Δώστε χρόνο στα Plug-In υβριδικά αυτοκίνητα. Το αξίζουν!

"Έχει συμβεί κάτι έκτακτο. Μπαίνεις στο αυτοκίνητο, φουλάρεις και φεύγεις για το μακρινό ταξίδι χωρίς να περιμένεις την μπαταρία να πάρει τις πολυπόθητες κιλοβατώρες". Μία έκφραση αγάπης στα Plug-In υβριδικά...

Για πολλούς τα υβριδικά αυτοκίνητα (μέρος των οποίων είναι και τα Plug-In υβριδικά) αποτελούν μία “γέφυρα” για το πέρασμα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην ηλεκτροκίνηση. Μήπως, όμως, στις πραγματικές συνθήκες τα Plug-In υβριδικά αποτελούν την “χρυσή τομή” της αυτοκίνησης; Μήπως αξίζει να μείνουν στην επικαιρότητα για πολλά χρόνια ακόμη; Έχοντας περάσει αρκετές εβδομάδες πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτων τέτοιας κατηγορίας, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την άποψή μου, με τα υπέρ της και τα κατά της.

Αθήνα-Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό: Ταξιδέψαμε και… ευπειθώς αναφέρουμε!

Ξεκινώντας από τα βασικά
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι Plug-In υβριδικό είναι το αυτοκίνητο που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή diesel) και έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες. Η μπαταρία του μπορεί να τροφοδοτηθεί από εξωτερική πρίζα (εξ’ ου και η Plug-In ονομασία) και η χωρητικότητά της εξασφαλίζει συνήθως 50 έως 100 χλμ. χωρίς να καταναλωθεί σταγόνα καυσίμου. Μόλις τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας τελειώσουν, ενεργοποιείται το θερμικό μοτέρ και ξεκινά η κατανάλωση βενζίνης.

+Τα θετικά έναντι ηλεκτρικών
Θα ξεκινήσω από το σημαντικότερο κατ’ εμέ πλεονέκτημα έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μηδενικό άγχος! Το ταξίδι με ηλεκτρικό απαιτεί προγραμματισμό στάσεων, απαιτεί και προετοιμασία με φόρτιση πριν να ξεκινήσουμε. Στο Plug-In υβριδικό κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Χτυπά το τηλέφωνο και έχει συμβεί κάτι έκτακτο. Μπαίνεις στο αυτοκίνητο, φουλάρεις και φεύγεις για το μακρινό ταξίδι χωρίς να χάσεις χρόνο. Στη διάρκεια της 10ετούς… και βάλε συμβίωσης με ένα αυτοκίνητο, αυτές οι έκτακτες περιπτώσεις θα έρθουν και σίγουρα δεν θα θέλεις να περιμένεις την μπαταρία να πάρει τις πολυπόθητες κιλοβατώρες. Δεύτερο, επίσης σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι απαλλάσσεσαι από την διαδικασία φόρτισης στα ταξίδια. Τα ταξίδια με ηλεκτρικό μου έχουν αποδείξει ότι υπάρχουν απρόοπτα (διαβάστε για παράδειγμα εδώ τον “Γολγοθά” μας για μία φόρτιση), όπως ο φορτιστής να είναι κατειλημμένος και να περιμένω άλλο ηλεκτρικό να φορτίσει ή να υπάρχει πρόβλημα δυσλειτουργίας. Τρίτο θετικό είναι οι εξορμήσεις! Στο σπίτι  του κατόχου ηλεκτρικού είναι όλα καλά, υπάρχει το wallbox στην πυλωτή. Οι διακοπές με ηλεκτρικό όμως προϋποθέτουν επίσης προγραμματισμό και δημιουργούν περιορισμούς, όπως για παράδειγμα την εύρεση ξενοδοχείου με διαθέσιμο φορτιστή.

Από την άλλη πλευρά, σε συνθήκες πόλης, ένα Plug-In υβριδικό που χρησιμοποιείται με τον σωστό τρόπο θα συμπεριφερθεί ακριβώς σαν ηλεκτρικό. Με την ηλεκτρική αυτονομία να “φλερτάρει” πλέον με τα 100 χλμ., σε πολλά Plug-In υβριδικά μοντέλα είναι εφικτό το 100% των μετακινήσεων στην πόλη να γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια. Αρκεί μία βραδινή φόρτιση ώστε ο οδηγός το πρωί να απολαύσει τις ηλεκτρικές, αθόρυβες, οικονομικές και άνετες μετακινήσεις του. Μάλιστα, η Toyota αποδεικνύει ότι “πιστεύει” στην τεχνολογία, αφού σύμφωνα με τις πληροφορίες μας εξελίσσει αυτή τη στιγμή Plug-In υβριδικό σύστημα που θα έχει ακόμα και 200+ χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

-Τα αρνητικά έναντι ηλεκτρικών
Πάμε και στα αρνητικά των Plug-In υβριδικών. Το βασικότερο που μπορώ να σκεφτώ είναι η πιθανώς αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης κάποιας δυσλειτουργίας. Αυξημένη πολυπλοκότητα λόγω ύπαρξης δύο συστημάτων κίνησης (συμβατικό και ηλεκτρικό) θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης κάποιας βλάβης, χωρίς αυτό βέβαια να είναι δεδομένο. Επίσης, σίγουρα αυξημένο είναι και το κόστος συντήρησης συγκριτικά με ένα αμιγώς ηλεκτρικό για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Κατά καιρούς έχει γίνει αναφορά και στην αυξημένη ηλεκτρική κατανάλωση των Plug-In υβριδικών λόγω αυξημένου βάρους των δύο συστημάτων κίνησης. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει απόλυτα, αφού να μεν υπάρχει extra κινητήρας εσωτερικής καύσης, αλλά υπάρχει και μικρότερη μπαταρία. Ενδεικτικά, μία Plug-In υβριδική Mercedes GLA 250 e ζυγίζει 1.775 κιλά, ενώ μία αμιγώς ηλεκτρική EQA 2.040 κιλά.

Συμπέρασμα
Οι κορυφαίες επιδόσεις, τα ξέγνοιαστα και γρήγορα ταξίδια με μηδενικό άγχος, αλλά και οικονομικές και άνετες μετακινήσεις καθημερινά είναι τρεις άξονες στους οποίους θεωρώ ότι τα Plug-In υβριδικά αυτοκίνητα δεν έχουν αντίπαλο. Σίγουρα στο μέλλον τα όποια προβλήματα της ηλεκτροκίνησης θα μειωθούν σημαντικά. Όμως τη δεδομένη στιγμή, θεωρώ τα Plug-In υβριδικά ως τα πιο “ολοκληρωμένα” αυτοκίνητα. Αρκεί να χρησιμοποιούνται με τον σωστό τρόπο και όχι να κουβαλούν άδειες μπαταρίες μέσα στην πόλη. Δώστε χρόνο στα Plug-In υβριδικά, το αξίζουν!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε ένα σημαντικό παραγωγικό ορόσημο έφτασε αυτός ο κατασκευαστής, ο οποίος παρέδωσε πρόσφατα το 1.000.000ό plug-in υβριδικό μοντέλο της....
Με προηγμένο σύστημα 4κίνησης 300 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία έως 105 χλμ. αυτό το γαλλικό SUV συνδυάζει επιδόσεις με οικονομία και ξεχωριστό στιλ....
Η Volkswagen διαθέτει μια ευρεία plug-in υβριδικών μοντέλων με προηγμένα χαρακτηριστικά και ηλεκτρική αυτονομία που λύνει τα χέρια στην καθημερινότητα....
Τα νέα 4κίνητα plug-in υβριδικά VW Multivan και California φέρουν το νέο σύστημα eHybrid 4MOTION που προσθέτει έξτρα δυνατότητες στα μοντέλα των Γερμανών....
Η Renault παρουσίασε το νέο ειδικό μοντέλο της για τη γαλλική προεδρία που βασίζεται στο Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4x4 των 300 ίππων....
Το επετειακό όχημα είναι μία BMW 330e Plug-in Hybrid! Δείτε για ποιον λόγο γιόρτασε η βαυαρική εταιρεία και τι κατάφερε......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής