Μπορεί η αυτοκίνηση να έχει “βάλει” πλώρη ολοταχώς για τον εξηλεκτρισμό, αλλά οι κινητήρες πετρελαίου εξακολουθούν να έχουν το δικό τους φανατικό κοινό και όχι άδικα. Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε το νέο Opel Grandland, το C-SUV της γερμανικής εταιρείας, στην έκδοση με τον diesel κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Τα “εφόδια” από τον όμιλο Stelantis ταίριαξαν “γάντι” στο εν λόγω μοντέλο και αναμφισβήτητα αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή.
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση του νέου Grandland, η οποία “φωνάζει” από μακριά ότι πρόκειται για μοντέλο της Opel. Βλέπετε, η μάσκα “Opel Visor” είναι αρκετά χαρακτηριστική. Πρόκειται για την μαύρη, ενιαία μάσκα στο εμπρός μέρος, η οποία ενσωματώνει και το σήμα της εταιρείας. Εκατέρωθεν, συναντάμε τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα IntelliLux LED, ενώ η έκδοση GS Line δημιουργεί μία άκρως δυναμική εικόνα μέσα από τις μαύρες λεπτομέρειες. Ενδεικτικά, μαύρα είναι τα καπάκια στους καθρέφτες, οι ζάντες αλουμινίου, αλλά και η οροφή. Στο πίσω μέρος, το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι το λογότυπο “Grandland”, το οποίο απεικονίζεται ολογράφως, ενώ η crossover αισθητική επιτυγχάνεται με στοιχεία όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και οι ράγες που συναντάμε στον οροφή. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Opel Grandland αγγίζει τα 4.477 χλστ., το πλάτος τα 1.856 και το ύψος τα 1.609 χλστ.
Εσωτερικό: Άνετο και ποιοτικό!
Περνώντας στο εσωτερικό, το νέο Opel Grandland έρχεται με μία φρέσκια σχεδίαση που συνδυάζεται με ποιοτικά στοιχεία. Ειδικά στο άνω τμήμα του ταμπλό, συναντάμε μαλακές στην υφή επενδύσεις, ενώ είναι αρκετά εκείνα τα διακοσμητικά στοιχεία που “σπάνε” την μονοτονία. “Πρωταγωνιστής” δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο πέρα από το λεγόμενο Opel Pure Panel. Πρόκειται για το ενιαίο σύστημα οθονών που απαντάται και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας και, στην προκειμένη περίπτωση, αποτελείται από μία οθόνη 12 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και μία 10 ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός) που αποτελεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Μέσα από το τελευταίο προσφέρονται υπηρεσίες όπως η συνδεσιμότητα με Android Auto / Apple CarPlay και η πλοήγηση. Ιδιαίτερα πρακτικό είναι το γεγονός ότι ακριβώς κάτω από την οθόνη υπάρχουν “φυσικοί” διακόπτες για τις κύριες λειτουργίες, αλλά και το γεγονός ότι ο έλεγχος του κλιματισμού γίνεται μέσω του πάνελ που βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά.
Σε άκρως ικανοποιητικά επίπεδα “κινούνται” και οι χώροι, με το Opel Grandland να είναι σε θέση να μεταφέρει έως και πέντε ενήλικες επιβάτες, προσφέροντας καλούς χώρους για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών. Επίσης, υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο στην κεντρική κονσόλα, ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό, αλλά και στις “τσέπες” των θυρών. Ο διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές, από την άλλη, αγγίζει τα 514 λτ. και εκτοξεύεται στα 1.652 λτ. με τις πλάτες της πίσω σειράς κατεβασμένες.
Κινητήρας: Diesel και αυτόματο! Ο συνδυασμός που “του πάει”…
Η έκδοση που βρέθηκε στα χέρια μας για μία πρώτη δοκιμή είναι η πετρελαιοκίνητη, όπως ήδη αναφέραμε και πρόκειται για μία γνωστή συνταγή. Κάτω από το καπό του Opel Grandland βρίσκεται ο γνωστός από τον όμιλο τετρακύλινδρος, turbo κινητήρας χωρητικότητας 1.499 κ.εκ. Αποδίδει 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 300 Nm έρχεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Η κίνηση περνά ασφαλώς ασφαλώς στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου σασμάν 8 σχέσεων, το οποίο μάλιστα φέρει και paddles για χειροκίνητες αλλαγές πίσω από το τιμόνι. Στο τομέα των επιδόσεων, το ογκώδες SUV που ξεπερνά οριακά τα 1.500 κιλά, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Πέρα, όμως, από τις ικανοποιητικές επιδόσεις, δυνατό “χαρτί” είναι και η κατανάλωση με τα 6,2 λτ./100 χλμ. να αποδεικνύεται μία ρεαλιστική τιμή σε μεικτές συνθήκες οδήγησης (η Opel ανακοινώνει 5,1 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP).
Στην πράξη: Γεννημένο να “γράφει” χιλιόμετρα
Κακά τα ψέματα, μοντέλα της κατηγορίας Grandland αποτελούν ιδανική επιλογή για εξορμήσεις. Ειδικά στην έκδοση με τον diesel κινητήρα, το γερμανικό SUV απέδειξε ότι στον αυτοκινητόδρομο “παίζει” εντός έδρας. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, η ανάρτηση προσφέρει την απαραίτητη σταθερότητα και η καμπίνα διακρίνεται για την κορυφαία ηχομόνωση “σβήνοντας” τον ομολογουμένως τραχύ ήχο του diesel κινητήρα. Το τιμόνι υστερεί ελαφρώς σε πληροφόρηση, ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν ισχυρά ακόμα και σε καταπόνηση διαρκείας. Από την άλλη, στην πόλη τo Grandland απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης με τις διαστάσεις, αλλά η καλή ορατότητα το καθιστά ευκολοδήγητο έπειτα από μερικές ώρες οδήγησης. Εννοείται ότι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος θα επιτρέψει και κάποιες ήπιες “off-road” εξορμήσεις χωρίς ιδιαίτερο άγχος. Ολοκληρώνοντας, για το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και το έχουμε ξανά συναντήσει στο παρελθόν. Οι αλλαγές γίνονται ομαλά, ενώ επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” γίνονται ταχύτατα.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Opel Grandland ξεκινά από τα 31.700 ευρώ. Ωστόσο, για την απόκτηση της diesel έκδοσης το κόστος αυξάνεται στα 35.500 ευρώ. Συνοδεύεται στάνταρ από το αυτόματο κιβώτιο και η πλούσια GS Line έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής, αυξάνει την τιμή στα 37.500 ευρώ.