Ένας απλός έλεγχος για να καταλάβεις αν ο συμπλέκτης χρειάζεται αλλαγή!

Μία δοκιμή που διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα και δείχνει αν έχει φτάσει η ώρα για αλλαγή του δίσκου στον συμπλέκτη. Πάμε να δούμε πως γίνεται!
συμπλέκτης

Ένα από τα αναλώσιμα που χρήζουν αντικατάστασης είναι ο δίσκος του συμπλέκτη. Πρόκειται για ένα εξάρτημα που η διάρκεια ζωής του εξαρτάται αρκετά από τον τρόπο οδήγησής μας. Αυτή τη φορά, δεν θα μιλήσουμε για τους τρόπους προστασίας του ώστε να αντέξει περισσότερο, αλλά για τον απλό έλεγχο ώστε να δούμε αν χρήζει αντικατάστασης.

Τεχνικό: Τι είναι το βολάν και ποια η λειτουργία του; (+video)

Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο δίσκος είναι ένα εξάρτημα με επιφάνεια μεγάλου συντελεστή τριβής. Είναι υπεύθυνος για την μεταφορά της ροπής από τον κινητήρα στο κιβώτιο και η διάρκεια ζωής του κυμαίνεται ανάλογα με την χρήση κοντά στα 100.000 χλμ. Μόλις ο οδηγός αφήνει τον συμπλέκτη, αυτός ο δίσκος θα φέρει σε ουσιαστικά σε “επαφή” τον κινητήρα και το κιβώτιο.

Με το πέρασμα του καιρού, ο δίσκος του συμπλέκτη τρίβεται και το υλικό του μειώνεται. Σε πρώτη φάση, ο οδηγός θα αισθανθεί ένα “πατινάρισμα” και θα δει ότι δεν περνά όλη η ροπή του κινητήρα στους τροχούς. Πάμε τώρα να δούμε με ποια διαδικασία θα δούμε ότι έχει φτάσει η ώρα της αντικατάστασης του δίσκου.

Τοποθετούμε το αυτοκίνητο σε μία ευθεία και φροντίζουμε το περιβάλλον να είναι ασφαλές. Βάζουμε μπροστά τον κινητήρα και τραβάμε τέρμα το χειρόφρενο. Επιλέγουμε την τέταρτη σχέση στο κιβώτιο και ανεβάζοντας σταδιακά στροφές του κινητήρα αφήνουμε τον συμπλέκτη ομαλά. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο κινητήρας θα πρέπει να σβήσει. Αν δεν συμβεί αυτό, ο δίσκος έχει φτάσει στο τέλος της ζωής του και η αντικατάστασή του πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει