οδηγού με μεταβλητή απόσβεση, κάμερα ή πίσω ραντάρ.
Βασιζόμενη στην επιτυχία της πρώτης γενιάς, η Citroen παρουσίασε ένα εντελώς νέο μοντέλο to 2006 που ανταποκρινόταν ακόμη καλύτερα στις ανάγκες των επαγγελματιών. Ο σχεδιασμός συνδύαζε τον εκσυγχρονισμό και την πρακτικότητα, περιλαμβάνοντας ενσωματωμένες σχάρες στον προφυλακτήρα για ευκολότερο καθαρισμό του παρμπρίζ. Η γκάμα των ωφέλιμων όγκων διευρύνθηκε, φτάνοντας πλέον τα 17 κ.μ., σε σύγκριση με τα προηγούμενα 14 κ.μ.
Η νέα τότε γενιά του Jumper ήταν ένα από τα λίγα μοντέλα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς στην κατηγορία του που επέτρεπε συνολικό βάρος φορτίου άνω των 3,5 τόνων. Η γκάμα των κινητήρων ντίζελ HDi επεκτάθηκε ώστε να περιλαμβάνει περιλαμβάνει τρία επίπεδα ισχύος, στους 100, 120 και 157 ίππους.
Το Jumper εκσυγχρονίστηκε και έγινε πιο ασφαλές από ποτέ αφού στον εξοπλισμό του έφερε φώτα ημέρας LED, οθόνη αφής με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, Connecting Box με Bluetooth hands-free και USB, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και σύστημα Stop & Start στους κινητήρες e-HDi για μείωση της κατανάλωσης κατά μισό λίτρο στα 100 χλμ. στους δρόμους της πόλης.
Το 2024 βρίσκει το επαγγελματικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας στη νέα εποχή των επαγγελματικών οχημάτων με μια νέα γενιά διαθέσιμη και ως αμιγώς ηλεκτρική.
Με στόχο την οδηγική άνεση, για πρώτη φορά στο Jumper, διατίθεται αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με δύο από τους τρεις νέους κινητήρες BlueHDi (140 και 180 ίππων), ενώ ο κινητήρας των 120 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Για τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να υιοθετήσουν τη βιώσιμη κινητικότητα και να μειώσουν το καθημερινό κόστος, το e-Jumper φέρει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με ισχύ 270 ίππων και αυτονομία έως και 420 χιλιόμετρα. Το νέο Jumper θα είναι επίσης διαθέσιμο αργότερα και με ένα νέο σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου που θα προσφέρει αυτονομία σχεδόν 500 χιλιομέτρων.